Bölüm Başkanı
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
ybademlimyo@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
(0246) 214 77 90
|
|
Fax
|
:
|
0(246) 431 45 65
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
ybademlimyo@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
(0246) 214 77 90
|
|
Fax
|
:
|
0(246) 431 45 65
|
|
Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Yenişarbademli Meslek Yüksekokulu Gündoğdu Mah.Cumhuriyet Cad. Kerim Tutuş Sok. No:10 Yenişarbademli / Isparta P.K: 32850
e-mail: ybmyo@isparta.edu.tr
Santral:0(246) 431 47 47
Faks: 0(246) 431 45 65
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Ormancılık biyolojik, ekolojik, sosyal ve ekonomik bilimleri içerdiğinden, bu bölümü tercih edecek öğrencilerin temel bilimlere ilgisi olmalı, görev bölgesindeki yerel halkla çalışabilmeli, ve açık arazide çalışmayı sevmelidir. Mezunlar başta Çevre ve Orman Bakanlığının çeşitli birimleri ile diğer kamu ve özel sektör kuruluşlarında doğal kaynakların yönetimi ve işletilmesi ile ilgili çeşitli görevlerde ara eleman olarak çalışabilmektedirler.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Orman muhafaza memuru
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Akademik Başarı: Tüm dersleri başarıyla tamamlamak ve gerekli kredi sayısını (önlisans için genellikle 120 AKTS) toplamak.
Staj: Belirli bir süre saha stajını tamamlamak ve bu süreçte alınan deneyimleri belgelemek.
Bitirme Projesi: Öğrencilerin mesleki yeterliliklerini sergileyen bir bitirme projesini başarıyla tamamlaması gerekmektedir.
Devam Zorunluluğu: Teorik derslerin en az %70'ine ve uygulamalı derslerin %80'ine devam etmek.
Etik ve Yasal Uygunluk: Mesleki uygulamalarda etik kurallara ve ormancılık/yaban hayatı ile ilgili mevzuata uygun davranış sergilemek.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Aday öğrencilerin ÖSS veya YÖS (Türk ve yabancı öğrenciler için yapılan merkezi sınavlardan) sınavlarından yeterli not alması gerekmektedir.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Doğal kaynakların sürdürülebilir yönetimini sağlayacak bireyler yetiştirmek.
Orman ekosistemlerinin biyolojik çeşitliliğini korumayı öğretmek.
Orman zararlılarıyla mücadele ve ağaçlandırma teknikleri konusunda uzmanlık kazandırmak.
Harita bilgisi, arazi yönetimi ve ormancılık mevzuatı konularında yetkin bireyler yetiştirmek.
Orman yangınlarının önlenmesi ve yönetimi konusunda bilgi sağlamak.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Orman Teknikeri: Kamu kurumlarında (Orman Genel Müdürlüğü, Tarım ve Orman Bakanlığı) ormanların bakımı, ağaçlandırma ve koruma projelerinde çalışabilir.
Örnek: Orman zararlılarıyla mücadele ekibinde yer almak.
Özel Sektör Çalışanı: Orman ürünleri üreten veya işleyen firmalarda kalite kontrol veya üretim sorumlusu olarak görev alabilir.
Örnek: Mobilya üretiminde kullanılan ahşap malzemelerin kalite analizini yapmak.
Arazi Planlayıcısı: Harita ve coğrafi bilgi sistemleri konusunda uzmanlaşarak arazi planlaması yapabilir.
Örnek: Erozyon kontrolü projelerinde görev almak.
Eğitim ve Danışmanlık: Ormancılık alanında eğitim veren kurumlarda veya özel danışmanlık firmalarında çalışabilir.
Örnek: Orman köylülerine sürdürülebilir tarım ve orman yönetimi eğitimi vermek.
Yenilenebilir Enerji Uzmanı: Odun dışı orman ürünlerini kullanarak enerji üretimi projelerinde yer alabilir.
Örnek: Biyokütle enerji projelerinde araştırma ve uygulama yapmak.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Dikey geçiş sınavından (DGS) yeterli not alan öğrenciler lisans eğitimine devam edebilirler.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Ormancılık programının amacı, sürdürülebilir orman yönetimi ilkelerine uygun olarak doğal kaynakların korunması, geliştirilmesi ve etkin kullanımı konusunda bilgi ve beceri sahibi teknikerler yetiştirmektir. Bu program, öğrencilere orman ekosistemlerinin biyolojik çeşitliliğini koruma, orman ürünlerinin verimli kullanımı, ağaçlandırma çalışmaları ve ormancılık faaliyetlerini planlama konularında gerekli donanımı sağlar.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Öğrenciler aldıkları derslerden en az bir arasınav ve bir final sınavını başarı ile vermek zorundadırlar. İlave sınavlar, ödevler, raporlar vb. de ders notularına etki edebilir.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Öğrenciler aldıkları dersleri başarı ile tamamlamalı ve genel not ortalamaları en az 2.0 olmalıdır.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Derslerin teorik bölümleri sınıfta, uygulamaları ise laboratuarda veya arazide öğretilmektedir.
|
|
|