Ders Adı Kurum Stajı
Ders Kodu MYO-3011
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üye. Aslı Metin Dr. Öğr. Üye. Sevgi Deniz Doğan Öğr. Gör. Veli Özkurt
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Öğrenci, bölüm/program ile uygun olmak kaydıyla anlaştığı kurum veya kuruluşlarda iş yerinin çalışma koşullarına bağlı olarak uygulama faaliyetlerini gözlemler ve uygular.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümler ve ilgili kurum ve kuruluşlarda çalışarak iş alanlarını tanımalarını, iş yerlerindeki faaliyetleri öğrenmelerini, öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri pratik çalışma yaparak uygulamalarını ve mesleki bilgi, görgü ve tecrübe kazanmalarını sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenci mesleğiyle ilgili öğrendikleri akademik bilgiyi gözler ve uygular.
2 Öğrenci mesleki yeterliliğini geliştirir.
3 Öğrenci kurum veya kuruluşların yapısı ve işleyişini bilir.
4 Öğrenci bakım sürecinde ekip çalışmasının önemini öğrenir.
5 Öğrenci iş yerinde ve bakım sürecindeki iletişim becerilerini geliştirir.
6 Öğrenci meslek etiği kurallarına uygun çalışmayı öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
2 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
3 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
4 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
5 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
6 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
7 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
8 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
9 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
10 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
11 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
12 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
13 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
14 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgilerle gerekli verileri kullanarak sorunları saptar, çözüme yönelik planlama yapar ve uygular. 2
2 Çocuk, gebe, hasta, engelli ve yaşlı gibi özel gruplara ilişkin bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 4
3 Hasta bireyin temel özelliklerini ve gereksinimlerini bilir ve bu doğrultuda bireyin ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanır. 5
4 Hizmet vereceği kişilerin fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik durumunu keşfedebilir, koruyucu ve iyileştirici tedbirlerin alınmasını sağlar ya da gerekli rehberliği yapar. 4
5 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gereklilikleri bilir ve ilgili düzenlemeleri yapar. 3
6 Bakımın kalitesini ve sonuçlarını diğer sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir. 4
7 Alana ilişkin sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen görevi yürütür. 2
8 Mesleğinin gerektirdiği acil uygulamaları ve alınması gereken tedbirleri çalışma ortamında uygular. 5
9 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımının önemini bilir ve ekiple uyumlu şekilde hizmet verir. 4
10 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 4
11 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini, doğru iletişim tekniklerini kullanarak kişiler ve kurumlar arasında etkili şekilde kullanarak görevini yapar. 4
12 Sağlık ve hastalığa ilişkin temel kavramların toplumsal algılanışlarını, gelişimini ve günümüzdeki konumu bilir ve bakım hizmetlerini bu doğrultuda gerçekleştirir. 3
13 İnsan hakları, yaşlı hakları, hasta hakları, engelli hakları, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahip olur. 3
14 Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatları bilir. 3
15 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinir ve bu doğrultuda alanına ilişkin güncel bilgileri ve gelişmeleri takip eder. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 1 100
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 100
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum 2 5 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 150    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu Ders notuna ihtiyaç yoktur.
Diğer Kaynaklar .....
Materyal
Dökümanlar .....
Ödevler .....
Sınavlar .....
Materyal Diğer Öğrenci kurum stajı sonunda günlük olarak hazırladığı Staj Faaliyet Dosyasını hazırlayarak eksiksiz şekilde teslim eder.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri