Bölüm Başkanı
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
omererdogan@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
4414334
|
|
Fax
|
:
|
4415300
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
omererdogan@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
4414334
|
|
Fax
|
:
|
4415300
|
|
Adres
|
:
|
Yalvaç Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, Yalvaç-Isparta
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Ülkemizde ve dünyada artan nüfus, hızlanan kentleşme ve gelişen sanayileşmenin meydana getirildiği toprak, su, hava, gürültü kirliliği ve ekolojik dengedeki degişimler ile ilgili sorunlar üzerine araştırma yapan ve bu olumsuzlukları önlemeye çalışan ara elemanları yetiştirmeye yönelik bir önlisans bölümüdür. Bu bölüm mezunları çevre müdürlüklerinde veya özel kuruluşlarda çalışabilmektedirler.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Çevre Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
-
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Meslek liselerinin Çevre Sağlığı ve Çevre Sağlığı Teknisyenliği bölümlerinden mezun olanlar programa sınavsız geçiş için başvurabilirler. Gereken koşullara sahip oldukları takdirde ÖSYM Başkanlığı tarafından yerleştirilebilirler.
Meslek liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden ya da liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan Öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri ve program için belirlenen sayısal puanı almaları halinde programa yerleştirilebilirler.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Çevre yönetim sistemlerinin kurulması ve işletilmesi, doğal ve insan yapımı çevrenin korunması ve geri kazanımı; atık su toplama, arıtma ve alıcı ortama verme konularındaki her tür tesislerin tasarım ve planlama; hava, su, toprak gibi farklı çevresel kesimlerden numune alım, analiz ve değerlendirme çalışmaları; endüstriyel kirlenmenin önlenmesi ile ilgili ısıtma sistemi ve yakıt seçimi, baca gazlarının arıtımı tasarım; altyapı teknolojisi olarak isimlendiren her türlü şehirsel ve endüstriyel alanlara su temini, su iletimi, su dağıtımı ve su arıtımı konularında, tasarım planlama yapabilen teknik ara elemanlar yetiştirmek hedeflenmektedir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
-
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Programı başarı ile bitirenler ÖSYM tarafından yapılan Dikey Geçiş sınavında başarılı oldukları takdirde Çevre Mühendisliği, Kimya ve Biyoloji lisans programlarına dikey geçiş yapabilirler.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Bu programın amacı, çevre kirliliğine yol açan etkenlerin belirlenmesi, çevrenin bozulmadan korunmasına yönelik araştırma ve incelemelerin neler olduğu, çevre sorunları ile ortaya çıkan problemlerin sağlık, sosyal ve kültürel yönleri ile nasıl incelendiği ve bu problemlerin çözümünde en uygun yöntemlerin gösterilmesi; gelişen teknoloji ve neden olduğu kirlenme ile ilgili yönetmeliklerin gereklerini yerine getirecek, ülkemizin çevre standartlarına uygun kullanım, arıtma, geri kazanma, depolama, taşıma ve inceleme konularında kaliteli ara kademe elemanı yetiştirmektir
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Herhangi bir ders için başarılı olma durumu, dersin sorumlu öğretim üyesi/elamanı tarafından yönlendirilen yarıyıl içi çalışmalarından (arasınav, kısa sınav, ödev, proje, sunum vb.) alınan toplam notun %40'ı ve yarıyıl sonu sınavından alınan notun %60'ının toplanıp, elde edilen notun Üniversitemizce uygulanan Bağıl Değerlendirme Sistemine göre harf notuna dönüştürülmesi ile belirlenir.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Programın ders müfredatında belirtilen dersleri alan ve kurum stajını başarı ile tamamlayan mezun adaylarının mezuniyet için dörtlük not sistemi üzerinden 2,00 genel not ortalamasına ve ayrıca ulusal kredi sistemine göre toplam en az 80 veya en fazla 100 krediye sahip olmaları gerekir.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Programda tam zamanlı olarak I. öğretimde eğitim verilmektedir
|
|
|