Ders Adı İleri Mikrodenetleyiciler
Ders Kodu MKT-3261
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Dr. Hasan MAZLUM
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Mikrodenetleyici ADC Devreler Kurmak, Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanları İle Devreler Kurmak, Mikrodenetleyici İle Sensörlü Devreler Kurmak, Mikrodenetleyici Eepromlu Devreler Kurmak, Mikrodenetleyici İle Seri İletişim Devreler Kurmak, Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak, Mikrodenetleyici İle Dc Motorlu Devreler Kurmak, Mikrodenetleyici İle Servo Motorlu Devreler Kurmak
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bu derste mikrodenetleyici seçmek, algoritma ve akış diyagramı tasarlamak, mikrodenetleyici için program yazmak, mikrodenetleticiye program yüklemek ve temel uygulamalar yapmak yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Mikrodenetleyici ile ADC Devreleri Kurmak
2 Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanları İle Devreler Kurmak
3 Mikrodenetleyici İle Sensörlü Devreler Kurmak
4 Mikrodenetleyici Eepromlu Devreler Kurmak
5 Mikrodenetleyici İle Seri İletişim Devreler Kurmak
6 Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak
7 Mikrodenetleyici İle Dc Motorlu Devreler Kurmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Mikrodenetleyici ADC Devreler Kurmak
2 Mikrodenetleyici ADC Devreler Kurmak
3 Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanları İle Devreler Kurmak
4 Mikrodenetleyici İle Anahtarlama Elemanları İle Devreler Kurmak
5 Mikrodenetleyici İle Sensörlü Devreler Kurmak
6 Mikrodenetleyici İle Sensörlü Devreler Kurmak
7 Mikrodenetleyici Eepromlu Devreler Kurmak
8 Mikrodenetleyici Eepromlu Devreler Kurmak
9 Mikrodenetleyici İle Seri İletişim Devreler Kurmak
10 Mikrodenetleyici İle Seri İletişim Devreler Kurmak
11 Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak
12 Mikrodenetleyici İle Step Motorlu Devreler Kurmak
13 Mikrodenetleyici İle Dc Motorlu Devreler Kurmak
14 Mikrodenetleyici İle Dc Motorlu Devreler Kurmak
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. 4
2 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. 5
3 Mekatroniğin tüm disiplinlerindeki teknolojik gelişmeleri takip eder sorunları ve çözümlerini anlar. 4
4 Alanındaki bilişim teknolojilerini (2d, 3d yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. 4
5 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
6 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. 3
7 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, tecrübe edilmesi ve duyurulmasında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. 5
8 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir 3
9 Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. 3
10 Mekatronik teknolojisinde yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur ve meslektaşları ile iletişim kurar. 3
11 Mekatronik ile ilgili temel kavramları tanımlar ve uygular. 3
12 Otomasyon sistem elemanlarını tanımlar ve programlar. 1
13 Makine elemanlarını tanır, matematiksel hesaplamaları yapar ve mekanik sistemleri tasarlar. 1
14 Hidrolik ve pnömatik sistem elemanlarını açıklar ve sistemi tasarlar. 1
15 Elektrik ve elektronik sistem elemanlarını tanımlar devre tasarımı yapar. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 15 15
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu www.microchip.com PicBasic Pro Uygulamaları Engin Bereket Metin Bereket Mavi kitaplar PiCBasic Pro ile Programlama Orhan Altınbaşak Altaş Yayınevi microchip pic datasheet
Diğer Kaynaklar www.microchip.com PicBasic Pro Uygulamaları Engin Bereket Metin Bereket Mavi kitaplar PiCBasic Pro ile Programlama Orhan Altınbaşak Altaş Yayınevi microchip pic datasheet
Materyal
Dökümanlar www.microchip.com PicBasic Pro Uygulamaları Engin Bereket Metin Bereket Mavi kitaplar PiCBasic Pro ile Programlama Orhan Altınbaşak Altaş Yayınevi microchip pic datasheet
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri