Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Yalvaç Teknik Bilimler Meslek Yüksek Okulu
Mimari Restorasyon Bölümü
Yalvaç, Isparta, Türkiye
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Mimari Restorasyon Programı yüksek öğrenim düzeyinde Restorasyon ve Konservasyon bilimine yönelik teorik ve uygulamalı literatürü öğrencilere yüklemeye gayret ederek piyasanın ihtiyaç duyduğu Restorasyon elemanının yetiştirilmesine katkıda bulunmaktadır. Ayrıca bölümümüzde, zamanın gerektirdiği Restorasyon ve Konservasyon teknikleri bölümümüz öğrencilerine piyasanın ihtiyacından hareketle teorik ve uygulamalı olarak aktarılmaya çalışılmakta, öğrencilerin güncel teknik çalışmaları takip edilerek de yetiştirilmesi sağlanmaktadır.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Restorasyon Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Bölümümüzde öğreten merkezli eğitimden öğrenen merkezli eğitime geçilmiş, bağımsız hareket edebilen, eleştirel düşünebilen, uygulama becerisine sahip, öz değerlendirme yapabilen ve kendi öğrenme süreci üzerinde etkili olabilen bireylerin yetiştirilmesine önem verilmektedir.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Lise veya meslek lisesi mezunu olmak OSYM tarafından yerleştirme belgesine sahip olmak
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Programın amacı kamu ve özel sektör işletmelerine Restorasyon alanında meslek elemanı yetiştirmektir. Öğrencilere öğrenim süreleri boyunca temel Restorasyon bilgi ve becerileri yanında teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi kazandırılmaktadır. Programı bitiren öğrencilere önlisans diploması ile Restorasyon Teknikeri unvanı verilmektedir. Bölümün temel hedefi, mezunların Restorasyon Atölyelerinde, Restorasyon Şirketlerinde, arkeolojik kazı çalışmalarında, kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edilme düzeyine katkıda bulunmaktır.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Ayrıca bölümümüzde, zamanın gerektirdiği Restorasyon ve Konservasyon teknikleri bölümümüz öğrencilerine piyasanın ihtiyacından hareketle teorik ve uygulamalı olarak aktarılmaya çalışılmakta, öğrencilerin güncel teknik çalışmaları takip edilerek de yetiştirilmesi sağlanmaktadır
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
DGS ile diğer lisans bölümlerine geçiş olmaktadır.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Programın amacı kamu ve özel sektör işletmelerine Restorasyon alanında meslek elemanı yetiştirmektir. Öğrencilere öğrenim süreleri boyunca temel Restorasyon bilgi ve becerileri yanında teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi kazandırılmaktadır. Programı bitiren öğrencilere önlisans diploması ile Restorasyon Teknikeri unvanı verilmektedir. Bölümün temel hedefi, mezunların Restorasyon Atölyelerinde, Restorasyon Şirketlerinde, arkeolojik kazı çalışmalarında, kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edilme düzeyine katkıda bulunmaktır.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Vize %40
Final %60
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
En az 2,0 not ortalaması tutturmak,gereken kredi toplamını almak ve stajı tamamlamak.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam zamanlı
|
|
|