Ders Adı Genel Matematik
Ders Kodu MAT-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Matematik Bölümü öğretim üyeleri
Dersin Yardımcıları Matematik Bölümü araştırma görevlileri
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Aritmetiğin Temel Konuları, Grafikler, Fonksiyonlar ve Modeller, İkinci Derece Fonksiyonlar, Eşitlikler ve Eşitsizlikler, Polinom ve Rasyonel Fonksiyonlar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Birbirinin tamamlayıcısı olan Kalkülüse Giriş 1 ve Kalkülüse Giriş 2 derslerinde öğrencilere teknik ve sosyal bilimler alanlarındaki bazı teorilerin daha iyi anlaşılabilmesine olanak sağlayan matematiksel araçları tanıtmayı ve öğrencileri problemlerin çözümünde matematiksel araçları kullanabilme yetisine kavuşturmayı hedeflenmektedir.
No Dersin Kazanımları  
1 Sayı sistemleri, kümeler ile ilgili işlemlere aşinalık sağlamış olmak.
2 Fonksiyonlar, grafikleri ve reel problemlerin modellenmesine aşina olmak.
3 Doğrusal fonksiyonlar, eğim ve uygulamalarına aşina olmak.
4 Fonksiyonlar üzerinde işlemler yapabilme ve fonksiyonları kullanarak yeni fonksiyonlar elde edebilme.
5 Karmaşık sayılar ve işlemlerine aşina olmak.
6 Polinom, rasyonel ve radikal fonksiyonları içeren eşitlik ve eşitsizlikleri çözebilmek.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Aritmetiğin Temel Konuları: Sayı sistemler, Üslü sayılar, Polinomlarda işlemler
2 Aritmetiğin Temel Konuları: Eşitlik çözme, Rasyonel ifadeler, Radikaller ve rasyonel kuvvetler
3 Grafikler, Fonksiyonlar ve Modeller: Fonksiyonlar ve grafikleri
4 Grafikler, Fonksiyonlar ve Modeller: Doğrusal fonksiyonlar eğim ve uygulamaları, Doğru denklemleri ve modelleme
5 Grafikler, Fonksiyonlar ve Modeller: Doğrusal eşitlikler, Fonksiyonlar, Kökler ve Uygulamaları, Doğrusal eşitsizlikler
6 Fonksiyonlar: Artan ve Azalan fonksiyonlar, Fonksiyonlarda cebirsel işlemler, Bileşke fonksiyon
7 Fonksiyonlar: Simetri, Ötelemeler.
8 Fonksiyonlar: Oran, orantı ve uygulamaları
9 İkinci Derece Fonksiyonlar, Eşitlikler ve Eşitsizlikler: Karmaşık Sayılar
10 İkinci Derece Fonksiyonlar, Eşitlikler ve Eşitsizlikler: İkinci derece eşitlikler, fonksiyonlar, kökler ve modeller, İkinci derece fonksiyonların grafiklerinin analizi
11 İkinci Derece Fonksiyonlar, Eşitlikler ve Eşitsizlikler: Rasyonel ve radikal eşitlikler, Mutlak değerli eşitlik ve eşitsizlikler.
12 Polinom ve Rasyonel Fonksiyonlar: Polinom fonksiyonlar ve modeller, Polinom fonksiyonların grafikleri
13 Polinom ve Rasyonel Fonksiyonlar: Polinomlarda bölme, Polinom fonksiyonların kökleri
14 Polinom ve Rasyonel Fonksiyonlar: Rasyonel fonksiyonlar, Polinom ve rasyonel eşitsizlikler.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 1.Mesleği ile ilgili teorik ve pratik yetenekleri kazanma. 2
2 2.Gözlük yapımı hakkında yeterli pratik bilgiye sahip olma ve bu bilgilerden yararlanarak en iyi şekilde gözlük yapabilme becerisine sahip olma. 1
3 3.Numaralı optik camlarını hatasız ölçme yeteneğine sahip olma. 1
4 4.Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi ve mesleki etik sorumluluk bilincine sahip olma, iş hukukunda işçi-işveren haklarını bilmek. 3
5 5.Günümüzde kullanılan modern cam kesme makinelerini kullanma becerisi. 1
6 6.Optik aletler konusunda yeterli bilgiye sahip olma. 1
7 7.Performans değerlendirme stratejilerini bilip, sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif bir biçimde değerlendirmek ve denetlemek. 1
8 8.Yönetim, iş güvenliği ve işçi sağlığı hakkında bilgi sahibi olma. 2
9 9. Çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olma,çözüm üretebilme. 4
10 10.Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. 4
11 11.Mesleki teknolojik gelişmeleri izlemek ve optik alanına yönelik konularda araştırmalar yapmak, elde edilen bulguları kişisel tecrübeleriyle harmanlayarak çalışma alanına uygulamak, Sektördeki dinamizmi (fuar, sempozyum) izleyerek, bu alanda yaşanan gelişmeleri değerlendirip öğrendiklerini kendi işletme bünyesine uyarlayabilmek. 1
12 12.Sağlıklı insan ilişkileri kurabilme. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 10 1 10
Sunum 1 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Kalkülüse Giriş, Bittinger M.L. vd., College Algebra’ dan Çeviri, Nobel Yayınları.
Materyal
Dökümanlar Dersle ilgili dökümanlara ve duyurulara (pdf formatında sunular gibi) OBS sisteminden ve/veya derse ait http://w3.sdu.edu.tr/kalkulus internet sayfasından ulaşılabilir.
Ödevler http://w3.sdu.edu.tr/kalkulus sayfasından ilan edilecektir.
Sınavlar http://w3.sdu.edu.tr/kalkulus sayfasından ve öğrencilerin kendi bölüm sekterliklerinden ilan edilecektir.
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri