Ders Adı İngilizce II (hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Ders Kodu ING-102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı The Common European Framework A1-A2 Skills Bu dersin amacı öğrencilere teori ve pratiği entegre ederek dil öğretim yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi vermektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri kazanmak
2 sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları) kazanmak
3 okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.) kazanmak
4 dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.) kazanmak
5 yazma becerileri kazanmak (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma)
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Grammar:Present continuous statements /Present continuous questions Conversation Strategies: Asking follow-up questions/ That's . . .
2 Grammar:Present continuous statements /Present continuous questions Conversation Strategies: Asking follow-up questions/ That's . . .
3 Grammar: How much . . . ? How much . . . ? with this and these How much . . . ? with that and those Conversation Strategies:Taking time to think/"Conversation sounds"
4 Grammar: How much . . . ? How much . . . ? with this and these How much . . . ? with that and those Conversation Strategies:Taking time to think/"Conversation sounds"
5 Grammar:Can and can't for possibility Conversation Strategies:Explaining words/ Like
6 Grammar:Can and can't for possibility Conversation Strategies:Explaining words/ Like
7 Grammar: Simple past statements – regular verbs Simple past statements – irregular verbs Conversation Strategies:Appropriate responses/You did?
8 Grammar: Simple past statements – regular verbs Simple past statements – irregular verbs Conversation Strategies:Appropriate responses/You did?
9 Grammar:Simple past of be Simple past information questions Conversation Strategies: Answer a question; then ask a similar one/ Anyway
10 Grammar:Simple past of be Simple past information questions Conversation Strategies: Answer a question; then ask a similar one/ Anyway
11 Grammar:Countable and uncountable nouns How many . . . ? How much . . . ? Conversation Strategies:or something and or anything/ or . . . ?
12 Grammar:Countable and uncountable nouns How many . . . ? How much . . . ? Conversation Strategies:or something and or anything/ or . . . ?
13 REVISION OF 7-12 UNITS
14 REVISION OF 7-12 UNITS
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma 4
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 4
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 3
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 4
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 4
6 Makine mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 3
7 Tek başına ve disiplinler arası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 2
8 Makine Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 5
9 Makine Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme,tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 3
10 Makine mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 4
11 Makine mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi. 4
12 Makine mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 56    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Diğer Kaynaklar CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Materyal
Dökümanlar CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Ödevler
Sınavlar midterm and final exam vize ve final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri