Adres
|
:
|
Atabey Meslek Yüksekokulu Müdürlüğü
Gezirler Mahallesi
Armağanşah 7. Cadde 2/1
32670 Atabey/ISPARTA
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Büro Yönetimi ve Sekreterlik Programı; kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı sağlamak ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan bir yüksek öğretim programıdır. Örgütlerin zaman içinde büyümesi sonucu iş yükü giderek artan yöneticiler kendilerine her konuda destek olacak nitelikli ofis çalışanlarına ve yönetici asistanlarına ihtiyaç duymaktadır. Bölümün temel hedefi büro faaliyetlerini etkin bir şekilde yürüterek yöneticiye destek olacak ve böylece örgüt başarısına katkıda bulunacak büro yöneticileri ve yönetici asistanları yetiştirmektir.
Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programı mezunları görev aldıkları örgütlerde yöneticinin kendisine verdiği rutin büro faaliyetlerini yapmakla yetinmez, gerektiğinde inisiyatif kullanarak örgütü ilgilendiren konularda karar alarak örgütsel başarıya katkıda bulunur. Görev ve sorumluluklarını yerine getirirken mesleki etik kurallarına bağlı kalır ve iş güvenliği ile ilgili tedbirleri alır.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Büro Yönetimi Meslek Elemanı
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Bölüm yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
T.C. Yüksek Öğretim Kurulu Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan merkezi sınavlarda Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'nin fakültelerinde ve yüksekokullarında öğrenci olma hakkı kazanan aday, Rektörlükçe ilan edilen süre içinde yine Rektörlükçe belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday hakkını kaybeder. Üniversiteye kesin kaydını yaptıran öğrencilere kimlik kartı verilir.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
1. Resmi yazıları hazırlama becerisine sahip
2. Orta düzeyde mesleki İngilizce bilen
3. Bürolarda toplantı organizasyonunu yapabilen
4. Yöneticilerin iş gezilerini düzenleyebilen
5. MS Office programlarını iyi derecede kullanabilen
6. Bilgiyi toplayıp analiz etme ve sunabilme becerisine sahip olan
7. Dosyalama ve arşivleme tekniklerini iyi derecede bilen
8. Yetki devri çerçevesinde bağımsız karar alabilen ve uygulayabilen
9. Bürolarda kullanılabilecek ön muhasebe bilgisine sahip olan
10. İşletmenin iç ve dış hedef kitlesiyle iyi iletişim kurabilen
11. Ofis ekipmanlarını kullanabilen
12. Büro dizaynı ve ergonomi ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olan
meslek elemanlarının yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Başarıyla mezun olan adaylar kamu personeli seçme sınavına girmeleri ve yeterli puan almaları halinde kamu kurumlarına "sekreter, büro elemanı, veri hazırlama ve kontrol işletmeni" kadrolarına atanabilmektedir. Ayrıca, özel sektör kuruluşlarının ve sivil toplum örgütlerinin çeşitli birimlerinde (özel kalem, pazarlama, muhasebe, halkla ilişkiler vb..) görevlendirilebilmektedir.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Dikey Geçiş Sınavı'nda (DGS) başarılı olan öğrenciler ilişkili bölümlerde lisans eğitimine devam edebilmektedir.
Ek olarak, Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi'nde bazı bölümlere de başvuru yapabilmektedir.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Büro hizmetleri ve Sekreterlik programının amacı, kamu kurum ve kuruluşları ile özel sektör işletmelerinde yöneticilerin ofis çalışmalarına katkı vermek ve büro faaliyetlerinde bulunmak üzere görev alabilecek nitelikli insan gücü yetiştirmektir
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Öğrenciler yarıyıl içi sınav ve çalışmalarından başka, bir de yarıyıl/yıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersin her yarıyılda yılda en az bir ara sınavı yapılır. Yarıyıl/yıl sonu sınavları yüksekokul müdürlüğünce belirlen ve ilan edilen tarih, yer ve saatte yapılır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Bir öğrencinin mezun olabilmesi için yasal süre içinde alması gereken tüm derslerden başarılı olması, Genel Not Ortalaması'nın (GNO) en az 2.00 olması ve 30 günlük zorunlu stajını başarıyla tamamlamış olması gerekmektedir.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam zamanlı
|
|