Ders Adı Türk Dili II
Ders Kodu TUR-270
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Önder Saatçi
Dersin Yardımcıları Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri: Yılmaz İnce, Osman Demirayak, Şükür Görmüş, Adem Kılıçoğlu
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Yazılı ve sözlü anlatımın özellikleri. Okuma ve anlama. Doğru ve güzel anlatım. Yazı türlerini tanıma. Dinleme ve sözlü anlatım.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin Türkçe kelime, gramer, anlam ve yazma becerilerini geliştirmektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Noktalama İşaretleri, İmlâ Kuralları, Kompozisyon Bilgileri: Kompozisyon Sanatı, Yazılı Anlatım Türleri, Sözlü Anlatım Türleri, Bilimsel Yazı Hazırlama Çalışmaları.
2 Yazılı anlatımda uyulacak kuralları tanır.
3 Yazılı anlatım türlerinin özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
4 Doğru ve güzel yazma metodu öğrenir.
5 Sözlü anlatım türlerini tanır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Sözlü anlatım.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
2 Yazılı Anlatım (Kompozisyon) a) Kompozisyon yazmada uyulması gereken hususlar.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
3 b) Anlatım türleri c) Anlatım bozuklukları.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
4 Mektup, ilân, reklam, özgeçmiş.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
5 Makale, deneme, eleştiri, fıkra.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
6 Hatıra, gezi yazısı, biyografi, otobiyografi.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
7 Röportaj, hikaye, roman, tiyatro, masal.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
8 Rapor, tutanak.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
9 Yazı türleriyle ilgili uygulamalar.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
10 Konuşma Sanatı Ve Konuşma Türleri: a)Başarılı bir konuşma için yapılması gerekenler.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
11 b)Konuşma türleri (uygulama).
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
12 Bilimsel araştırma nasıl yapılır? (Konuyu seçme, sınırlandırma, kaynak bulma ve yazma).
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
13 Metin inceleme ve seçme yazılar.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
14 Metin inceleme ve seçme yazılar.
  Ön Hazırlık: Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan vd. Türk Dili, Lisans Yayınları.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, kimya, fizik, biyoloji ve istatistik alanlarında bilgi sahibi olur. 3
2 Temel programcılık, bilgisayar ve internet kullanım becerileri kazanır. 3
3 Hücre biyolojisi, biyokimya, genetik ilkeleri, moleküler genetik ve biyoteknoloji ile ilişkili ilke ve kavramlar hakkında geniş bilgi birikimi edinir. 1
4 Doku kültürü, rekombinant DNA teknikleri, moleküler ıslah ve fermentasyon teknolojileriyle ilgili uygulama becerileri edinir. 1
5 Biyoteknoloji uygulamalarını hem teknik hem de toplumsal boyutlarıyla algılayabilir. 1
6 Hem bağımsız çalışabilme hem de grup çalışmasında yer alma becerisi kazanır. 1
7 Alanındaki yeni gelişmelere bilgi teknolojilerini kullanarak erişebilir. 1
8 Bilim dalı ile ilgili konularda toplumun diğer kesimleriyle iletişim kurabilme becerisi kazanır. 1
9 Bilim dali ile ilgili konularda karşılaşılan sorunların çözümüne yönelik olarak proje yapma ve yürütme becerisi kazanır. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 56    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Nurettin Demir, Emine Yılmaz, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara 2009. Süer Eker, Çağdaş Türk Dili, Grafiker Yayınları, İstanbul, 2006 Prof. Dr. Zeynep Korkmaz, Prof. Dr. Hamza Zülfikar, Prof. Dr. Mehmet Akalın, Prof. Dr. Ahmet B. Ercilasun, Prof. Dr. İsmail Parlatır, Prof. Dr. Tuncer Gülensoy, Prof. Dr. Necat Birinci, Yüksek Öğretim Öğrencileri İçin Türk Dili Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, Ankara, 2003.
Diğer Kaynaklar Muhittin Bilgin, Anlamdan Anlatıma Türkçemiz, Anı Yayıncılık, Ankara,2005 Yusuf Tepeli, Cafer Gariper, Abdurrahman Özkan, Kaya Ağın, Yasin Özkara, E. Ülkü Yıldırım, Ergün Acar, Erol Civelekoğlu, Fatih Kıran, Kürşad Kara, M. Cihat Üstün, Murat Altuğ, Rabia Eryılmaz, Sinem Kayacan, Zekerya Batur, Türk Dili, Lisans Yayınları, İstanbul 2009. Abdülkadir Bulgurcu, Türk Dili Yazılı ve Sözlü Anlatım Bilgileri, Manas Yay., Isparta 2009.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri