Adres
|
:
|
Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Teknoloji Fakültesi E-12 Blok (1.Kat)
Batı Yerleşkesi 32260 ISPARTA
Tel : 0246 - 214 68 16 Faks : 0246 - 214 68 99
e-posta: teknoloji-insaat@isparta.edu.tr
|
|
Genel Bilgi
|
:
|
Yüksek Öğretim Kurulunun Yüksek Öğretim Yürütme Kurulu tarafından yapılan 2547 sayılı kanununun 2880 Sayılı Kanunu çerçevesinde değişik 7/d-2 maddesi uyarınca 31.03.2010 tarihinde inşaat Mühendisliği bölümü açılmıştır.
|
|
Edinilen Ünvan
|
:
|
İnşaat Mühendisi
|
|
Yeterlilik Düzeyi
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Kabul Koşulları
|
:
|
lise Diploması ve ÖSYM tarafından yapılan merkezi sınavdan LYS-2 puanı
|
|
Önceki Öğrenmenin Tanınması İçin Özel Düzenlemeler(Yatay Geçiş,Dikey Geçiş v.s.)
|
:
|
Üniversitemiz ders bilgi paketinde her bir ders için öğretim elemanı tarafından belirlenen öğretim yöntem ve teknikleri bulunmaktadır. Her bir dersin öğrenme-öğretme yöntemi dersin çıktısında yer alan “Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri” başlığı altında verilmektedir.
Öğretim Elemanı Merkezli Yöntemler; düz anlatım yöntemi, soru-cevap yöntemi, seminer, konferans, gösterim, Tartışma Yöntem ve Teknikleri; büyük grup tartışması, küçük grup tartışması, münazara, beyin fırtınası, zıt panel tekniği, çember tekniği, altı şapkalı düşünme tekniği, örnek olay yöntemi, zihin haritası,
Öğrenci Merkezli Yöntem ve Teknikler; Problem Çözme Yöntemi, Ödev, Proje Hazırlama, Tez Hazırlama, Rapor Yazma, Alan Çalışması, Sosyal Faaliyet, Arazi Çalışması, Bireysel Çalışma Yöntemi, Grup
Çalışması Yöntemi, Uygulama, Staj, Yerinde Uygulama ,Mesleki Faaliyet, Gösterip Yaptırma yöntemi/ Bilgisayar destekli öğretim yöntemi ,Benzetim tekniği, Rol oynama yöntemi, Drama tekniği, Sınıf Dışı Öğretim/Gezi gözlem yöntemi, Deney ve laboratuvar yöntemi, Aktif Öğrenme Teknikleri Okuma, İstasyon tekniği ,Akvaryum tekniği, Konuşma halkası tekniği, Görüş geliştirme tekniği, Balık kılçığı tekniği (Neden-sonuç diyagramı), Kavram haritaları, Eğitsel oyunlar, Ters-yüz öğrenme, Tasarımı, Mikro öğretim yöntemleri kullanılmaktadır.
ISPARTA UYGULAMALI BİLİMLER ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİ KILAVUZU (https://kms.kaysis.gov.tr/Home/Goster/204644)
|
|
Yeterlilik Zorunlulukları ve Yönetmeliğe Uygunluk
|
:
|
Ulusal yeterlilik sistemi üç Bolonya süreci seviyesini içerebilir (ya da orta seviye yeterlilikleri) (örneğin kısa süreç olan ilk süreç). Bu seviyeler üniversitelere belirlli yeterlilikleri yapılandırmayı ve yeterlilik vasıtasıyla ilerlemek üzere düzenlemeye izin verir. Türkiye’de yeterlilik zorunlulukları ve yönetmeliğe uygunluk YÖK tarafından belirlenir.
