Bölüm Başkanı
|
:
|
Doç. Dr. FAHRİYE PAZARCIKCI
|
|
e-mail
|
:
|
fahriyepazarcikci@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 214 70 00
|
|
Fax
|
:
|
0 246 214 70 06
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
Doç. Dr. FAHRİYE PAZARCIKCI
|
|
e-mail
|
:
|
fahriyepazarcikci@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 214 70 14
|
|
Fax
|
:
|
0 246 214 70 06
|
|
Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu
Doğu Kampüsü 32260
Isparta
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
2 yıl süreli ön lisans eğitimi verilmektedir. Dersler internet ortamından gerçek zamanlı ve eğitim içerikleri ile yürütülmektedir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Programı bitirenlere Ön Lisans diploması ve YÖK Yürütme Kurulunun 27.07.1992 tarih ve 92.26.698 sayılı kararı gereğince Sağlık Teknikeri (Tıbbi Sekret
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Uzaktan eğitimle yapılan eğitim, uzaktan eğitim yönetmeliğine uygundur.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Merkezi Yerleştirme Sınavı, Lise Diploması
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Bölümünün eğitim hedefleri, aşağıda verilen özelliklere sahip, sağlık kurum ve kuruluşlarında tıbbi dokümantasyon ve sekreterlik alanında ihtiyaç duyulan hizmetleri yürütebilen tıbbi sekreterler yetiştirmektir.
1. Hastanın sağlık kuruluşuna gelişinden taburcu oluncaya kadar geçen süreçte hastaya ait kayıt işlemlerini yürütebilme yeterliliğine sahip olan tıbbi sekreterler yetiştirmek.
2. Tıbbi, idari ve istatistiki dokümanları hazırlayabilme yeterliliğine sahip olan tıbbi sekreterler yetiştirmek.
3. Hastane ve hastalarla ilgili dokümanları düzenleyerek arşivleyebilme yeterliliğine sahip olan tıbbi sekreterler yetiştirmek.
4. Hastalıkları, işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre sınıflandırma ve kodlama işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olan tıbbi sekreterler yetiştirmek.
5. Çalıştığı birimin yazılı ve sözlü iletişimini sağlayan ve işyeri ahlakı ve disiplinine uyma prensiplerini benimsemiş, mesleği ile ilgili gelişmeleri takip edebilecek yeteneğe ve yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olan tıbbi sekreterler yetiştirmek.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Her türlü sağlık kurum ve kuruluşu
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik Uzaktan Öğretim Ön Lisans Programı mezunlarımız Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile,
Örgün Öğretim
* İşletme
* İşletme Yönetimi
* Sağlık Yönetimi,
Açık ve Uzaktan Öğretim
* İktisat
* Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
* Maliye
* İşletme
* Kamu Yönetimi
* Uluslararası İlişkiler
* Konaklama İşletmeciliği
* Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
* Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümlerine dikey geçiş yapabilmektedir.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Sağlık alanındaki değişimlere hızla uyum sağlayabilen, yüksek etik sorumluluğa sahip ve güçlü motivasyonla çalışan profesyoneller yetiştirmek. Programımız, ön lisans düzeyinde üstün nitelikli ve mesleki açıdan yetkin, sağlık hizmetleri süreçlerinde profesyonel katkı sağlamaya hazır, organizasyonel yetenekler ve teknolojik yeterlilik konusunda güçlü, toplumsal değerlere saygılı bireyler yetiştirmeyi görev edinmiştir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Ara sınavlar, dönem sonu sınavları ile bütünleme sınavlarının yüz yüze gözetimli olarak yapılması esastır. Ara sınavlara ek olarak performans, proje, ödev gibi ölçme değerlendirme yöntemlerinden biri uygulanır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Bütün derslerden geçmek, genel not ortalaması en az 2.0 olmak, kurum stajından başarılı olmak
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Dersler internetten online yapılmakta ayrıca ders içerikleri 7/24 takip edilebilmektedir.
|
|
|