Ders Adı Bitirme Projesi
Ders Kodu MYO-3003
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Dilara PALA ÖZTÜRK Öğr. Gör. Şule ÖZEL Öğr. Gör. Ömer Can SORGUNALP
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Grafik Tasarıma dair öğrenilen bilgilerin ve kazanılan deneyimlerin doğru şekilde kullanılarak bir marka oluşturma süreci içerisinde uygulamalı olarak hayat geçirilebilmesi için gereken teorik ve pratik bilgilerin aktarılması.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste, her öğrenci bitirme projesi konusu ile ilgili bilgileri/dökümanları araştırır, seminer ve uzmanlık alan derslerinde edindiği bilgiler doğrultusunda önlisans bitirme projesi hazırlar.
No Dersin Kazanımları  
1 Tasarım konularında ileri düzeyde teorik ve pratik bilgi edinir.
2 Karmaşık tasarım problemlerinin çözümünde kullanılabilecek tasarım yöntemlerini tespit ederek uygulamak.
3 Grafik Tasarım Alanında literatürü takip etmeyi ve araştırma yapmayı Öğrenir.
4 Grafik tasarım alanında kullanılan program ve yazılımları, yöntem ve tasarım yapmayı gelirtirir.
5 Yürüttüğü Proje ile ileri düzeydeki bilgi ve beceriler kullanarak yorumlar, analiz eder, araştırmaya ve kanıtlara dayalı yorumlar ve çıkarımlar yaparak Tasarımlar üretir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Projenin yapılması için, çalışmak istenen sektör belirlenir.
  Ön Hazırlık: Sektör alan araştırması.
2 Belirlenen sektörün kurumsal kimlik hazırlama çerçevesinde hazırlanacak olan uygulamaları tespit edilir.
  Ön Hazırlık: Belirlenen sektörün uygulama alanlarının tespit edilmesi.
3 Belirlenen sektöre bir marka oluşturulur.
  Ön Hazırlık: Marka oluşturma stratejisi belirlenmesi.
4 Bu markanın amblem logo çalışmaları yapılır.
  Ön Hazırlık: Logotype çalışması.
5 Amblem ve logo çalışmalarına devam edilir.
  Ön Hazırlık: Logotype çalışması.
6 Belirlenen kurumsal kimlik kılavuzunda gelen işler uygulanır.
  Ön Hazırlık: Kurumsal kimlikteki belirlenen işlerin uygulamalarının yapılması.
7 Belirlenen kurumsal kimlik kılavuzunda gelen işler uygulanır.
  Ön Hazırlık: Kurumsal kimlikteki belirlenen işlerin uygulamalarının yapılması.
8 Belirlenen kurumsal kimlik kılavuzunda gelen işler uygulanır.
  Ön Hazırlık: Kurumsal kimlikteki belirlenen işlerin uygulamalarının yapılması.
9 Belirlenen kurumsal kimlik kılavuzunda gelen işler uygulanır..
  Ön Hazırlık: Kurumsal kimlikteki belirlenen işlerin uygulamalarının yapılması.
10 Belirlenen kurumsal kimlik kılavuzunda gelen işler uygulanır.
  Ön Hazırlık: Kurumsal kimlikteki belirlenen işlerin uygulamalarının yapılması.
11 Belirlenen kurumsal kimlik kılavuzunda gelen işler uygulanır..
  Ön Hazırlık: Kurumsal kimlikteki belirlenen işlerin uygulamalarının yapılması.
12 Belirlenen kurumsal kimlik kılavuzunda gelen işler uygulanır.
  Ön Hazırlık: Kurumsal kimlikteki belirlenen işlerin uygulamalarının yapılması.
13 Belirlenen kurumsal kimlik kılavuzunda gelen işler uygulanır.
  Ön Hazırlık: Kurumsal kimlikteki belirlenen işlerin uygulamalarının yapılması.
14 Belirlenen kurumsal kimlik kılavuzunda gelen işler uygulanır.
  Ön Hazırlık: Kurumsal kimlikteki belirlenen işlerin uygulamalarının yapılması.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Grafik tasarım alanında yer alan genel kavramları temel düzeyde açıklar/tanımlar. 5
2 Grafik tasarım alanında yapılan işin, tasarım süreçlerini aşamalarına uygun sıralar/açıklar. 5
3 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını (web tasarım, desen, ambalaj, illüstrasyon, yayım grafiği, outdoor, indoor reklamcılık ve animasyon) tanır. 5
4 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları tanır. 5
5 Grafik tasarım alanı ile diğer alanlar (baskı, baskı sonrası vb) arasındaki ilişkiyi açıklar. 5
6 Grafik tasarım alanında verilen bir işi temel tasarım ilkelerini kullanarak istenilen özelliklerde tasarlar. 5
7 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını amacına uygun olarak seçerek kullanır. 5
8 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları düzeltir/giderir. 5
9 Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilinci doğrultusunda etik sorumluluğa sahip olmak. 5
10 Disiplinine yönelik karma ya da kişisel ulusal ve uluslararası etkinliklerde bulunabilmek. 5
11 Proje üretmek ve grup çalışmalarında etkin olmak. 5
12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. 5
13 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek. 5
14 Yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 5
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 60
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 3 2 6
Sunum 3 2 6
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 72    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Kitap İsmi: FİRMA - MARKALARDA KURUMSAL KİMLİK VE İMAJ FİRMA - MARKALARDA KURUMSAL KİMLİK VE İMAJ Yazar: Mehmet AK
Diğer Kaynaklar Kitap İsmi: FİRMA - MARKALARDA KURUMSAL KİMLİK VE İMAJ FİRMA - MARKALARDA KURUMSAL KİMLİK VE İMAJ Yazar: Mehmet AK
Materyal
Dökümanlar Kitap İsmi: FİRMA - MARKALARDA KURUMSAL KİMLİK VE İMAJ FİRMA - MARKALARDA KURUMSAL KİMLİK VE İMAJ Yazar: Mehmet AK
Ödevler 1. Çalışılmak istenen sektör belirlenir 2. Çalışılmak istenen sektörün amblem logo çalışmaları hazırlanır. 3. Çalışılacak sektörün kurumsal kimlik ihtiyaçları belirlenerek kalem kalem uygulamaları hazırlanır.
Sınavlar 1 Vize, 1 Final.
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri