Her Öğrenci için, öğrenci iş yükü Dönemlik 30 AKTS , Yıllık 60 AKTS Kredisi olmalıdır.
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Ulusal Kredi AKTS Print
1. Sınıf Güz Dönemi (1. Yarıyıl)
ING-101
İngilizce I (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
ORM-3105
Ormancılık Bilgisi
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
ORM-3111
Orman Ekolojisi
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
ORM-3115
Harita Bilgisi
Zorunlu 2 2 Yazdır
ORM-3119
Biyolojik Çeşitlilik
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
ORM-3123
Toprak İlmi
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
ORM-3125
Orman Koruma
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
ORM-3127
Proje Yönetimi
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
ORM-3129
Genel zooloji
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
ORM-3131
Orman Entomolojisi
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı26,0030,00
1. Sınıf Bahar Dönemi (2. Yarıyıl)
ING-102
İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Zorunlu 2 2 Yazdır
ORM-3102
Silvikültür Tekniği
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
ORM-3112
Odun Dışı Orman Ürünleri
Zorunlu 2,5 3 Yazdır
ORM-3114
Orman Botaniği
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
ORM-3116
İş Sağlığı ve Güvenliği
Zorunlu 2 2 Yazdır
ORM-3140
Fidanlık Tekniği
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3142
Orman Amenajmanı Esasları
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3146
Ormancılıkta İletişim
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3150
İstatistik Analiz ve Kalite Kontrol
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3160
Orman Bakımı
Seçmeli 3 3 Yazdır
ISG-3180
Çevre Koruma
Seçmeli 3 3 Yazdır
ISG-3182
Sürdürülebilir Çevre
Seçmeli 3 3 Yazdır
ISG-3184
Çevre Sağlığı ve Atık Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3190
Yangın Yönetimi
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3192
Orman Ürünlerinden Faydalanma
Seçmeli 3 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı28,5030,00
2. Sınıf Güz Dönemi (3. Yarıyıl)
BPR-3209
Kalite Güvence ve Standartları
Zorunlu 2 2 Yazdır
ING-3022
Mesleki Yabancı Dil
Zorunlu 3 3 Yazdır
ORM-3201
Ağaçlandırma Tekniği
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
ORM-3209
Bitirme Projesi
Zorunlu 1 2 Yazdır
ORM-3211
Serbest Ormancılık ve Yapay Zeka Uygulamaları
Zorunlu 3,5 4 Yazdır
UOS-3000
Üniversite Ortak Seçmeli I
Zorunlu 2 3 Yazdır
ORM-3141
Süs Bitkisi Yetiştiriciliği
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3143
Kent Ormancılığı
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3145
Doğa Turizmi ve Rekreasyon
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3149
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3153
Yangın Ekolojisi
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3157
Dendrometri
Seçmeli 3 3 Yazdır
ORM-3161
Ormancılıkta Pazarlama
Seçmeli 3 3 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı27,0030,00
2. Sınıf Bahar Dönemi (4. Yarıyıl)
ATA-3000
Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi
Zorunlu 4 4 Yazdır
MYO-3011
Kurum Stajı
Zorunlu 0 5 Yazdır
MYO-3020
İşletmede Mesleki Eğitim
Zorunlu 20 20 Yazdır
TUR-3000
Türk Dili
Zorunlu 4 4 Yazdır
Yarıyıl Akts Toplamı28,0033,00
Toplam109,50123,00
      
Üniversite Ortak Seçmeli Dersleri
Ders Kodu Ders Adı Ders Türü Kredi AKTS Print
Atabey Meslek Yüksekokulu
ORN-805
Doğa Turizmi ve Doğa'da Hayatta Kalma Teknikleri
Seçmeli 2 3 Yazdır
UOS-3281
OFİS PROGRAMLARI
Seçmeli 2 3 Yazdır
UOS-3291
Tıbbi Mantar Yetiştiriciliği
Seçmeli 2 3 Yazdır
UOS-3293
Aromaterapi
Seçmeli 2 3 Yazdır
      
Bölüm Başkanı : Doç. Dr. YUNUS ESER  
e-mail : yunuseser@isparta.edu.tr  
Telefon : +902462713036/125  
Fax : +902462713035  
AKTS Koordinatörü : Öğr. Gör. İSA YAVİLİOĞLU  
e-mail : isayavilioglu@isparta.edu.tr  
Telefon : +902462713036  
Fax : +902462713035  
Adres : Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi, Atabey MYO - Atabey ISPARTA  
Genel Bilgi : Ormancılık ve Orman Ürünleri Programı, ormancılık sektörüne uygulayıcı personel yetiştirmek amacıyla planlanmış bir programdır.  
