Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Teknik Bilimler MYO
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Programı
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Programı, 2012 Yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu Görsel İşitsel Teknikler ve Medya Yapımcılığı Bölümü Bünyesinde Fotoğrafçılık ve Kameramanlık Programı adı ile kurulmuştur. Eğitim öğretimine devam etmektedir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
-Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye?de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Meslek Liselerinden doğrudan geçiş imkânı olmakla birlikte merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
-Medya sektörüne ara eleman yetiştirmektir. Televizyon için program hazırlayabilen, fotoğraf çekebilen, çekim ve kurgusunu yapabilen, elemanlar yetiştirmektir. Haber toplama ve fotoğraf analizi ile sayfa tasarımı yapabilme yeterliliğine sahip olan elemanlar yetiştirmektir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
-Mezunlarımız eğitimleri sırasında edindikleri bilgi ve beceriler sayesinde geniş bir sektör yelpazesi içinde yüksek sorumluluk isteyen görevler üstlenmektedirler Kameraman, foto muhabiri, kurgu-görüntü düzenleme, televizyon programcısı, programcı ve sayfa tasarım elemanı olarak çalışırlar.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
-: İletişim Fakülteleri ve fotoğrafçılıkla ilgili eğitim veren fakültelere geçiş imkânının yanı sıra Açık Öğretim yoluyla lisans tamamlama imkânı vardır.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
-Görsel, İşitsel ve Yazılı Medya kuruluşları ile diğer sektör kuruluşlarının ihtiyacı olan ara eleman yetiştirmektir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
-Bir dersin başarı notu Bağıl Değerlendirme Yöntemi kullanılarak bulunur. Bu yönteme göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarı yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır.100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak harfli sistem veya 4'lük sisteme uyarlanır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
-Önlisans öğretimini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gereklidir.
Mezuniyet genel not ortalaması 4.00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır.
Stajını tamamlamış olmak
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
-Tam Zamanlı (Örgün Öğretim)
|
|