Bölüm Başkanı
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
halilsuel@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 351 29 00-128
|
|
Fax
|
:
|
0 246 351 29 01
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
Doç. Dr. Halil SÜEL
|
|
e-mail
|
:
|
halilsuel@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0 246 351 29 00-128
|
|
Fax
|
:
|
0 246 351 29 01
|
|
Adres
|
:
|
Süleyman Demirel Üniversitesi Sütçüler Prof.Dr. Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Sütçüler / Isparta P.K: 32950
e-mail: smyo@sdu.edu.tr
Santral:0(246) 351 29 00
Faks: 0(246) 351 29 01
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Ormancılık biyolojik, ekolojik, sosyal ve ekonomik bilimleri içerdiğinden, bu bölümü tercih edecek öğrencilerin temel bilimlere ilgisi olmalı, görev bölgesindeki yerel halkla çalışabilmeli, ve açık arazide çalışmayı sevmelidir. Mezunlar başta Tarım ve Orman Bakanlığının çeşitli birimleri ile diğer kamu ve özel sektör kuruluşlarında doğal kaynakların yönetimi ve işletilmesi ile ilgili çeşitli görevlerde ara eleman olarak çalışabilmektedirler.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Ormancılık ve Orman Ürünleri teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Bu diploma, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) 5. Düzey yeterliliklerine karşılık gelmektedir. Program, yükseköğretim kurumları önlisans programlarına ilişkin yürürlükteki yönetmelik ve yönergelere uygun olarak yürütülmekte olup, öğrencilere mesleki uygulama ve teorik bilgiyi birlikte kazandırmaktadır. Diploma, ulusal mevzuat çerçevesinde Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınmakta ve uluslararası düzeyde Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL) 5. Düzey ile uyumludur.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Programa lise ve dengi okullardan mezun olmak ve öğrenci seçme ve yerleştirme merkezi tarafından yerleştirilmiş olma şartı aranmaktadır.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Avcılık ve Yaban Hayatı Programı; orman ekosistemleri, yaban hayatı ve odun–odun dışı orman ürünlerinin korunması, yetiştiriciliği, envanteri ve sürdürülebilir yönetimi konularında teknik bilgi ve beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Program; bitki biyolojisi, ekoloji, ormancılık uygulamaları, bilgisayar ve iletişim teknolojileri ile ulusal/uluslararası ormancılık politikaları çerçevesinde mesleki yetkinlikler sağlar. Mezunlar, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlı, mesleki etik değerlere bağlı, araştırma yapabilen ve çağdaş yöntemleri kullanabilen nitelikli teknik elemanlar olarak yetiştirilmektedir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Tarım ve orman bakanlığı ve orman genel müdürlüğü'nde Orman Muhafaza memuru ve özel sektörde avcılık ve yaban hayatı teknikeri olarak çalışmaktadır.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Bu programdan mezun olanlar Orman fakültelerinin Orman Mühendisliği bölümüne dikey geçiş sınavıyla geçebilmektedir.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Ekolojik, ekonomik, sosyal ve teknik konularda donanımlı, bu bilgileri orman kaynaklarının sürdürülebilir yönetimi, korunması ve işletilmesinde kullanabilen teknik elemanlar yetiştirmek.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Öğrenciler aldıkları derslerden en az bir arasınav ve bir final sınavını başarı ile vermek zorundadırlar. İlave sınavlar, ödevler, raporlar vb. de ders notularına etki edebilir.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Öğrenciler aldıkları derslerden en az bir arasınav ve bir final sınavını başarı ile vermek zorundadırlar. İlave sınavlar, ödevler, raporlar vb. de ders notularına etki edebilir.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam zamanlı: Öğrencinin normal örgün eğitimde, yüz yüze derslerle programı takip etmektedir.
|
|
|