Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Teknik Bilimler MYO Batı Kampüs ISPARTA
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
El Sanatları insanoğlu var olduğundan beri tabiat şartlarına bağlı olarak ortaya çıkmıştır. İnsanların ihtiyaçlarını karşılamak, örtünmek ve korunmak amacı ile ilk örneklerini vermiştir. Daha sonra gelişerek çevre şartlarına göre değişimler gösteren el sanatları, ortaya çıktığı toplumun duygularını, sanatsal beğenilerini ve kültürel özelliklerini yansıtır hale gelerek "geleneksel" vasfı kazanmıştır.
Isparta Meslek Yüksekokulu?na bağlı El Sanatları Programını, Türk El Sanatlarının geçirdiği evrimi incelemek, gerek estetik gerek bilimsel ve teknolojik açılardan el sanatı dallarının dokümantasyonunu, bakım ve onarımını, aslına uygun olarak çoğaltma çeşitlemeleri üzerine araştırmalar yapmak ve uygulamalarda bulunmak, el sanatlarımızı geliştirecek profesyonel elemanlar yetiştirmek amacıyla kurulmuştur.
Yörenin el sanatları açısından zengin olması, öğrencilerin yeterli uygulama yapmasına imkan sağlamaktadır. Programdan mezun olan öğrencilerimizin DGS?de tercih edecekleri bölüm sayısı fazladır. Bu bölümlere intibakları da kolay olmaktadır.
İki yıllık eğitim sonunda, dokuma, boya, bakım ve onarım, desen, örgü, ebru, seramik imalatı alanında bilgili elemanlar yetiştirmektedir. Programdan mezun olan öğrencilerin fabrikalarda, Halk Eğitimi Merkezlerinde usta öğretici olarak iş bulma imkanı vardır. Ayrıca mezun olan öğrencilerin bir kısmı serbest olarak hediyelik eşya üzerine çalışmayı tercih etmektedirler.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Lise ve meslek lisesi mezunu olmak.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
İki yıllık eğitim sonunda, dokuma, boya, bakım ve onarım, desen, örgü, ebru, seramik imalatı alanında bilgili elemanlar yetiştirmektedir. Programdan mezun olan öğrencilerin fabrikalarda, Halk Eğitimi Merkezlerinde usta öğretici olarak iş bulma imkanı vardır. Ayrıca mezun olan öğrencilerin bir kısmı serbest olarak hediyelik eşya üzerine çalışmalarını sağlamak.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
El Sanatları atölyelerinde öğretici ve tasarlayıcı olarak, bilgisayar destekli desen bürolarında ve halk eğitimlerde öğretici olrak çalışabilirler.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Mezunlarımız DGS sınavında başarılı oldukları taktirde lisans tamamlayabilirler.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Geleneksel tekniklerin sürekliliğini sağlamak
Geleneksel örneklerden yararlanarak yeni tasarımlar ortaya koymak
Alanında kullanılan malzemeleri tanımak
Farklı malzemeler kullanarak yeni ürünler ortaya koyabilmek
Klasik ve özgün ürünler ortaya koymak
Geçmiş ve günümüzdeki sanat yaklaşımlarını bilmek
Yaşam boyu öğrenme yeteneğini kazandırmak
Takım çalışması bilincine sahip olmak
meslek elemanlarının yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Bir dersin başarı notu Bağıl Değerlendirme Yöntemi kullanılarak bulunur.Bu yönteme göre bir öğrencinin bir dersdeki başarı notunun belirlenmesi için,ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarı yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır.100 üzerinden ham notlar,sınıfın genel başarı düzeyi,notların dağılışı,sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak harfli sistem veya 4'lük sisteme uyarlanır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Bölüm öğrencilerinin mezun olabilmesi için diploma notunun 2,00 olması ve stajlarını tamamlamaları gerekmektedir.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam Zamanlı
|
|
|