Ders Adı Kariyer Planlama
Ders Kodu KRY-100
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 1.Yarıyıl
AKTS 2
Dersi Veren(ler) Ramazan ŞENOL
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Dersin amacı doğrultusunda öğrencilere öncelikle kariyer ve kariyer planlama kavramları anlatılacaktır. Kurumlarda çalışmaya başlamanın anahtarı olarak CV hazırlama eğitimi verilecek ve her öğrencinin kişisel CV’lerinin Yetenek Kapısı (www.yetenekkapisi.org) sistemine girişi ve güncellemesi sağlanacaktır. Kariyerlerine farklı bakış açıları eklemeleri için ulusal ve uluslararası değişim programları ile ilgili bilgi verilerektir. Kariyer yolu olarak girişimcilik ve liderlik eğitimi ders kapsamında öğrencilere aktarılacaktır. Isparta Ticaret ve Sanayi Odası bünyesinde oluşturulan Meslek Komitelerine göre özel sektörler hakkında sektör temsilcileri ve/veya üniversitemiz mezunları tarafından bilgilendirme yapılacaktır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kariyer Planlama ve İşdünyasına Giriş dersi ile eğitim aldıkları alana dayalı sektörden bağımsız olarak, öğrencilerin kendi nam ve hesaplarına çalışacakları girişimcilik, farklı sektörleri kapsayan özel sektör, farklı uzmanlık alanlarına dayalı çalışanları bünyesinde barındıran kamu sektörü ve vakıf, dernek ve sosyal girişimler için kurulan kar amacı gütmeyen kuruluşlarda kariyer olanaklarına ilişkin temel düzeyde bilgi kazanmaları ve çalışmayı istedikleri sektöre ilişkin kariyerini planlamaya başlamaları amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 KENDİNİ GELİŞTİRMEK VE MUTLU YAŞAMAK
2 ERDEMLİ VE KARAKTERLİ İNSAN OLMAK
3 KENDİ HAYATINI YÖNETEBİLMEK VE LİDERLİK
4 KİŞİSEL KARİYERDE BAŞARI
5 HERKES İÇİN YETENEK İNŞASI VE BAŞARI
6 DÖNÜŞEN MESLEKLER, KARİYER VE YÜKSEKÖĞRETİM
7 ÖRGÜTLER, ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE STRES
8 MOTİVASYON VE BAŞARI
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 KENDİNİ GELİŞTİRMEK VE MUTLU YAŞAMAK
2 ERDEMLİ VE KARAKTERLİ İNSAN OLMAK
3 KENDİ HAYATINI YÖNETEBİLMEK VE LİDERLİK
4 KİŞİSEL KARİYERDE BAŞARI
5 HERKES İÇİN YETENEK İNŞASI VE BAŞARI
6 DÖNÜŞEN MESLEKLER, KARİYER VE YÜKSEKÖĞRETİM
7 ÖRGÜTLER, ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE STRES
8 MOTİVASYON VE BAŞARI
9 ÖRGÜTSEL VE KİŞİSEL İLETİŞİM VE İLİŞKİLER
10 ZEKA TÜRLERİ VE MESLEKİ EĞİLİMLER
11 BENLİK, DAVRANIŞLAR, KİŞİSEL DEĞİŞİM VE BAŞARI
12 YARATICI VE YENİLİKÇİ DÜŞÜNME
13 RASYONEL VE İRRASYONEL DÜŞÜNME
14 BİLİMSEL DÜŞÜNME SÜRECİ VE BECERİLERİ, GENEL VE AKADEMİK YAZIM
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Matematik, fen ve mühendislik gibi teknolojik bilgileri uygulama becerisine sahip olma. 2
2 Her öğrenilenin niçin öğrenildiğini anlamış olmak ve eğitimi süresince bunu sağlamaya dönük farklı ortam ve fırsatlarla karşılaşmış olmak 2
3 Mühendislik uygulamalarında gerekli olan güncel araç, gereç, donanım ve programları anlamak ve bunları büyük oranda kullanabilme becerisine sahip olmak 2
4 Görsel ve yazılı iletişim için farklı yöntemler öğrenmiş olmak ve bunları kullanabilmek 3
5 Öğrenmenin ve yaşam boyu bunu sürdürmenin gerekliliğini ve önemini anlamış olmak 3
6 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çağımıza ait sosyal, kültürel, çevresel ve etik konular hakkında bilgi sahibi olmak ve bu konularda var olan farklı görüşleri anlamak 2
7 Tek başına ve disiplinlerarası takımlarda yer alarak çalışabilme kabiliyetine sahip olmak ve gerektiğinde liderlik yapabilmek 2
8 Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin maliyet ve verimliliği de kapsayacak şekilde tasarıma ve/veya imalata dönük her türlü işlem aşamasında bilgi ve deneyim sahibi olmak 2
9 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili problemleri belirleme, tanımlama, çözme ve sunma becerisine sahip olmak 2
10 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili projeleri ilgili standartlara ve yasal esaslara göre hazırlayabilme bilgi ve becerisine sahip olmak 1
11 Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili paket programlarını etkili bir biçimde kullanabilme ve teknolojik yenilikleri takip edebilme becerisi 1
12 Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında bir öğretim programı analiz etme, tasarlama, geliştirme, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 30
Finalin Başarıya Oranı 70
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 5 2 10
Sunum 5 2 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 50    
Dersin Akts Kredisi 2    
Ders Notu HAFTALIK OLARAK OBS YE YÜKLENECEKTİR.
Diğer Kaynaklar HAFTALIK OLARAK OBS YE YÜKLENECEKTİR.
Materyal
Dökümanlar HAFTALIK OLARAK OBS YE YÜKLENECEKTİR.
Ödevler YOK
Sınavlar 1 ADET ARA SINAV, 1 ADET YIL SONU SINAVI
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri