Ders Adı Bitirme Projesi
Ders Kodu MYO-3003
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Dr. Özgür Özen
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Çalışma konusunu belirleme, Çalışma ile ilgili araştırma yapma, Çalışmayı derleme, Çalışmayı sunma.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Meslek derslerinde öğrendiği teorik bilgileri, seçilmiş bir konu üzerinde kullanabilme. Seçilen konu ile ilgili araştırma yapabilme, bilgi toplayabilme.
No Dersin Kazanımları  
1 -----------------------------------------
2 -----------------------------------------
3 -----------------------------------------
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Kültür ve Sanat Programlarında Proje Geliştirme
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
2 PROJE TANIMI Projenin Özellikleri
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
3 PROJE GELİŞTİRME,Bir Fikrin Doğuşu,Araştırma Aşaması,İçerik Araştırması,Hedef Kitle Araştırması,Planlama Aşaması
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
4 PORTFOLYO TASARIMI,Portfolyo Hazırlama Süreçleri,Hazır Portfolyo Kullanmak, Özgün Portfolyo Tasarımı,Öz Geçmiş
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
5 Bir Fotoröportaj Projesi,FOTORÖPORTAJIN TANIMI VE KAPSAMI,Fotoröportajcının Özellikleri
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
6 FOTORÖPORTAJ PROJESİNİN AŞAMALARI,Konuyu Seçmek,Seçilen Konuyu Araştırmak, Çekim Hazırlığı ve Proje Yazımı,Çekim, Yayın ve Dağıtım
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
7 Stok Fotoğraf,Stok Fotoğrafın Tanımı, Stok Fotoğrafın Kullanıldığı Yerler, Stok Fotoğrafçı.
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
8 Ara sınav, Vize
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
9 Belgesel Yapımların Projelendirilmesi,BELGESEL YAPIM PROJE DOSYASI,Bir Fikirle Yola Çıkmanın Önemi Proje Dosyasının İçeriğinin Oluşturulması, Proje Dosyasının Hazırlanması
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
10 Bir Televizyon Programı Tasarlamak, TELEVİZYON İÇİN PROJE GELİŞTİRME, Program Fikri
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
11 TELEVİZYON PROGRAMI PROJE DOSYASI
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
12 Reklam ve Tanıtım Projesi Geliştirme
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
13 Stok Video
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
14 BİR STOK VİDEO OLUŞTURMA SÜRECİ
  Ön Hazırlık: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 3146 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 2051 FOTOĞRAF VE VİDEO PROJE GELİŞTİRME Yazarlar Doç. Coşgül YÜKSEL (Ünite 1) Prof. Tevfik Fikret UÇAR (Ünite 2) Özcan YURDALAN (Ünite 3) Selin CEVİZLİ (Ünite 4, 8) Nalan SAKIZLI (Ünite 5) Dr. Nimet ERSİN (Ünite 6) Dr.Öğr.Üyesi Mehmet Sinan ERGÜVEN (Ünite 7) Editör Doç. Coşgül YÜKSEL
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İletişimin temel kavramlarını bilir ve bunu kitle iletişim araçları ile ilişkilendirerek kullanabilir. 3
2 Yazılı, işitsel ve görsel medyaya haber, program yapabilir, bu tür programlarda görev alabilir. Haber sunabilir, röportaj yapabilir. Haber ile ilgili teknikleri uygulayabilir. 4
3 Görsel ve işitsel kurgulama yöntemlerini bilir. Buna yönelik olarak kurgu programlarını kullanabilir. 5
4 Kamera, kamera ekipmanları, fotoğraf makinesi ve ekipmanlarını kullanabilir. Işık ve stüdyo düzenlemesi yapabilir. Stüdyo içi ve dışı çekim ve çekim sonrası işlemleri yapabilir. 5
5 Ses ve radyo uygulamaları yapabilir, radyo programı yapabilir, ses ve görüntü mikseri, bilgisayar ses uygulamaları ve kurgusu yapabilir. 3
6 Medya ile ilgili mevzuatı ve etik kuralları bilir. Kamu ve personel yönetimi konularında bilgi sahibidir. 4
7 Reklam ve Halkla İlişkilerle ilgili proje ve çalışmalarda bulunabilir. Reklam ve Halkla İlişkiler kampanyalarına yönelik görsel, işitsel ve yazılı sunumlar hazırlayabilir. 4
8 Yazılı, görsel ve işitsel basına yönelik sinema ve fotoğraf, reklam ve benzeri materyallerin çözümlemelerini yapabilir. 4
9 Bilişim teknolojilerini kullanabilir, internete yönelik yazılı, görsel ve işitsel materyaller hazırlayabilir. 4
10 Medyaya yönelik çeşitli konularda her türlü tasarım hazırlayabilir. Yazılı basına yönelik mizanpaj düzenlemeleri yapabilir. Masaüstü yayıncılıkla ilgili programları kullanabilir. 4
11 Yenilik ve değişime açık, güncel gelişmeleri izleme bilgi ve becerisi kazanma 3
12 Kaliteli iş yapma, yaptırma ve sonuçlandırma 3
13 Dilin inceliklerini kavrar. Uluslar arası dilleri öğrenir ve mesleğine uyarlar. Atatürk ilke ve inkılâplarını öğrenir. 3
14 Radyo televizyonla ilgili görsel işitsel çalışmaları yapacak yeterliliğe sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 5 5 25
Ödevler 3 3 9
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 7 7
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 14 14
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 83    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu -------------------
Diğer Kaynaklar -------------------
Materyal
Dökümanlar -------------------
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri