Bölüm Başkanı
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
mfecevit@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 2111958
|
|
Fax
|
:
|
-0 246 2371717
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
mustafagokmen@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 2111958
|
|
Fax
|
:
|
-0 246 2371717
|
|
Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Teknik Bilimler MYO
Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Radyo ve Televizyon Programcılığı Programı, 1995 Yılında Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu Bünyesinde Radyo TV Yayımcılığı adı ile kurulmuştur. Daha sonra 2007 Yılında adı Radyo TV Yayıncılığı Programına değişmiştir. 2009 Yılında ise Radyo ve Televizyon Programcılığı Adını Almıştır. 2008 yılında Isparta Meslek Yüksekokulundan ayrılarak Teknik Bilimler MYO altında eğitim öğretimine devam etmektedir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Radyo Televizyon Meslek Elemanı
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Ara elemanın vizyonu, rolü,teknik becerileri ve davranış şekilleri göz önüne alınarak yeterlilik çizgileri belirlenmiştir
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Meslek Liselerinden doğrudan geçiş imkanı olmakla birlikte merkezi sınav ile öğrenci kabul etmektedir.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Medya sektörüne ara eleman yetiştirmektir. Radyo ve televizyon için program hazırlayabilen, haber yazabilen , çekim ve kurgusunu yapabilen, elemanlar yetiştirmektir. Haber toplama, yazma ve sayfa tasarımı yapabilme yeterliğiğine sahip olan elemasnlar yetiştirmektir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Mezunlarımız eğitimleri sırasında edindikleri bilgi ve beceriler sayesinde geniş bir sektör yelpazesi içinde yüksek sorumluluk isteyen görevler üstlenmektedirler Kameraman, haber muhabiri, kurgu elemanı, radyo programcısı, programcı ve sayfa tasarım elemanı olarak çalışırlar.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
-Fakültelere dikey geçiş imkanının bulunması
-Açık Öğretim yoluyla lisans tamamlama imkanı
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Görsel, İşitsel ve Yazılı Medya kuruluşlarına sektörün ihtiyacı olan ara eleman yetiştirmektir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Bir dersin başarı notu Bağıl Değerlendirme Yöntemi kullanılarak bulunur.Bu yönteme göre bir öğrencinin bir dersdeki başarı notunun belirlenmesi için,ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarı yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır.100 üzerinden ham notlar,sınıfın genel başarı düzeyi,notların dağılışı,sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak harfli sistem veya 4'lük sisteme uyarlanır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Önlisans öğretimini tamamlayan öğrencilerin mezun olabilmeleri için genel not ortalamasının en az 2.00 olması gereklidir.
Mezuniyet genel not ortalaması 4.00 üzerinden hesaplanır; bu ortalama hesaplanırken alınan tüm dersler hesaba katılır.
Stajını tamamlamış olmak
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam Zamanlı (Örgün Öğretim)
|
|
|