Edinilen Ünvan :  
Yeterlilik Düzeyi :  
Kabul Koşulları : T.C. Yüksek Öğretim Kurulu, Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan merkezi sınavlarda Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi'nin fakültelerinde ve yüksekokullarında öğrenci olma hakkı kazanan aday, Rektörlükçe ilan edilen süre içinde yine Rektörlükçe belirlenen belgelerle kesin kaydını yaptırır. Süresi içinde kesin kaydını yaptırmayan aday hakkını kaybeder.Üniversiteye kesin kaydını yaptıran öğrencilere kimlik kartı verilir.  
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.) : Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir. Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası, Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır. ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)  
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk : Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.  
Programın Hedefleri : 1) Bilimsel bir anlayışla ormanın bir ekosistem olarak değerlendirilmesi, bu bağlamda teorik ve uygulamalı eğitim alt yapısı oluşturulması, 2) Teorik eğitimin uygulamaya aktarılması, 3) Orman ekosisteminin tanıtımı ve özellikleri, 4) Orman ve orman alanlarından sadece odun üretimi değil, çok yönlü yaralanma imkanlarının verilmesi, 5) Orman alanlarından işletme amaçları doğrultusunda yararlanmanın modellenmesi, 6) Ormanlardan sürekli yararlanma alt yapısının oluşturulması, 7) Mevcut ormanların bakım, gençleştirilmesi ve iyileştirilmesi, 8) Verimsiz orman alanlarının verimli hale dönüştürülmesi, 9) Mevcut ormanların korunması ve sürekliliğinin sağlanması, 10) Güncel ormancılık sorunları ve bunlara çözüm yaklaşımları alt yapısının oluşturulması hedeflenmektedir.  
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri :  
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı : Dikey geçiş sınavından yeterli not alan öğrenciler lisans eğitimine devam edebilirler  
Programın Eğitim Amaçları : Ormancılık sektöründe ihtiyaç duyulan konularda bilgiye sahip, ormancılığı ekonomik ve biyolojik obje olarak ele alabilen; cevre-ormancılık sorunlarına çözümler üretebilen ara elemanlar yetiştirmek  
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları : Öğrenciler yarıyıl içi sınav ve çalışmalarından başka, bir de yarıyıl/yıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Bir dersin her yarıyılda yılda en az bir ara sınavı yapılır. Yarıyıl/yıl sonu sınavları yüksekokul müdürlüğünce belirlenerek, ilan edilen tarih, yer ve saatte yapılır. Yüksekokul Kurul kararıyla ayrıca staj, uygulama, laboratuar sınavları açılabilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu sınavına girebilmek için; a)Kayıt yenilemek, b)Teorik dersin en az % 70'ine devam etmek, c) Dersin varsa uygulama ve laboratuarının en az % 80'ine devam etmek ve başarılı olmak, ç)Yarıyıl/yıl içinde yapılan ara sınavlara katılmak gerekir. Ders ve laboratuarlar ayrı değerlendirildiğinde yukarıdaki başarı koşulları laboratuarlar için de aynen geçerlidir. Bir dersin başarı notu bağıl değerlendirme yöntemi kullanılarak bulunur. Bağıl değerlendirme yöntemine göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, öncelikle mutlak değerlendirme yönteminde olduğu gibi ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarıyıl/yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır. Bu not değerlendirme yönteminde 100 üzerinden ham not olarak kabul edilir. Tüm öğrenciler için 100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak Senato tarafından kabul edilen harfli sistem veya 4?lük sisteme uyarlanır. Bu değerlendirmede ara sınav ve/veya ara sınav yerine geçen diğer çalışmaların başarı notuna katkısı %40, yarıyıl sonu veya yıl sonu sınavından alınan notun başarı notuna katkısı % 60 dır. GNO?su en az 2.00 olan öğrenci herhangi bir dersinin (FF), (FD), (NA) veya (K) olmaması koşulu ile başarılı sayılır. GNO?su 2.00?ın altında olan öğrenci başarısız sayılır. Başarısız durumda olan öğrenciler, danışmanın önerisi ve bölüm başkanının onayı ile (DC) ve (DD) notu aldıkları dersleri tekrar edebilir  
Mezuniyet Koşulları : Öğrenciler aldıkları zorunlu ve seçmeli dersleri başarı ile tamamlamalı ve genel not ortalamaları en az 2.0 olmalıdır  
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim) : Tam zamanlı