Ders Adı Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi II
Ders Kodu ATA-260
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Eğitim, kültür, sosyal ve ekonomik alanlardaki Milli Mücadele, Atatürk’ün hayatı, Türk İnkılâbının stratejisi, Siyasi, sosyal ve kültürel ve hukuk alandaki inkılâpları ve bu inkılâpların oluş sürecini anlatır. Atatürk dönemindeki iç ve dış siyasi olayları Atatürk’ün dünya barışı için çabaları. Atatürk ilkelerine ve ülkeye olan iç ve dış tehditlere karşı gençliği uyarmak ve Türkiye’nin jeopolitik konumu hakkında bilgi vermek.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere Atatürk’ün liderlik ve inkılâp anlayışını onun ırkçılık dışı milliyetçilik ve dünya barışı için çabalarını ve Türkiye’nin modernizasyonu hususundaki çabalarını kavratmak.
No Dersin Kazanımları  
1 Siyasi İnkılâplar (Saltanatın Kaldırılması, Cumhuriyetin İlanı, Halifeliğin Kaldırılması); Atatürk Döneminde Kurulan ve TBMM’de Temsil Edilen Siyasi Fırkalar ve Siyasi Olaylar; Cumhuriyet Dönemi Hukuk İnkılâbı ve Yeni Hukuk Düzeni; Eğitim Alanındaki İnkılâplar; Kültürel ve Toplumsal Alanda Gerçekleştirilen İnkılâp Hareketleri; Ekonomik Alanda İnkılâplar; Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası 1 (1923–1930); Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası 2 (1930–1938); Atatürk İlkeleri 1; Atatürk İlkeleri 2 ve Bütünleyici İlkeler; Atatürk Sonrası Türkiye.
2 2) Türk İnkılâbı ve onun ortaya koyduğu değerlerin benimsenmesi ve korunması
3 3) Güncel konuları tarihi bilgiler ışığında değerlendirebilme yeteneğini kazandırma
4 4) Sosyal Politika
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Lozan Müzakereleri’nin ve Lozan Anlaşması’nın Tahlili ve Sevres ile kıyaslanarak değerlendirilmesi
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
2 Cumhuriyetin İlanına giden siyasal süreç ve Cumhuriyetin ilanı
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
3 İnkılâp Kavramı. Türk İnkılâbının Dünyayı etkileyen diğer ihtilallerle kıyaslanması. Atatürk İlke ve İnkılâplarının Tarihî ve Fikrî Temelleri
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
4 Laiklik...
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
5 Cumhuriyetçilik
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
6 Milliyetçilik
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
7 İnkılâpçılık
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
8 Devletçilik.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
9 Halkçılık.
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
10 Atatürk İlkeleri Çerçevesinde Yapılan Reformlar (Hukuki Reformlar- Siyasi alanda Reformlar)
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
11 Eğitim ve Kültür Reformları- Sosyal hayatı etkileyen reformlar
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
12 Atatürk Dönemi İç politika alanında gelişmeler
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
13 Atatürk Dönemi Dış Politikası Ön Hazırlık
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
14 Genel Değerlendirme
  Ön Hazırlık: Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi I/1, I/2, YÖK Yayını
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Tarım makinaları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir 3
2 Tarımsal ve tarıma dayalı sanayi üretimi yapan kuruluşlarda mekanizasyon zincirinin oluşturulması, işletilmesi ve optimizasyonunu gerçekleştirebilir 3
3 Tarımsal ve tarıma dayalı üretim yapan sanayi kuruluşlarında enerji kaynaklarının kullanımını yönetebilir 2
4 Tarım makinalarının tasarımı, projelendirilmesi ve üretim i faaliyetlerini gerçekleştirebilir 2
5 Tarımsal üretim yapan işletmelerde bilişim teknolojilerinin kullanımı gerçekleştirebilir 2
6 Tarımsal ve tarıma dayalı sanayi üretimi yapan kuruluşlarda problemlerin çözümüne yönelik mevcut yöntemleri değerlendirebilir, alternatif çözümler geliştirebilir ve amaca en uygun çözümleri seçebilir 2
7 İşletmelerde modern tarım tekniklerine uygun üretim yapısı oluşturabilir 2
8 İlgili mevzuatları takip ederek, üretimin mevzuatlara uygun bir şekilde gerçekleşmesini sağlayabilir 2
9 Toplumsal ve sosyal sorumluluk prensibiyle çevreye duyarlı, doğal kaynakları koruyucu üretim modellerini oluşturabilir 1
10 Mesleki anlamda kendini geliştirebilmek için takip edilmesi gereken yöntemleri uygulayabilir 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 2 2
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 2 2
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 60    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu Haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Diğer Kaynaklar Haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Materyal
Dökümanlar Haritalar, Belgeseller, Film, CD ve benzeri dokümanlar
Ödevler -
Sınavlar 1 Vize, 1 Final.
Materyal Diğer -
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri