Bölüm Başkanı
|
:
|
Öğr. Gör. Ahmet PEHLİVAN
|
|
e-mail
|
:
|
ahmetpehlivan@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 214 74 38
|
|
Fax
|
:
|
0 246 511 27 44
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
Öğr. Gör. YUSUF ÖZTÜRK
|
|
e-mail
|
:
|
yusufozturk@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 214 74 37
|
|
Fax
|
:
|
0 246 511 27 44
|
|
Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Senirkent Meslek Yüksekokulu
Mimarlık Ve Şehir Planlama Bölümü
Senirkent /Isparta
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Programın amacı, çalışma alanında teknisyen ve mühendis arasında bulunan, teknisyenden daha fazla teorik bilgiye mühendisten daha fazla uygulama becerisine ve inşaat konusunda genel bilgilere sahip inşaat teknikeri ünvanına sahip teknik eleman yetiştirmektir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Bu programı başarıyla tamamlayan öğrenciler, Yapı Ressamlığı önlisans derecesi (associate degree) almaya hak kazanmaktadırlar.
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
-Atatürk ilke ve inkılapları hakkında bilgi sahibi olmak -Kazandığı bilgi ve becerileri doğru kullanarak sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunabildiğini göstermek -İnşaat alanı ile ilgili uygulamalarda beklenmeyen durumları izleyerek değerlendirmek ve gerekli önlemleri alabilmek -Temel bilgisayar kullanımı yanı sıra inşaat alanı ile ilgili programları kullanabilmek -Sorumluluğu altında çalışanlarla sağlıklı iletişim kurup, takım çalışması yapabilmek -Yeterli olabilecek teknik yabancı dil bilgisine sahip olmak -İş güvenliği, çevre koruma, sosyal sorumluluklar ve etik değerler hakkında bilgi sahibi olmak.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Mezunlarımız eğitimleri sırasında edindikleri bilgi ve beceriler sayesinde geniş bir sektör yelpazesi içinde yüksek sorumluluk isteyen görevler üstlenmektedirler. Bölümümüz inşaat sektörünün gereksinmelerine uygun yaratıcı, yenilikçi ve üretken kişiler yetiştirmeyi amaçlar. Eğitim programımızdan bilgi donanımını tamamlayan öğrenci ilgili alandaki gereksinime katkıda bulunmak üzere mezun olur.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Mezunlarımızın önemli bir kısmı kamu ve özel sektörde, mühendislik ve mimarlık ofislerinde, şantiyelerde ve inşaat firmalarında çeşitli pozisyonlarda çalışmaktadır.
Ayrıca mezunlarımızın bir kısmı dikey geçiş sınavıyla inşaat mühendisliği bölümüne geçiş yapmaktadır. Buradan mezun olan öğrencilerimiz inşaat mühendisi olarak kariyerlerine devam etmektedirler.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
İnşaat dalında ön lisans diplomasını alan öğrenciler lisans programlarına dikey geçiş sınavı ile geçebilirler.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Bir dersin başarı notu Bağıl Değerlendirme Yöntemi kullanılarak bulunur. Bu yönteme göre bir öğrencinin bir dersteki başarı notunun belirlenmesi için, ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarı yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır.100 üzerinden ham notlar, sınıfın genel başarı düzeyi, notların dağılışı, sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak harfli sistem veya 4'lük sisteme uyarlanır..
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam Zamanlı
Öğrenme merkezli, görsel sunum destekli anlatım yöntemi uygulanır. Derslerin birçoğu laboratuarda veya arazide uygulamalarla desteklenir.
|
|
|