Ders Adı Kurum Stajı
Ders Kodu MYO-3011
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 5
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. Dilara PALA ÖZTÜRK Öğr. Gör. Dr. Şule ÖZEL Öğr. Gör. Dr. Ömer Can SORGUNALP
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Öğrenci, bölüm/program ile uygun olmak kaydıyla anlaştığı kurum veya kuruluşlarda iş yerinin çalışma koşullarına bağlı olarak uygulama faaliyetlerini gözlemler ve uygular.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümler ve ilgili kurum ve kuruluşlarda çalışarak iş alanlarını tanımalarını, iş yerlerindeki faaliyetleri öğrenmelerini, öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri pratik çalışma yaparak uygulamalarını ve mesleki bilgi, görgü ve tecrübe kazanmalarını sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenci mesleğiyle ilgili öğrendikleri akademik bilgiyi gözler ve uygular.
2 Öğrenci mesleki yeterliliğini geliştirir.
3 Öğrenci kurum veya kuruluşların yapısı ve işleyişini bilir.
4 Öğrenci bakım sürecinde ekip çalışmasının önemini öğrenir.
5 Öğrenci iş yerinde ve bakım sürecindeki iletişim becerilerini geliştirir.
6 Öğrenci meslek etiği kurallarına uygun çalışmayı öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14
1
2
3
4
5
6
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
2 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
3 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
4 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
5 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
6 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
7 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
8 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
9 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
10 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
11 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
12 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
13 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
14 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Grafik tasarım alanında yer alan genel kavramları temel düzeyde açıklar/tanımlar. 2
2 Grafik tasarım alanında yapılan işin, tasarım süreçlerini aşamalarına uygun sıralar/açıklar. 4
3 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını (web tasarım, desen, ambalaj, illüstrasyon, yayım grafiği, outdoor, indoor reklamcılık ve animasyon) tanır. 5
4 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları tanır. 4
5 Grafik tasarım alanı ile diğer alanlar (baskı, baskı sonrası vb) arasındaki ilişkiyi açıklar. 3
6 Grafik tasarım alanında verilen bir işi temel tasarım ilkelerini kullanarak istenilen özelliklerde tasarlar. 4
7 Grafik tasarım alanında kullanılan paket programlarını amacına uygun olarak seçerek kullanır. 2
8 Grafik tasarım alanında tasarımdan kaynaklı öngörülebilen hataları düzeltir/giderir. 5
9 Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, sosyal adalet bilinci doğrultusunda etik sorumluluğa sahip olmak. 4
10 Disiplinine yönelik karma ya da kişisel ulusal ve uluslararası etkinliklerde bulunabilmek. 4
11 Proje üretmek ve grup çalışmalarında etkin olmak. 4
12 Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilmek ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilmek. 3
13 Atatürk İlkeleri ve İnkılapları ve Türkçeyi kullanma konusunda yeterli bilgi ve bilinç düzeyine erişebilmek. 3
14 Yeterli düzeyde mesleki yabancı dil bilgisine sahip olabilmek. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 1 100
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 0
Finalin Başarıya Oranı 100
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum 2 5 10
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 150    
Dersin Akts Kredisi 5    
Ders Notu Ders notuna ihtiyaç yoktur.
Diğer Kaynaklar .....
Materyal
Dökümanlar .....
Ödevler .....
Sınavlar .....
Materyal Diğer Öğrenci kurum stajı sonunda günlük olarak hazırladığı Staj Faaliyet Dosyasını hazırlayarak eksiksiz şekilde teslim eder.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri