Ders Adı İngilizce
Ders Kodu ING-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı The Common European Framework A1-A2 Skills Bu dersin amacı öğrencilere teori ve pratiği entegre ederek dil öğretim yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi vermektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Günlük hayatta yakın çevre ile iletişim kurabilme ve iletişim bilgilerini(telefon numarası, e-mail) sorup cevap verebilme
2 Sınıftaki ve odadaki nesnelerin yerlerini edatları kullanarak ifade edebilme
3 Günlük veya haftalık rutin aktiviteleri uygun zaman ile kullanabilme
4 Boş zamanlarda yapılabilen etkinlikleri belirtebilme
5 Saati sorabilme ve saati uygun ifadelerle söyleyebilme
6 Hava durumunu uygun ifadelerle açıklayabilme
7 Konuşma anında yapılmakta olan etkinlik ve eylemleri belirtebilme
8 Seyahat, gezi, ülke, uyruk ve dillere dair kelimeler bilgisi
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Grammar: Saying Hello and Goodbye; The verb be: I, you, and we - Telling Your Name Conversation Strategies: Talking about Personal information; Everyday expressions
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
2 Grammar:The verb be: he, she, and they-This and these-Noun plurals Conversation Strategies:How about you?
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
3 Grammar:Be in statements Possessive adjectives Yes-No questions with be Negatives statements with be Conversation Strategies: Showing interest Really?
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
4 Grammar:Simple present statements Simple present Yes-No questions and short answers Conversation Strategies:Saying more than yes or no Well . . .
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
5 Grammar:Simple present information questions/ Frequency adverbs Conversation Strategies:Asking questions in two ways- I mean
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
6 Grammar:There's and There are Quantifiers Adjectives before nouns Asking questions about time Conversation Strategies:Me too and Me neither/Right and I know
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
7 REVISION OF 1-6 UNITS
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
8 Grammar:Present continuous statements /Present continuous questions Conversation Strategies: Asking follow-up questions/ That's . . .
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
9 Grammar: How much . . . ? How much . . . ? with this and these How much . . . ? with that and those Conversation Strategies:Taking time to think/"Conversation sounds"
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
10 Grammar:Can and can't for possibility Conversation Strategies:Explaining words/ Like
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
11 Grammar: Simple past statements – regular verbs Simple past statements – irregular verbs Conversation Strategies:Appropriate responses/You did?
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
12 Grammar:Simple past of be Simple past information questions Conversation Strategies: Answer a question; then ask a similar one/ Anyway
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
13 Grammar:Countable and uncountable nouns How many . . . ? How much . . . ? Conversation Strategies:or something and or anything/ or . . . ?
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
14 REVISION OF 7-12 UNITS
  Ön Hazırlık: Cambridge LMS/Touchstone
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Atatürk ilkeleri konunda bilinçli ve İnkılap tarihi konusunda bilgiye sahiptir. 2
2 İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahiptir. 2
3 Orta düzeyde yabancı dil kullanım becerisine sahiptir. 5
4 Önemli yerli ve egzotik orman ağacı türleri ile süs bitkilerini bilimsel, yöresel isimleri ve botanik özellikleri ile tanır. 2
5 Bitkilerde hücre ve organ yapısı, yaşamsal faaliyetler, bitki-su-toprak ilişkisi, meteorolojik olaylar, ekoloji ve çevre sorunları ile ilgili temel bilgiye sahiptir. 2
6 Bilgisayar ve internet teknolojilerini kullanarak kurumsal bilgiyi oluşturma, düzenleme, iletme, saklama, sunma ve paylaşma becerilerine sahip olur. 2
7 Meslek alanı ile ilgili araştırma yapar ve bilgi toplar, rapor haline getirir. Raporu hizmet verdiği kurum ve kişilere açık bir şekilde sözlü ve yazılı olarak anlatır, takım çalışması yapar. 2
8 Ormanların geliştirilmesi, usulsüz ve kanunsuz müdahalelere, doğal afetlere, yangınlara, çeşitli zararlılara karşı korunması ve gerekli kontrollerinin yapılmasını sağlar. 2
9 Odun ve odun dışı orman ürünlerinin üretim, taşıma, depolama, iş ve işlemlerini yapar veya yaptırır. 2
10 Ormanların devamlılığını sağlayacak şekilde, teknik ve ekonomik icaplara göre idare edilmesi ve işletilmesinde görev alır. 2
11 Ormancılık uygulamaları için, çağdaş teknolojiden ve uygun yöntemlerden yararlanır, ormancılık hizmetleri ile ilgili gerekli araç ve gereçleri kullanır. 1
12 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasalarını ve yükümlülüklerini kavrayabilir. 1
13 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir. 1
14 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir, yaban hayatı konusunda bilgilidir. 1
15 Odun dışı orman ürünlerinin tanınması, yetiştiriciliği, envanteri ve üretimi konusunda bilgiye sahiptir. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 8 8
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 8 8
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Diğer Kaynaklar CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Materyal
Dökümanlar CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Ödevler
Sınavlar midterm and final exam vize ve final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri