Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Teknik Bilimler MYO
Tekstil Giyim Ayakkabı ve Deri Bölümü
Tekstil Teknolojisi Programı
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Programın amacı,çalışma alanında üst düzey yönetici ile işçi ve teknisyen arasında bulunan,teknisyenden daha fazla teorik bilgiye,mühendisden daha fazla uygulama becerisine ve tekstil konusunda genel bilgilere sahip tekstil teknikeri ünvanında ara eleman yetiştirmektir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Tekstil Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
-Atatürk ilke ve inkilapları hakkında bilgi sahibi olmak
-Orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ve uygulamalarla öğretilen,tekstil
alanındaki bilgi ve becerilere sahip olduğunu göstermek
-Kazandığı bilgi ve becerileri doğru kullanarak sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunabildiğini göstermek
-Tekstil alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmeyen durumları izleyerek değerlendirmek ve gerekli önlemleri alabilmek
-Temel bilgisayar kullanımı yanı sıra tekstil alanı ile ilgili programları kullanabilmek
-Sorumluluğu altında çalışanlarla sağlıklı iletişim kurup, takım çalışması yapabilmek
-Yeterli olabilecek teknik yabancı dil bilgisine sahip olmak
-İş güvenliği,işçi sağlığı,sosyal sorumluluklar,etik değerler hakkında bilgi sahibi olmak
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Lise Diploması
Merkezi olan
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Mezunlarımız eğitimleri sırasında edindikleri bilgi ve beceriler sayesinde geniş bir sektör yelpazesi içinde yüksek sorumluluk isteyen görevler üstlenmektedirler.Tekstil sektörünün gereksinmelerine uygun yaratıcı, yenilikçi ve üretken kişiler yetiştirmeyi amaçlar. Eğitim programlarından biriyle bilgi donanımı tamamlayan öğrenci ilgili alandaki gereksinime katkıda bulunmak üzere mezun olur.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Teknik Bilimler MYO'nun 1997 yılından bugüne kadar verdiği mezunlarının yarısından fazlası profesyonel iş hayatına geçmiş,dörtte biri iseeğitimlerini lisans üstü seviyede sürdürmeyi tercih etmiştir. Mezunların bir bölümü ise kendi işlerinin kurmuştur. lisans eğitimlerine devam eden öğrencilerin bir bölümü farklı üniversitelerde Tekstil Mühendisliği bölümünde eğitimlerini sürdürmektedir. İplik, dokuma, terbiye,örme,konfeksiyon dallarında üretin yapan işyerlerinde devam etmektedir.TBMYO öğretim elemanlar mezunlarla iletişimini devam ettirip, hem karşılaştıkları problemlerin çözümüne yardımcı olmakta, kem de başarıları ile gurur duymaktadır.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
-Fakültelere dikey geçiş imkanının bulunması
-Açık Öğretim yoluyla lisans tamamlama imkanı
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
- Tekstil işletmelerinin yapısını tanıyan
- İplik,Dokuma,Terbiye,Konfeksiyon atölyelerinin akışı hakkında temel bilgilere sahip
- Kalite Kontrol laboratuar cihazlarını kullanabilen
- İş akışını izleyerek değerlendiren,problem çözebilen ve gerekli önlemleri alabilen
- Çağdaş teknolojiyi kullanabilen
- Kaynakları değerlendirerek maliyet hesabı yapabilen
- İnsanlarla sağlıklı iletişim kurabilen
meslek elemanlarının yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Bir dersin başarı notu Bağıl Değerlendirme Yöntemi kullanılarak bulunur.Bu yönteme göre bir öğrencinin bir dersdeki başarı notunun belirlenmesi için,ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarı yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır.100 üzerinden ham notlar,sınıfın genel başarı düzeyi,notların dağılışı,sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak harfli sistem veya 4'lük sisteme uyarlanır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Önlisans öğretimini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gereklidir.
Mezuniyet genel not ortalaması 4.00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır.
Stajını tamamlamış olmak
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Anlatma yöntemi, daha çok yorumlayıcı, açıklayıcı, belirtici ve aydınlatıcı özellikleriyle vurgulanır, görsel sunumlarla desteklenir ve uygulamalarla tamamlanır.Üniversite sanayi işbirliği çerçevesinde yerinde uygulama yapma ve görme imkanları sunulur.
|
|
|