Ders Adı İngilizce II (Hazırlık Eğitimine Tabi Olmayan Öğrenciler İçin)
Ders Kodu ING-102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Yabancı Diller Yüksekokulu Yönetim Kurulunca uygun görülen öğretim elemanları
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Şimdiki zaman; geniş zaman; bu zamanlarda sözel, okuma, yazma ve dinleme becerileri; sözel beceriler (kendini tanıtma, bir şeyi/yeri tarif edebilme, yol tarifi verebilme, kişisel bilgilere yönelik soru ve cevap kalıpları); okuma becerileri (lokantada, otobüs-tren vb. ulaşım araçlarında, alış-veriş yerlerinde liste/etiket okuma, soru sorma vb.); yazma becerileri (kısa mesaj yazma, poster içeriği yazma, form doldurma); dinleme becerileri (yol tarifi, yer/kişi tarifi vb.).
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı The Common European Framework A1-A2 Skills Bu dersin amacı öğrencilere teori ve pratiği entegre ederek dil öğretim yöntemleri hakkında derinlemesine bilgi vermektir.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenciler, orman mühendisliği ile ilgili temel terminolojiyi ve jargonu İngilizce olarak öğrenirler. Bu, onların alanlarına özgü terimleri anlama ve kullanma becerilerini geliştirir.
2 Öğrenciler, orman mühendisliği ile ilgili İngilizce akademik metinleri okuma ve yazma becerilerini geliştirirler. Bu, onların akademik makaleler ve raporlar hazırlama yeteneklerini artırır.
3 Öğrenciler, İngilizce olarak etkili sözlü iletişim becerilerini kazanırlar. Bu, onların sunum yapma ve mesleki diyaloglarda etkin olarak katılma yeteneklerini geliştirir.
4 Öğrenciler, orman mühendisliği alanında kullanılan teknik terimleri İngilizce olarak doğru bir şekilde kullanma becerilerini kazanırlar. Bu, onların mesleki konularda daha net ve etkili iletişim kurmalarını sağlar.
5 Öğrenciler, orman mühendisliği alanında İngilizce dil becerilerini geliştirirler, bu da onların uluslararası platformlarda ve projelerde etkin olarak çalışmalarını sağlar.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Grammar:Present continuous statements /Present continuous questions Conversation Strategies: Asking follow-up questions/ That's . . .
2 Grammar:Present continuous statements /Present continuous questions Conversation Strategies: Asking follow-up questions/ That's . . .
3 Grammar: How much . . . ? How much . . . ? with this and these How much . . . ? with that and those Conversation Strategies:Taking time to think/"Conversation sounds"
4 Grammar: How much . . . ? How much . . . ? with this and these How much . . . ? with that and those Conversation Strategies:Taking time to think/"Conversation sounds"
5 Grammar:Can and can't for possibility Conversation Strategies:Explaining words/ Like
6 Grammar:Can and can't for possibility Conversation Strategies:Explaining words/ Like
7 Grammar: Simple past statements – regular verbs Simple past statements – irregular verbs Conversation Strategies:Appropriate responses/You did?
8 Grammar: Simple past statements – regular verbs Simple past statements – irregular verbs Conversation Strategies:Appropriate responses/You did?
9 Grammar:Simple past of be Simple past information questions Conversation Strategies: Answer a question; then ask a similar one/ Anyway
10 Grammar:Simple past of be Simple past information questions Conversation Strategies: Answer a question; then ask a similar one/ Anyway
11 Grammar:Countable and uncountable nouns How many . . . ? How much . . . ? Conversation Strategies:or something and or anything/ or . . . ?
12 Grammar:Countable and uncountable nouns How many . . . ? How much . . . ? Conversation Strategies:or something and or anything/ or . . . ?
13 REVISION OF 7-12 UNITS
14 REVISION OF 7-12 UNITS
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Temel matematik, fen, mühendislik ve bilgisayar bilgilerine sahip olmak, bu bilgileri orman mühendisliği problemlerine uygulama becerisi 2
2 Orman ekosistemlerini oluşturan unsurları tanıyabilir ve bunlar arasındaki ilişkileri kavrayabilir 2
3 Orman kaynaklarının planlanması, üretim ve faydalanmanın düzenlenmesi ve sürdürülebilir yönetimi için gerekli bilgi ve beceriye sahiptir 1
4 Yeni orman tesis edilmesine, bozuk ormanların iyileştirilmesine ve mevcut ormanların bakımı ve gençleştirilmesine yönelik maksatlı müdahalelerde bulunabilme bilgi ve becerisine sahiptir 2
5 Orman ekosisteminin biyotik ve abiyotik tehditlere karşı varlığını ve niteliğini koruma amaçlı müdahaleler yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir 1
6 Orman mühendisliği uygulamaları için, çağdaş teknolojiyi ve uygun yöntemleri kullanabilir 2
7 Ulusal ve uluslararası ormancılık politikalarını, yasaları ve yükümlülükleri kavrayabilir 3
8 Ormancılık mesleğinin etik sorumluluğu kapsamında, çevre ve iş güvenliği konularında bilgi ve duyarlılığa sahiptir 1
9 Bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, yaratıcılık, etkin iletişim ve liderlik becerisine sahiptir 2
10 Ulusal ve uluslararası alanda, çevre ve ormancılık konularında rekabet edebilir, ortak çalışmalar yapabilir, yerel veya küresel ölçekli sorunlara yeni çözüm önerileri getirebilir 3
11 Yaşam boyu öğrenme ilkesinden hareketle, ormancılıkla ilgili ekolojik, ekonomik ve sosyal boyuttaki güncel gelişmeleri takip edebilir ve bu bilgileri ulusal ormancılığın faydası için kullanabilir 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 56    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Diğer Kaynaklar CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Materyal
Dökümanlar CAMBRIDGE LMS TOUCHSTONE
Ödevler
Sınavlar midterm and final exam vize ve final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri