Ders Adı İşletmede Mesleki Eğitim
Ders Kodu MYO-3010
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 4.Yarıyıl
AKTS 15
Dersi Veren(ler) Dr. Öğr. Üy. Aslı Metin Dr. Öğr. Üyesi Sevgi DENİZ DOĞAN Öğr. Gör. Veli Özkurt
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Öğrenci, bölüm/program ile uygun olmak kaydıyla anlaştığı kurum veya kuruluşlarda iş yerinin çalışma koşullarına bağlı olarak gözlemler ve uygulama faaliyetlerini sürdürür.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümler ve ilgili kurum ve kuruluşlarda çalışarak iş alanlarını tanımalarını, iş yerlerindeki faaliyetleri öğrenmelerini, öğretim yoluyla edindikleri bilgi ve becerileri pratik çalışma yaparak uygulamalarını ve mesleki bilgi, görgü ve tecrübe kazanmalarını sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Öğrenci sektörü birebir deneyimleyerek teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
2 Öğrenci sektörü birebir deneyimleyerek teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
3 Öğrenci sektörü birebir deneyimleyerek teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
4 Öğrenci sektörü birebir deneyimleyerek teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
5 Öğrenci sektörü birebir deneyimleyerek teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
6 Öğrenci sektörü birebir deneyimleyerek teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
7 Öğrenci sektörü birebir deneyimleyerek teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
8 Öğrenci sektörü birebir deneyimleyerek teorik bilgilerini uygulamaya aktarır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
2 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
3 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
4 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
5 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
6 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
7 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
8 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
9 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
10 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
11 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
12 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
13 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
14 Öğrenci ilgili kurum veya kuruluşun çalışma kurallarına uygun şekilde gözlem ve uygulama yapar.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Evde Hasta Bakımı alanında edindiği bilgilerle gerekli verileri kullanarak sorunları saptar, çözüme yönelik planlama yapar ve uygular. 4
2 Çocuk, gebe, hasta, engelli ve yaşlı gibi özel gruplara ilişkin bakım ve bakıma katkı sağlayacak işlevleri yerine getirir. 5
3 Hasta bireyin temel özelliklerini ve gereksinimlerini bilir ve bu doğrultuda bireyin ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanır. 5
4 Hizmet vereceği kişilerin fiziksel, ruhsal, sosyal ve ekonomik durumunu keşfedebilir, koruyucu ve iyileştirici tedbirlerin alınmasını sağlar ya da gerekli rehberliği yapar. 4
5 Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için gereklilikleri bilir ve ilgili düzenlemeleri yapar. 3
6 Bakımın kalitesini ve sonuçlarını diğer sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir. 2
7 Alana ilişkin sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen görevi yürütür. 4
8 Mesleğinin gerektirdiği acil uygulamaları ve alınması gereken tedbirleri çalışma ortamında uygular. 4
9 Evde Hasta Bakımı uygulamalarında ekip hizmeti yaklaşımının önemini bilir ve ekiple uyumlu şekilde hizmet verir. 4
10 Etik değer ve ilkeler çerçevesinde bakım hizmeti sunar. 3
11 Evde Hasta Bakımı alanında edinmiş olduğu bilgi ve becerilerini, doğru iletişim tekniklerini kullanarak kişiler ve kurumlar arasında etkili şekilde kullanarak görevini yapar. 3
12 Sağlık ve hastalığa ilişkin temel kavramların toplumsal algılanışlarını, gelişimini ve günümüzdeki konumu bilir ve bakım hizmetlerini bu doğrultuda gerçekleştirir. 2
13 İnsan hakları, yaşlı hakları, hasta hakları, engelli hakları, sosyal adalet konularında yeterli bilince sahip olur. 2
14 Alanıyla ilgili mesleki yasal mevzuatları bilir. 3
15 Yaşam boyu öğrenme bilincini edinir ve bu doğrultuda alanına ilişkin güncel bilgileri ve gelişmeleri takip eder. 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 1 100
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 32 448
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum 1 4 4
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 452    
Dersin Akts Kredisi 15    
Ders Notu Ders notuna ihtiyaç yoktur.
Diğer Kaynaklar Yok
Materyal
Dökümanlar Yok
Ödevler Yok
Sınavlar Öğrenci sınav yerine geçen İşletmede Mesleki Eğitim rapor dosyasını hazır. Ayrıca sözlü sunum gerçekleştirir.
Materyal Diğer Yok
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri