Ders Adı Türk Dili
Ders Kodu TUR-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Önder Saatçi
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Genel olarak dil ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin gramer özellikleri. Sözlü ve yazılı anlatım türleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
No Dersin Kazanımları  
1 This goal of this course to improve the students’ Turkish language skills of syntax, semantics, pragmatics, and writing.
2 DK5:Ana diliyle toluluk karşısında kendini ifade eder.
3 DK5:Ana diliyle toluluk karşısında kendini ifade eder.
4 DK1:Ana diliyle kendini ifade eder.
5 DK2:Ana diliyle kendini yazılı ifade eder.
6 DK4:Ana diliynde yazılmış metni okuduğu metni anlar
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dilin Tanımı, Özellikleri ve Millet Hayatındaki Yeri Dil-Düşünce, Dil-Toplum ve Dil-Kültür Bağlantısı Dillerin Doğuşu Üzerine Geçmişten Bu Yana İleri Sürülen Teoriler
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
2 Yeryüzündeki Diller ve Dil Türleri Türkçenin Bugünkü Yayılma Alanı ve Çağdaş Türk Lehçe ve Şiveleri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
3 Türk Dilinin Tarihsel Gelişimi Türklerin Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeler
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
4 Ses Bilgisi (Fonetik) Türkçenin Ses Özellikleri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
5 Biçim Bilgisi (Morfoloji)
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
6 Söz Dizimi (Sentaks) Kelime Grupları
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
7 Anlambilim ve Türkçenin Anlambilimi
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
8 Kompozisyon Bilgileri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
9 Yazım Kuralları Noktalama İşaretleri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
10 Yazılı Anlatım Türleri Deneme-Makale-Eleştiri-Fıkra-Gezi Yazısı
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
11 Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
12 Roman-Öykü-Tiyatro-Şiir
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
13 Sözlü Anlatım Türleri Açış ve Takdim Konuşmaları-Konferans-Bildiri
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
14 Açık Oturum-Panel-Forum-Söylev-Münazara
  Ön Hazırlık: Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 5
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 5
3 Mekatroniğin tüm disiplinlerindeki teknolojik gelişmeleri takip eder sorunları ve çözümlerini anlar. 1
4 Alanındaki bilişim teknolojilerini (2d, 3d yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 2
5 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
6 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 1
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, tecrübe edilmesi ve duyurulmasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 2
8 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir 1
9 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 1
10 Mekatronik teknolojisinde yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur ve meslektaşları ile iletişim kurar. 1
11 Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. 1
12 Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. 1
13 Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. 2
14 Hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar. 2
15 Elektrik ve elektronik sistem elemanlarını tanımlar devre tasarımı yapar. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 122    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Diğer Kaynaklar Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Materyal
Dökümanlar Nurettin Demir, Emine Yılmaz vd., Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayınları, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Zeynep Korkmaz, Hamza Zülfikar vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Ödevler -
Sınavlar 1 Vize, 1 Final.
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri