Ders Adı Türk Dili
Ders Kodu TUR-3000
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. İnan GÜMÜŞ
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Genel olarak dil ve Türkçenin dünya dilleri arasındaki yeri. Türk dilinin gramer özellikleri. Sözlü ve yazılı anlatım türleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimize ana dili sevgisini ve bilincini kazandırmak. Hayatın her alanında ve her meslek grubunda gerekli olan dilin doğru, güzel ve etkili kullanılması. Öğrencilere her alanda kendilerini yeterli ve açık bir biçimde ifade edebilme becerisinin kazandırılması. Mesleki yönden çağdaş bilgilerle donanmış bireyleri dil ve edebiyat tarihi yönünden aydınlatmak.
No Dersin Kazanımları  
1 Dilin tanımını yapar, dilin millet hayatındaki yerini ve önemini bilir.
2 Türk dilinin hangi dil ailesi içerisinde yer aldığını bilir.
3 Türk dilinin belgelerle takip edilebilen dönemlerini ve bu dönemler içerisindeki başlıca gelişmeleri yorumlar.
4 Türkçenin gramer özelliklerini kavrar.
5 Yazılı ve sözlü anlatım becerilerini geliştirir.
6 Yazılı ve sözlü kompozisyon türleri hakkında bilgi sahibi olur.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dilin Tanımı, Özellikleri ve Millet Hayatındaki Yeri Dil-Düşünce, Dil-Toplum ve Dil-Kültür Bağlantısı Dillerin Doğuşu Üzerine Geçmişten Bu Yana İleri Sürülen Teoriler
2 Yeryüzündeki Diller ve Dil Türleri Türkçenin Bugünkü Yayılma Alanı ve Çağdaş Türk Lehçe ve Şiveleri
3 Türk Dilinin Tarihsel Gelişimi Türklerin Tarih Boyunca Kullandıkları Alfabeler
4 Ses Bilgisi (Fonetik) Türkçenin Ses Özellikleri
5 Biçim Bilgisi (Morfoloji)
6 Söz Dizimi (Sentaks) Kelime Grupları
7 Anlambilim ve Türkçenin Anlambilimi
8 Kompozisyon Bilgileri
9 Yazım Kuralları Noktalama İşaretleri
10 Yazılı Anlatım Türleri Deneme-Makale-Eleştiri-Fıkra-Gezi Yazısı
11 Anı-Günlük/Günce-Yaşam Öyküsü Konu-Öz Yaşam Öyküsü-Röportaj-Öz Geçmiş-Dilekçe
12 Roman-Öykü-Tiyatro-Şiir
13 Sözlü Anlatım Türleri Açış ve Takdim Konuşmaları-Konferans-Bildiri
14 Açık Oturum-Panel-Forum-Söylev-Münazara
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Bağımsız çalışmada karar verebilme, disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilme, mesleki etik değerler ile kalite ve güvenlik bilincine sahip olabilme. 2
2 Biyomedikal Cihaz Teknolojisinin gerektirdiği bilimsel eşitlikleri, temel prensip ve kuramları karşılaşılacak problemlerin çözümünde kullanma becerisine sahip olabilme. 1
3 Biyomedikal Cihazlardaki elektrik, elektronik, elektromekanik, hidrolik, pnomatik sistemleri tanıma, arızalarını giderebilme; sürekliliğini sağlayabilme. 1
4 Biyomedikal Cihazların analizinde eşdeğer devre yaklaşım mantığı ve eşdeğer devre elemanlarını deneysel yaklaşımla belirleyip ölçme ve kontrol yöntemlerini kullanabilme 1
5 Edindiği teorik ve deneysel bilgileri kullanarak, meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurup, sorun çözmede kullanabilme. 2
6 Hastane ortamında Tıbbi Cihazların satın alma, bakım-onarım ve kullanıcı eğitimi ile ilgili konularda gerekli teknik İletişimi kurabilme. 2
7 Hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştiren, küresel sorunları takip etme bilincine sahip bireyler olabilme. 2
8 İnsan fizyolojik yapısı ve insandan elde edilen sinyalleri tanıma dönüşümlerini sağlama elektrik ve elektroniksel bileşenleri öğrenme ve ölçme parametrelerini açıklayarak kavrama 1
9 Office program bileşenleri ile internet arama motorlarını, yazılı ve sözlü iletişimi, rapor hazırlama tekniklerini, iletişim ve mesleki yabancı dil yeterliliklerini kullanabilme. 2
10 Öğrendiği bilgi ve becerileri kullanarak küçük çaplı biyomedikal projelerini tasarlama, bilgisayar ile çizerek rapor hazırlama ve gerçekleştirme. 1
11 Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini karşılaştırarak uygun donanıma karar verebilme. 1
12 Tıbbi cihazların enfeksiyon, strilizasyon, tıbbi atık ve emniyet kurallarını hastane işleyişi içerisinde yürütebilme. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 2 4 8
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 122    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Demir, Nurettin ve Yılmaz, Emine, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2009. Eker, Süer, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Korkmaz, Zeynep vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Diğer Kaynaklar Demir, Nurettin ve Yılmaz, Emine, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2009. Eker, Süer, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Korkmaz, Zeynep vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Materyal
Dökümanlar Demir, Nurettin ve Yılmaz, Emine, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2009. Eker, Süer, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Korkmaz, Zeynep vd., Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri