Bölüm Başkanı
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
-
|
|
Telefon
|
:
|
-
|
|
Fax
|
:
|
-
|
|
AKTS Koordinatörü
|
:
|
|
|
e-mail
|
:
|
pakizedaban@sdu.edu.tr
|
|
Telefon
|
:
|
pakizedaban@sdu.edu.tr
|
|
Fax
|
:
|
-
|
|
Adres
|
:
|
Isarta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokulu, Tasarım Bölümü, Grafik Tasarımı Programı.
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Grafik Tasarımı Programı, Program 2012 yılında T.C.Süleyman Demirel Üniversitesi Tasarım Bölümü, Isparta Meslek Yüksekokulu Tasarım Bölümü bünyesinde, mesleki eğitim ön planda tutularak ve uygulama ağırlıklı bir yöntemle eğitim-öğretim vermeye başlamıştır. Program öncelikle ulusal düzeyde grafik ürünlerin üretimi doğrultusunda işlevsel ve estetik olan uygulamaları irdeleyerek grafik tasarım konularında araştırma ve incelemeler yapabilen, yüzleştiği grafik tasarım problemini çözebilen, teknolojinin sunduğu donanım ve yazılımları etkin şekilde kullanabilen tasarımcılar yetiştirmektir. Ayrıca, ticari ya da sosyal içerikli problem çözümüne yönelik duygu ve düşüncelerini grafik simgelere indirgeyerek ifade edebilen, sanatı ve bilimi tasarım amaçlarının gereklilikleri doğrultusunda özümseyerek özgün tasarımlar üretebilen bireyler yetiştirme, programın diğer bir amacıdır.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
Grafik Teknikeri
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
Lise ve meslek lisesi mezunu olmak.
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
Grafik tasarım programının temel hedefi, sektörün ihtiyaç duyduğu, teorik ve uygulama altyapısı olan, vizyon sahibi, yeniliği iş süreçlerine aktarabilen ve farklılığını ortaya çıkarabilen, eleman gereksiniminin karşılanması üzerine kuruludur. Bu bilgiler ışığında grafik tasarım programının hedefi; sektör ihtiyacını karşılayabilecek, sanat ve tasarım kuramlarına hakim, bilgisayarı kullanmada yeterlilik kazanmış ve el becerisini geliştirebilen, tasarımın varlık gösterdiği tüm alanlarda görev alabilecek kalifiyeli Grafikerler yetiştirmektir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
Grafik Tasarımı programını başarı ile bitirmiş öğrenciler, Gazete ve Dergiler, Yayınevleri, Reklamcılık Sektörü, Matbaacılık Sektörü, TV kanalları, Ambalaj Sanayi, Web Ortamında Yayın Yapan Kuruluşlar, İşletmelerin Reklam ve Pazarlamaya Yönelik Bölümlerinde grafiker olarak çalışabilirler.
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Mezunlarımız DGS sınavında başarılı oldukları taktirde lisans tamamlayabilirler.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
Ülkemizin ihtiyaçlarına göre, dünyadaki gelişmeleri izleyerek grafik tasarım konularında araştırma ve incelemeler yapabilen, her türlü grafik tasarım problemini çözebilen ve çağın getirdiği donanımı yetkin şekilde kullanabilen tasarımcılar yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Ayrıca, duygu ve düşünceleri grafik imge kullanımı ile ifade eden, güzel sanatları bilim ve teknoloji ile destekleyerek özgün tasarımlar yapan bireyler yetiştirme, programındiğer bir amacıdır.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Bir dersin başarı notu Bağıl Değerlendirme Yöntemi kullanılarak bulunur.Bu yönteme göre bir öğrencinin bir dersdeki başarı notunun belirlenmesi için,ara sınav ve varsa diğer eğitim-öğretim etkinlikleri ile yarı yıl sonu sınavlarının katkıları dikkate alınarak ham notu hesaplanır.100 üzerinden ham notlar,sınıfın genel başarı düzeyi,notların dağılışı,sınıf ortalaması ve standart sapması dikkate alınarak harfli sistem veya 4'lük sisteme uyarlanır.
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Bölüm öğrencilerinin mezun olabilmesi için diploma notunun 2,00 olması ve toplam 72 iş günü staj ve toplam bir dönem işyeri eğitimini tamamlamaları gerekmektedir.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam Zamanlı
|
|
|