Bölüm Başkanı
|
:
|
Doç. Dr. Hatice SARI GÖK
|
|
e-mail
|
:
|
haticesarigok@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0246 441 70 16
|
|
Fax
|
:
|
0246 441 46 46
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
Doç. Dr. Hatice SARI GÖK
|
|
e-mail
|
:
|
haticesarigok@isparta.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
0246 441 70 16
|
|
Fax
|
:
|
0246 441 46 46
|
|
Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Yalvaç Meslek Yüksekokulu Kılıçarslan Yerleşkesi Yalvaç/ ISPARTA
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
-Turizm Rehberliği programının amacı, ülkemizdeki tabiat ve kültür varlıkları hakkında yerli ve yabancı turistlere bilgi verecek turist rehberlerini yetiştirmektir. Turist rehberleri, turist bölgelerde turizm bürolarına bağlı olarak çalışabilirler ya da Turizm Bakanlığına bağlı kurumlarda görev alabilirler.Turist rehberleri, turistlik bölgelerde turizm bürolarına bağlı olarak çalışabilirler ya da Turizm ve Tanıtma Bakanlığına bağlı kurumlarda görev alabilirler.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
2 yıllık eğitim planında yer alan bütün dersleri başarıyla tamamlayan , en az 120 AKTS' ye sahip öğrencilere Turist Rehberliği Ön lisans diploması ver
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Her bir öğrenci derslere katılmalıdır. Teorik derslerin en azından % 70 ve uygulama derslerinin en az % 80 ine katılımı zorunludur. Katılımı sağlamayan öğrenciler o dersten başarısız sayılırlar.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Adayların Lise ve dengi okul diplomasına sahip olması,
Ölçme Seçme ve Yerleştirme Merkezince yapılan sınavlarda, YGS ve LYS de öngörülen puanları almış olmaları gerekmektedir.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli uygulama çalışmaları derslerle birlikte yürütülmektedir. Turizm Rehberliği Bölümünün amacı, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda; iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiyeyi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Turizm rehberliği bölümünden mezun olan öğrenciler, turizm rehberliği mesleğine ek olarak istedikleri takdirde Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Seyahat Acenteleri Birliği’nce açılan “Enformasyon Memurluğu ve Yabancı Dil Sınavını başardıkları takdirde A grubu bir seyahat acentesinde Enformasyon memuru ve sorumlu müdür olarak istihdam olanağına sahiptirler. Yine bölüm mezunlarından, Kamu Personeli Seçme Sınavından yeterli puanı alanlar, ayrıca diğer kamu kurumlarında da istihdam olanağına sahiptirler. Kamu kurum ve kuruluşlarında çalışmak istemeyen mezunlar ise, almış oldukları turizm eğitimi ile seyahat işletmeleri başta olmak üzere, turizm işletmelerinin herhangi birinde orta ve üst düzey yönetici pozisyonunda istihdam olanaklarına da sahip olacaklardır.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Lisans Eğitimine geçiş, 19.02.2002 tarih ve 24676 sayılı resmi gazetede yayımlanan Meslek Yüksek okulları mezunlarının Lisans öğrenimine devamları hakkında Yönetmelik'ile yönetim kurulunun belirlediği uygulamalara uymak. Dikey geçiş sınavına girip başarı sağlandığı durumda uygun bölümdeki Lisans programına geçiş yapılabilir.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Turizm Rehberliği Bölümünün amacı, bilimsel ve kaliteli bir eğitim öğretim sağlamak suretiyle turizm sektörü için nitelikli turist rehberleri, iş görenler, orta ve üst kademe yönetici adayları yetiştirmektir. Bu amaç doğrultusunda; iyi derecede yabancı dil bilen, Türkiyeyi tarihi, kültürü ve coğrafyasıyla en iyi şekilde tanıyan, iyi insan ilişkileri kurabilen, analitik düşünebilen, sorun çözme, yönetim ve organizasyon bilgisi ve yeteneği gelişmiş, hoşgörü, nezaket, saygı, dürüstlük gibi temel sosyal değerlere sahip, liderlik ve temsil yeteneği olan nitelikli turist rehberleri ve yönetici adayları yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Sınavlar, öğretim elemanları tarafından üniversitemiz yönetmelikleri dikkate alınarak belirlenen esaslara göre değerlendirilir.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Turist Rehberliği programında mevcut olan 120 AKTS karşılığı derslerin tümünü başarıyla tamamlayıp mezun olabilmeleri için öğrencilerin, 4.00 üzerinden en az 2.00 ağırlıklı not ortalaması elde etmeleri gerekir.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam zamanlı
|
|
|