Ders Adı Bitirme Projesi
Ders Kodu MYO-3003
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Ahmet Karahan
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Problemin tanımı, Ekip çalışması nedir?. Problem çözme yöntemleri ve metotları. Denesel & terorik çalışmak, Yazılı & görsel sunum yapma konularını kapsamaktadır.Problemin tanımı, Ekip çalışması nedir?. Problem çözme yöntemleri ve metotları. Denesel & terorik çalışmak, Yazılı & görsel sunum yapma konularını kapsamaktadır. Problemin tanımı, Ekip çalışması nedir?. Problem çözme yöntemleri ve metotları. Denesel & terorik çalışmak, Yazılı & görsel sunum yapma konularını kapsamaktadır. Problemin tanımı, Ekip çalışması nedir?. Problem çözme yöntemleri ve metotları. Denesel & terorik çalışmak, Yazılı & görsel sunum yapma konularını kapsamaktadır. Problemin tanımı, Ekip çalışması nedir?. Problem çözme yöntemleri ve metotları. Denesel & terorik çalışmak, Yazılı & görsel sunum yapma konularını kapsamaktadır. Problemin tanımı, Ekip çalışması nedir?. Problem çözme yöntemleri ve metotları. Denesel & terorik çalışmak, Yazılı & görsel sunum yapma konularını kapsamaktadır. Problemin tanımı, Ekip çalışması nedir?. Problem çözme yöntemleri ve metotları. Denesel & terorik çalışmak, Yazılı & görsel sunum yapma konularını kapsamaktadır. Problemin tanımı, Ekip çalışması nedir?. Problem çözme yöntemleri ve metotları. Denesel & terorik çalışmak, Yazılı & görsel sunum yapma konularını kapsamaktadır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere kendi mesleği ile ilgili problemi çerçevesinde tasarımın tüm kademelerinde deneyim sahibi olma fırsatı oluşturmak, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirip takım bilinci aşılamak, mesleki ve etik açıdan gelişmelerine katkıda bulunmak ve öğrencilere sözlü ve yazılı sunum yapma deneyimi kazandırmaktır.Öğrencilere kendi mesleği ile ilgili problemi çerçevesinde tasarımın tüm kademelerinde deneyim sahibi olma fırsatı oluşturmak, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirip takım bilinci aşılamak, mesleki ve etik açıdan gelişmelerine katkıda bulunmak ve öğrencilere sözlü ve yazılı sunum yapma deneyimi kazandırmaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrencinin teorik bilgisini pratiğe dönüştürmesini sağlar
2 Öğrencinin teorik bilgisini pratiğe dönüştürmesini sağlar
3 Öğrencinin teorik bilgisini pratiğe dönüştürmesini sağlar
4 Öğrencinin teorik bilgisini pratiğe dönüştürmesini sağlar
5 Öğrencinin teorik bilgisini pratiğe dönüştürmesini sağlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Yapılması gereken çalışmaları belirleme kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
2 Gerekli hesap veya analizleri yapma kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
3 Gerekli hesap veya analizleri yapma kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
4 Gerekli hesap veya analizleri yapma kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
5 Gerekli hesap veya analizleri yapma kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
6 Hesap veya analizleri değerlendirme kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
7 Hesap veya analizleri değerlendirme kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
8 Hesap veya analizleri değerlendirme kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
9 Sonuçları değerlendirme kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
10 Sonuçları değerlendirme kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
11 Tez yazımı ve kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
12 Tez yazımı Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesikurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
13 Tez yazımı ve kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesikurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
14 Gerekli düzeltmelerin yapılması ve tez teslimi kurallara göre Kaynak hazırlama ve ve değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: İlgili konuları araştırma
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Atatürk ilkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp tarihi konusunda bilgiye, iyi derecede Türkçe ve orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahip olmak. 3
2 Kendi konularında yeterli altyapıya,bilgilere sahip olma;bu bilgileri karşılarına çıkan problemlerin çözümünde etkin kullanabilme becerisi, 3
3 Bulundukları işyerlerindeki sistemi analiz edip,gerektiğinde değişikliğe gitme,modern yöntemlerle yeni sistem tasarlama becerisi, 4
4 Karşılaştığı problemleri tanımlama,çözme yöntemlerini iş arkadaşları ile diyalogla çözme becerisi; bunu yaparkende sahip olduğu bilgileri modern yöntemlerle sentezleyerek karşılaştığı sorunları çözebilme, 3
5 Kendi konularıyla ilgili teorik,teknik,uygulamalı, hukuki,ilkyardım bilgilerine sahip olup,yeni bilgileri öğrenerek çağın gereklerine uyum sağlama becerisi 3
6 Problemlerin çözümünde, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisi, 3
7 Hayatları boyunca sürekli eğitime, araştırma, geliştirme ve yenilenme becerisine sahip, 4
8 Endüstriyel alanda işçi sağlığı ve güvenliği gerekliliklerini uygulayabilme becerisine,gerektiğinde ilkyardım yapabilme bilgisine sahip olma 3
9 İşçi sağlığı ve güvenliği konusunda mevcut ve güncel durumları uygulayabilme yeteneğine sahip olma 3
10 Çalıştığı ortamda kanunun gerektirdiği yasal mevzuat ve şartlara uygun olarak işin yürütülme becerisine sahip olma 3
11 İşçi sağlığı ve güvenliği konusunda genel bakışı yakalamış ve çalışma durumunu buna göre ayarlama becerisinin geliştirilmiş olması 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 30
Atölye 0 0
Seminer 1 10
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 2 2
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 74    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu İlgili yöntemelikler, Resmi Gazete.
Diğer Kaynaklar aİlgili yöntemelikler, Resmi Gazete.
Materyal
Dökümanlar aİlgili yöntemelikler,
Ödevler İlgili yöntemelikler, Resmi Gazete.
Sınavlar vize final
Materyal Diğer aİlgili yöntemelikler, Resmi Gazete.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri