Adres
|
:
|
Yalvaç Meslek Yüksekokulu,Yalvaç Kılıçarslan Yerleşkesi,
Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölüm Başkanlığı, Yalvaç / Isparta
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Yalvaç Meslek Yüksekokulu Aşçılık programı 2012 yılında normal öğretim 40 kontenjanla öğrenci alımına başlamıştır.
Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri bölümü altında yer alan Aşçılık programı, 4 yarıyıl (2 yıl) öğrenim yapan bir önlisans programıdır. Program, aşçılık mesleğinin gereklilikleri ışığında ulusal ve uluslararası mutfaklara ilişkin bilgileri başlangıç seviyesinden profesyonel seviyeye kadar tüm aşamaları öğretmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda teorik bilgileri uygulamalı dersler ile harmanlayarak, sektöre ihtiyaç duyduğu nitelikli personel yetiştirmektedir.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Aşçılık Meslek Elemanı
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan Yükseköğretim Kurumları Sınavından TYT puan türünde yeterli puanı almak gerekmektedir. Af Kanunu ve Yatay Geçiş ile öğrenci kabulü yapılmaktadır.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Ulusal ve uluslararası alanda nitelikli şefler yetiştirmek. Hijyen, sanitasyon, ilk yardım eğitimi hakkında çalışma alanlarında ihtiyaç duyacağı temel bilgileri edindirmek. Sektör içerisinde yer alan yiyecek ve içecek işletmelerinin mutfak kısımlarında yönetici olmalarını sağlamak. Kendi işletmelerini kuracak şekilde bilgi ve donanıma sahip olmasını sağlamak.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü, Aşçılık Programından mezun olanlar, Aşçı unvanını kazanarak turistik belgeli işletmelerde, restoranlarda, yemek fabrikalarında (catering şirketlerinde), uçak-gemi-tren-otobüs-hastane mutfaklarında aşçı başı, aşçı başı yardımcısı, kısım şefi, sos şefi, balık şefi, ızgara şefi, kızartmalar şefi, ızgara şefi, çorba şefi, sebze şefi, joker şef (değişim aşçısı), soğuk şefi, pastane şefi, kasap, dömi şefi, komi vb. rütbelerle araştırma şefi (test aşçısı), mutfak bilimcisi, yiyecek-içecek müdürü, yemek tedariği yöneticisi, mutfak yöneticisi, restoran koordinatörü, restoran müdürü vb. kadrolarda çalışabilirler. Ayrıca yemek araştırmacısı, yemek yazarı, gıda işleyicisi, yemek stilisti, menü geliştirici, yiyecek-içecek alanında eğitmen vb. isimler altında da topluma hizmet sunabilmektedirler.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Aşçılık ön lisans programlarını başarı ile bitiren öğrenciler, "Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" hükümleri uyarınca örgün veya Uzaktan Eğitim Sistemi ile öğrenim yapan programlara ÖSYM tarafından açılan Dikey Geçiş Sınavında başarılı oldukları takdirde fakülte/yüksekokulların Beslenme ve Diyetetik, Gastronomi Mutfak Sanatları Aile ve Tüketici Bilimleri, Yiyecek ve İçecek İşletmeciliği lisans
programlarına dikey geçiş yapabilmektedirler.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü altında yer alan Aşçılık Programı otel, lokanta, yemek fabrikası, fast-food, pastane vb
yerlerde yiyecek-içecek hazırlayan ve sunumunu sağlayan, bir iş planını uygulayabilen, koku ve tat alma duyusu gelişmiş, çabuk ve düzenli çalışabilen, dikkatli ve titiz, sorumluluk duygusu yüksek, hijyen ve sağlık konularına dikkat eden, yurt içi ve yurt dışı yiyecek içecek işletmelerinde aranan insan gücü yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, öğrenimleri boyunca ikram hizmetleri alanının temel ilkelerini ve mesleği ile ilgili çağdaş teknolojilerin önemini kavrayacak, alanı ile ilgili konularda, ferdi veya grup olarak araştırma, geliştirme ve yürütme konularının önemini, ikram hizmetleri işletmecisi olarak hukuki sorumluluğunu bilecek bir eğitim programı ile yetiştirileceklerdir
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Öğrenciler yarıyıl içi sınavları, çalışmaları ve yarıyıl/yılsonu sınavları ile bütünleme sınavlarına tabi tutulurlar. Bu sınavların uygulanması ve değerlendirilmesinde Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği dikkate alınmaktadır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Bir öğrencinin programdan mezun olabilmesi için tüm dersleri almış ve başarmış olması (FF, FD ya da NA notunun olmaması), 3+1 öğrenme modelinde uygulanan işletmede mesleki eğitim uygulamasını, 60 günlük zorunlu yaz stajını tamamlaması ve mezuniyet ağırlıklı not ortalamasının 4,00 üzerinden en az 2.00 olması ve toplam 120 AKTS krediyi tamamlaması gereklidir.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam Zamanlı
|
|
|