Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Yenişarbademli Meslek Yüksekokulu Gündoğdu Mh. Cumhuriyet Cd. Kerim Tutuş Sk. No: 2/101 PK 32850 Yenişarbademli
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
-Avcılık ve yaban hayatı 2005-2006 eğitim-öğretim yılında 20 kişilik kontenjan ile açılmıştır. Avıcılık ve yaban hayatı çeşitli alanlarda çalışan orman mühendisi, biyologlar, veteriner hekimler ve yaban hayatı planlaması ve yöneticilerine yardımcı olabilecek ara elemanlar yetistirir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Avcılık ve Yaban Hayatı Teknikeri, Orman Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Akademik Başarı: Tüm dersleri başarıyla tamamlamak ve gerekli kredi sayısını (önlisans için genellikle 120 AKTS) toplamak.
Staj: Belirli bir süre saha stajını tamamlamak ve bu süreçte alınan deneyimleri belgelemek.
Bitirme Projesi: Öğrencilerin mesleki yeterliliklerini sergileyen bir bitirme projesini başarıyla tamamlaması gerekmektedir.
Devam Zorunluluğu: Teorik derslerin en az %70'ine ve uygulamalı derslerin %80'ine devam etmek.
Etik ve Yasal Uygunluk: Mesleki uygulamalarda etik kurallara ve ormancılık/yaban hayatı ile ilgili mevzuata uygun davranış sergilemek.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Avcılık ve Yaban Hayatı programına lise ve dengi okullardan mezun olmak ve öğrenci seçme ve yerleştirme merkezi tarafından yerleştirilmiş olma şartı aranmaktadır.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Yaban hayatı yönetiminde sürdürülebilirlik ilkelerini öğretmek.
Sulak alanların ekolojik önemini kavrayan bireyler yetiştirmek.
Avcılık etiği ve yaban hayvanlarının korunması bilincini kazandırmak.
Av hayvanlarının izlenmesi, üretimi ve transferi konusunda uzmanlık sağlamak.
İnsan faaliyetlerinin yaban hayatı üzerindeki etkilerini analiz etmeyi öğretmek.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Orman Teknikeri: Orman Genel Müdürlüğü'nde ve DKMP Genel Müdürlüğünde orman muhafaza memuru olarak gçrev alabilir.
ulak Alan Uzmanı: Sulak alanların ekolojik yönetimi için danışmanlık firmalarında görev alabilir.
Örnek: Sulak alan restorasyonu projelerinde çalışmak.
Av Turizmi Rehberi: Doğa ve av turizmi organizasyonlarında rehberlik yapabilir.
Örnek: Yabancı turistlere yönelik avlak planlama ve yönetimi sağlamak.
Doğa Fotoğrafçısı: Yaban hayatının görsel kayıtlarını alarak bilimsel projelerde veya medya sektöründe çalışabilir.
Örnek: Yaban hayvanları davranışları üzerine fotoğraf sergisi düzenlemek.
Avcılık ve Yaban Hayatı Eğitmeni: Eğitim kurumlarında avcılık etiği ve yaban hayatı koruma konusunda ders verebilir.
Örnek: Üniversitelerde avcılık hukuku üzerine dersler vermek.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Bu programdan mezun olanlar Orman fakültelerinin orman mühendisliği bölümüne dikey geçiş sınavıyla geçebilmektedir.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Avcılık ve Yaban Hayatı Programı, doğal yaşam alanlarının korunması ve sürdürülebilir yaban hayatı yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibi teknikerler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, öğrencilere avcılık etiği, yaban hayvanlarının üretimi ve sulak alanların yönetimi gibi konularda uzmanlık kazandırır.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Her yarıyılda 1 arasınav 1 yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır. yarıyıl sınavının %40 ve yarıyıl sonu sınavının %60 alınarak bağıl değerlendirme sistemine aktırılmaktadır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
1. yönetmeklikte yer alan kredi koşullarını sağlamak
2. tüm derslerde başarılı olmak
3. genel not ortalaması 2.0 olmaktır.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Dersler teorik ve arazi uygulamalı olarak işlenmektedir.
|
|