Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi
Keçiborlu Meslek Yüksekokulu
Toki Mahallesi Gökçe Sok. No:1 N, 32750 Keçiborlu/ISPARTA
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Keçiborlu Meslek Yüksekokulu bünyesinde açılan İş Makinaları Operatörlüğü Ön Lisans Programı, 2025-2026 eğitim-öğretim döneminde öğrenci alımına başlamıştır. Program hizmet ve üretim sektörünün ihtiyaç duyduğu iş makinaları operatörlüğü için gerekli nitelikli teknikerleri yetiştirmeyi hedeflemekte; öğrencilerine teorik bilgi ile birlikte uygulamalı eğitim sunmaktadır.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
İş Makinası Operatörü
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi 3 Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Programa kabul için adayların, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) ve Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde düzenlenen Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Temel Yeterlilik Testi’ne (TYT) girmeleri ve yeterli puanı almaları gerekmektedir. Program, merkezi yerleştirme sistemi ile öğrenci kabul etmekte olup, yurt dışından başvuracak adaylar için YÖK tarafından tanınan lise veya dengi bir okuldan mezun olma şartı ve üniversitenin belirlediği uluslararası öğrenci kabul esasları geçerlidir.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Keçiborlu Meslek Yüksekokulu İş Makinaları Operatörlüğü Programı, hizmet ve üretim sektörünün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş makinası operatörü teknikerlerini yetiştirmeyi amaçlayan iki yıllık bir ön lisans programıdır. Programın profili; öğrencilerine sanayi, üretim ve hizmet sektörlerinde uygulama becerisi kazandırmaktır. Ayrıca program yaşam boyu öğrenme bilinci aşılamayı, mesleki araştırma kapasitesine sahip, gelişen teknolojiye uyum sağlayacak girişimci ve topluma katkı sağlayacak teknik eleman yetiştirmeyi hedefler.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Mezunlar, inşaat, madencilik, tarım ve orman, belediyeler ve kamu kurumları, liman işletmeleri,iş makinası satiş ve servis vb.geniş bir istihdam alanında görev alabilirler.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Keçiborlu Meslek Yüksekokulu İş Makinaları Operatörlüğü Programı mezunları, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve ilgili yönetmelikler çerçevesinde, Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından belirlenen esaslara uygun olarak diğer yükseköğretim kurumlarına geçiş yapabilirler. Mezunlar, ÖSYM tarafından düzenlenen Dikey Geçiş Sınavı (DGS) sonuçlarına göre, DGS tercih kılavuzunda belirtilen ilgili lisans programlarına yatay geçiş yapma hakkına sahiptir.
Ayrıca, YÖK ve üniversite senatolarınca tarafından belirlenen esaslara uygun olarak, Açıköğretim Fakülteleri bünyesindeki ilgili lisans tamamlama programlarına kayıt yaptırabilirler.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Programın amacı; iş makinalarının kullanımında ihtiyaç duyulan nitelikli teknik elemanların yetiştirilmesidir. Son yıllarda madencilik, inşaat, lojistik gibi farklı alanlarda kullanılan iş makinası çeşitliliği artış göstermiştir. Bu iş makinalarının yaygınlaşması nedeniyle gerekli nitelikli teknik eleman ihtiyacı da artmıştır. İş makinaları ilk işletme, bakım ve onarım açısından yüksek maliyet gerektiren makinalardır. Bu sebeple eğitimli ve donanımlı iş makinası operatörü açığı oluşmuştur. Programda bu açığı kapatmak amaçlanmış iş makinası motor, arıza, bakım ve onarım konusunda temel bilgi ve uygulama becerisi kazanmış nitelikli teknikerler yetiştirmek hedeflenmiştir. İş güvenliği, kalite ve mesleki etik gibi önemli kazanımların da verilmesi amaçlanmıştır.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yürütülmektedir.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği çerçevesinde yürütülmektedir.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam Zamanlı
|
|
|