Ders Adı Kurum Stajı
Ders Kodu MYO-3014
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 8
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Berkay SEÇUK
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Yiyecek içecek işletmelerinde mesleki uygulamalar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Mesleki yeterlilik ve uygulama açısından gelişim sağlamak. Sektörel tecrübe kazanmak. Güncel uygulamaları takip ederek uygulayabilmek.
No Dersin Kazanımları  
1 -
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7 -
8 -
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
2 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
3 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
4 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
5 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
6 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
7 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
8 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
9 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
10 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
11 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
12 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
13 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
14 Aşçılık alanında mesleki uygulama yapmak.
  Ön Hazırlık: To make professional practice in the field of culinary.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Aşçılık ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgi sahibidir. 3
2 Aşçılık mesleğindeki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgi sahibidir. 4
3 Aşçılık mesleğindeki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgi sahibidir. 5
4 Aşçılık ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. 5
5 Aşçılık ile ilgili hizmet süreçlerini, tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda ve tüketiciyi tatmin edecek biçimde yerine getirir, değerlendirir, geliştirir ve hizmet sürecini etkileyecek sorunlara çözüm önerir. 4
6 Aşçılık ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur. 5
7 Aşçılık ile ilgili gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, uygulamada ve mesleğinde kullanır. 4
8 Aşçılık mesleği ile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. 5
9 Aşçılık ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle sürekli günceller ve geliştirir. 4
10 Bireylerarası ve kültürler arası etkin iletişim kurar. 4
11 Mutfaktaki işleri yasalar ve meslek standartları çerçevesinde yerine getirir. 5
12 Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme alanının gerektirdiği şekilde özen gösterir. 5
13 Temel düzey yabancı dil bilgisine sahip olur. 4
14 Temel pişirme ve servis teknikleri ile ilgili ön bilgiye ve altyapıya sahip olur. 4
15 Sağlıklı, hijyenik ve besleyici malzemeler kullanarak her türlü yiyecek ve içeceği hazırlayabilir, sunabilir ve yeni ürünler tasarlayabilir; farklı beslenme şekillerine göre menü hazırlayabilir. 4
16 Ulusal ve uluslararası mutfaklar hakkında önemli prensipleri öğrenir ve uygular. 4
17 Yiyecek-içecek maliyet kontrol yöntemlerini uygulayabilir. 5
18 Mutfak organizasyonunu yapar; ikram etkinliklerini yönetir. 4
19 Arkadaşlarıyla ekip kurabilen, sorumluluk sahibi bireyler olarak yetişir. 4
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 100
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 8 14 112
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 40 40
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 100 1 100
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 252    
Dersin Akts Kredisi 8    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Çalıştığı işletmede görev yapan şeflerden temel mesleki becerileri kazanmak adına destek alırlar.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri