Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Uzaktan Eğitim Meslek Yüksekokulu Merkezi Derslikler Doğu Kampüsü Isparta Merkez
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
2 yıl süreli önlisans eğitimi verilmektedir. Dersler internet ortamından gerçek zamanlı ve eğitim içerikleri ile yürütülmektedir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Bilgisayar Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Mekezi Yerleştirme Sınavı, Lise Diploması
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Toplumun hızla gelişen bilgisayar teknolojilerine uyum sağlayabilmesi için gerek duyulan bilgisayar ara elemanı yetiştirmektir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Bilgisayar Programcılığı ile ilgili her türlü kurum kuruluş.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Bilgi Teknolojileri
Bilgisayar Bilimleri
Bilgisayar Mühendisliği
Bilgisayar Öğretmenliği
Bilgisayar Sistemleri Öğretmenliği
Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri
Bilgisayar ve Enformasyon Sistemleri
Bilgisayar ve Kontrol Öğretmenliği
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
Bilgisayar-Enformatik
Bilişim Sistemleri Mühendisliği
Bilişim Sistemleri ve Teknolojileri
Elektronik ve Bilgisayar Öğretmenliği
Enformasyon Teknolojileri
Fizik
İstatistik
İstatistik ve Bilgisayar Bilimleri
Kontrol Öğretmenliği
Matematik-Bilgisayar
Meteoroloji Mühendisliği
Uygulamalı Matematik ve Bilgisayar
Uzay Mühendisliği
Yazılım Mühendisliği
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Toplumun hızla gelişen bilgisayar teknolojilerine uyum sağlayabilmesi için gerek duyulan bilgisayar ara elemanı yetiştirmektir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Ara sınavlar, dönem sonu sınavları ile bütünleme sınavlarının yüz yüze gözetimli olarak yapılması esastır. Ara sınavlara ek olarak performans, proje, ödev gibi ölçme değerlendirme yöntemlerinden biri uygulanır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Bütün derslerden geçmeli ve genel not ortalaması en az 2.0 olmalı, endüstri stajından başarılı olmak
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Dersler internetten online yapılmakta ayrıca ders içerikleri 7/24 takip edilebilmektedir.
|
|
|