Bölüm Başkanı
|
:
|
Doç. Dr. Halil SÜEL
|
|
e-mail
|
:
|
halilsuel@sdu.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
02463512900-128
|
|
Fax
|
:
|
02463512901
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
Doç. Dr. Halil SÜEL
|
|
e-mail
|
:
|
halilsuel@sdu.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
02463512900-128
|
|
Fax
|
:
|
02463512901
|
|
Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Sütçüler Prof. Dr. Hasan Gürbüz Meslek Yüksekokulu Sütçüler / Isparta
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Avcılık ve yaban hayatı 2005-2006 eğitim-öğretim yılında 20 kişilik kontenjan ile açılmıştır. Avıcılık ve yaban hayatı çeşitli alanlarda çalışan orman mühendisi, biyologlar, veteriner hekimler ve yaban hayatı planlaması ve yöneticilerine yardımcı olabilecek ara elemanlar yetistirir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Avcılık ve Yaban Hayatı Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Bu diploma, Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ) 5. Düzey yeterliliklerine karşılık gelmektedir. Program, yükseköğretim kurumları önlisans programlarına ilişkin yürürlükteki yönetmelik ve yönergelere uygun olarak yürütülmekte olup, öğrencilere mesleki uygulama ve teorik bilgiyi birlikte kazandırmaktadır. Diploma, ulusal mevzuat çerçevesinde Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından tanınmakta ve uluslararası düzeyde Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi (EQF-LLL) 5. Düzey ile uyumludur.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Programa lise ve dengi okullardan mezun olmak ve öğrenci seçme ve yerleştirme merkezi tarafından yerleştirilmiş olma şartı aranmaktadır.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Avcılık ve Yaban Hayatı Programı; işletme ve organizasyon yapısı içinde çalışabilen, mesleki alanda matematiksel becerilerini kullanabilen, doğal ve kültürel kaynakların korunmasında çevre bilincine sahip teknik elemanlar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Program, envanter, planlama, koruma ve geliştirme yöntemlerini kullanabilen; araştırma bulgularını elde edip düzenleyerek amaca uygun biçimde paylaşabilen; araştırma projelerini okuyabilen ve arazide uygulayabilen bireyler kazandırmaktadır. Ayrıca toplam kalite felsefesini benimsemiş, yazılı ve sözlü iletişim kurallarına hâkim, disiplinli çalışma ortamlarına uyum sağlayabilen, mesleki etik değerleri ilke edinmiş ve mesleği ile ilgili sağlık ve güvenlik tedbirlerini gözetebilen uzman teknikerlerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Tarım ve orman bakanlığı ve orman genel müdürlüğü'nde Orman Muhafaza memuru ve özel sektörde avcılık ve yaban hayatı teknikeri olarak çalışmaktadır.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Bu programdan mezun olanlar Orman fakültelerinin orman mühendisliği bölümüne dikey geçiş sınavıyla geçebilmektedir.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Çağdaş dünya ve ülke koşullarına duyarlı, bilincinde ulusal kültür ve değerlerini yaşatan, ülkesine, ulusuna ve insanlık ailesine hizmeti amaç edinen, Avcılık ve yaban hayatıyla ilgili çeşitli alanlarda çalışan orman mühendisleri, biyologlar, veteriner hekimler ve yaban hayatı planlamacı ve yöneticilerine yardımcı olabilecek ara elemanları yetiştirmektir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Her yarıyılda 1 arasınav 1 yarıyılsonu sınavı yapılmaktadır. yarıyıl sınavının %40 ve yarıyıl sonu sınavının %60 alınarak bağıl değerlendirme sistemine aktırılmaktadır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
1Toplam 120 AKTS kredisi tamamlamak, Zorunlu ve seçmeli dersleri başarıyla geçmek, Genel Not Ortalamasının (GNO) en az 2.00 / 4.00 olması
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam zamanlı: Öğrencinin normal örgün eğitimde, yüz yüze derslerle programı takip etmektedir.
|
|
|