|
|
Programın Hedefleri
|
:
|
-Ulusal ve Uluslararası düzeyde lisans eğitimi vererek, sanayide teknik, idari ve Ar-Ge çalışmalarında görev alabilecek bilgi ve deneyimle donanmış, sürekli öğrenme alışkanlığına sahip, girişimci, ekip çalışmasına yatkın, çözüm üretebilen, araştıran, analiz ve sentez becerisi kazanmış, teknolojik gelişmelere açık, çevre ve kültür değerlerine duyarlı, ülkesine ve insanlığa yararlı olan, toplumun yaşam kalitesini arttırmaya yönelik bilimsel araştırma yapan ve teknoloji üretebilen, evrensel düşünme yetkisine sahip, ufku geniş, İnşaat mühendisleri yetiştirmektir.
|
|
Örneklerle Mezunlar İş Profilleri
|
:
|
1. Köprü, karayolu, tünel, demiryolu, havaalanı, liman yapıları. 2. Su temini ve dağıtımı, kanalizasyon ağı, su iletim hatları. 3. Elektrik enerjisi üretimi, sulama ve doğal afetlerden korunmak için baraj ve gölet inşaatı 4. Yapıların temel projelendirmesi, zemin yapıları 5. Yapıların taşıyıcı sistemine ait hesaplamaları ( statik hesap, aks aralığı, kullanılacak malzemeye göre kolon, kiriş ölçü ve boyutları ile (betonarme ise) donatı yoğunluğu, (çelik yapı ise) profil tipi seçilir) yapmak 6. Yapıların projelendirmesi, yapılarda hasar analizi, onarım ve güçlendirme. 7. Yapıların denetlenmesi
|
|
Başka Çalışmalara Geçiş İmkanı
|
:
|
Yeterli şartları sağlamaları koşuluyla değişik displinlerde( Mimarlık, Çevre Mühendisliği)Yandal ve Çift Anadal imkanları mevcuttur.
|
|
Programın Eğitim Amaçları
|
:
|
İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalı lisans programının temel amacı, günümüz teknolojisini ve mühendislik üretkenliğini, kaynakları, zamanı, ekonomiyi ve iş gücünü, çevresel gerçekleri göz ardı etmeden en verimli şekilde kullanarak optimum çözümler üretebilen kaliteli bir mühendislik eğitimi sağlamaktır. Yoğun uygulama içeriği, uygulamalı staj olanakları ve araştırmacı yapısı ile bu eğitim programı, mühendislik bilimlerinin uygulama anlayışını geliştirecek ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin kavranmasına katkı sağlayacaktır. Ayrıca, uluslararası düzeyde lisans, yüksek lisans ve meslek içi eğitim vererek sanayi ve araştırma kurumlarında projelendirme, yapım, işletme ve bakım çalışmalarında başarı ile görev alabilecek, üretken, problem çözmede sistematik yaklaşıma sahip, takım çalışmasına yatkın, çevreye duyarlı, iletişim becerisi yüksek, sosyal, ekonomi ve mesleki etik bilincine ve liderlik özelliklerine sahip İNŞAAT MÜHENDİSLERİ’ni yetiştirmek; uluslararası düzeyde bilgi ve teknoloji üretimini sağlayan araştırmalar yaparak, endüstrinin problemlerine çözümler üretmektir.
|
|
Sınav Ve Değerlendirme Kuralları
|
:
|
Arasınav (%40), Yarıyıl sonu sınavı (%60)
|
|
Mezuniyet Koşulları
|
:
|
Yasal süre içinde mezuniyet için gerekli tüm dersleri almak ve bu derslerden başarılı olmak koşulu ile devam etmekte olduğu programı en az 2.00 Genel Not Ortalaması (GNO) ile tamamlamak, toplam 72 işgünü staj ve toplam 1 dönem işyeri eğitimi almak.
|
|
Programın Türü(Tam zamanlı, Yarı zamanlı, Uzaktan Öğretim)
|
:
|
Tam Zamanlı 1. Derse dayalı yöntem 2. Probleme dayalı yöntem 3. Modül esaslı yöntem 4. Tartışmaya dayalı yöntem 5. Atölye Uygulamaları 6. Proje çalışmaları 7. Laboratuar çalışmaları 8. işyeri Eğitim uygulamaları
|
|
|