Ders Adı Girişimcilik
Ders Kodu UAT-0112
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. Eylem BAYRAKÇI
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Bu derste girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konulara değinilecektir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Başkaları için çalışmanın yanı sıra kendini işini kurabilecek özelliklere, bilgi ve yetkinlikler sahip olması hedeflenen öğrencilerin kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarmaları ve bunları geliştirebilmeleri için gerekli donanımı kazanmaları amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Girişimcilik özelliklerinden hareketle kendi girişimcilik özelliklerini sorgular
2 Girişimcilik türleri ile ilgili açıklanan faaliyetleri karşılaştırır
3 Başarılı girişimcilik öykülerindeki girişimcilik özelliklerini değerlendirerek kendi girişimcilik faaliyetlerini planlar
4 Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırır
5 Yeni bir iş kurma süreciyle ilgili aşamaları bilir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Girişimci ve Girişimcilik Kavramları
2 Girişimcilik Kültürü
3 Girişimcilik Türleri
4 Girişimci Olma Nedenleri
5 Girişimcilikte karşılaşılan engeller ve çözüm yolları
6 Girişimcinin Kişisel Özellikleri
7 Girişimcilikte Yenilik ve Yaratıcılık
8 Girişimcilik Fonksiyonları
9 Girişimcilik Alanları
10 Girişimcilik Süreci
11 Girişimciliğin Yerel, Ulusal ve Uluslararası Bağlamı
12 Girişimcilik Politikası
13 Türkiye’de Girişimcilik sorunları Ve Çözüm Yolları
14 Genel değerlendirme
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 İşletmecilik ve Uluslararası işletmecilik temel kavramlarını anlama, İşletmenin temel fonksiyonları, İşletme biliminin tarihsel gelişimi, diğer bilim dallarıyla olan ilişkileri, İşletmeler ve çevreleri, İşletmenin amaçları, Fizibilite etütleri, Firmalar arası İşbirlikleri ve Girişimcilik konularını anlama, anlatma ve kullanma. 4
2 İş/ işletme kurma gereklerini kavrama, örgütsel düzeyde analiz etme ve tasarlama İşletme yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrama, anlatma ve uygulama; İşletme yönetiminin stratejik, taktik ve operasyonel boyutlarını kavrama. 5
3 Kalite bilincine sahip olma, kaliteli iş yapma ve sonuçlandırma. 2
4 Ekonomi, işletme ve muhasebe alanlarında kullanılan yönetim bilgi sistemleri ve bilişim uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisine sahip olma. 2
5 İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutlarını kavrama; bu bağlamda Stratejik Yönetimin Temel Kavramları, Stratejik Yönetimin Kapsamı, Stratejik Yönetimin Süreci ve Safhaları, Stratejik Yönetim ile ilgili Yaklaşımlar, Strateji Geliştirme Süreci ve Stratejik Analiz, Stratejik Alternatiflerin Analizi ve Strateji Seçimi, Stratejileri Uygulama ve Kontrol konularında bilgi sahibi olma. 3
6 Analitik düşünme, bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerini kullanma. 3
7 Disiplin içi ve disiplinlerarası takımlarla çalışma; Yenilik ve değişime açık, girişimci yaşamboyu öğrenme davranışı kazanma; Liderlik özelliklerine ve diğer alanlardaki yöneticilerle ve uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine ve becerisine sahip olabilme. 5
8 İş yaşamının hukuki, toplumsal ve ahlaki sorumluluklarını kavrama ve toplumsal dönüşümü algılama; Borçlar Hukuku, Kıymetli Evrak Hukuku Ticari İşletme Hukuku, Medeni Hukuk, Sosyal Güvenlik Hukuku alanlarında temel bilgilere sahip olma. 1
9 Küreselleşme sürecinde işletmelerin sürekliliklerini sağlama noktalarında, Pazar araştırması, bilgi sistemleri, tüketici davranışları, pazarlama karması, stratejiler, talep tahmini, Pazar bölümleme, Stratejik pazarlama, global pazarlar, bilgi sistemleri, işletme davranışları, Pazar bölümleme, ürün ve hizmet stratejileri, ürün hayat eğrisi, fiyatlama, tedarik zinciri konularını anlama, kavrama 3
10 Kendini ifade etme ve kurumunu temsil etme konusunda Türkçe´yi ve gerektiği yerde yabancı dil bilgisini doğru, kurallara uygun biçimde yazılı ve sözlü iletişimde kullanabilme beceri ve yeterliliğine sahip. 2
11 İşletmecilik bilgi ve becerilerini pazarlama, üretim, finans, insan kaynakları, muhasebe alanlarının en az birinde uygulayabilme. 3
12 Ekonomik-sosyal ve mali konularda temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik-sosyal ve mali gelişmeleri analiz edebilme, finansal sistemleri anlama, finansal planlama, tahminleme, bütçeleme, fizibilite etütleri konularında bilgi sahibi olma ve ekonomik konularda görüş bildirebilme, çeşitli ekonomik sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma. 2
13 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde iktisat, işletme, maliye, hukuk ve muhasebe bilgisine sahip olabilme. 2
14 Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme. 2
15 Matematik, istatistik ve ekonometri alanlarında beceri kazanma, sayısal verilerden faydalanarak geliştirilecek olan istatistiksel ve ekonometrik çözümlemeler ile daha etkin kararlar alabilme, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulundurarak stratejik yaklaşımlar geliştirebilme. 2
16 Üretimde kullanılan yeni yaklaşımlar, Üretim yönetiminin temelleri, Üretim sistemleri, kuruluş yeri seçimi, dağıtım planlaması ve rota analizi, tesisat yerleşimi, üretim planlaması ve talep tahmin yöntemleri, istatistiksel kalite kontrol konularını anlama ve kavrama. 2
17 Öğrencilerin gerçek hayat karar verme problemlerini, doğrusal programlama tekniklerini kullanarak modelleyebilme, çözebilme ve elde edilen sonuçları teknik ve ekonomik açıdan yorumlayabilme becerilerini kazanmalarını sağlama. 2
18 Vergileme süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip olma, vergileme işlemleri, Vergilerin hesaplanması, vergi suç ve cezaları ve beyanname düzenleme konularında temel bilgilere sahip olma. 2
19 Muhasebenin işletmeler açısından önemi, kapsamı, temel muhasebe kavramları, işletmelerin mali ve finansal rasyo ve tabloları hakkında teorik bilgilere sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 25
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 15
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 40
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 6 3 18
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 30 30
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 120    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Konuyla ilgili erişilebilen farklı kaynaklar ve yayınlar. Bazıları : Kaynak 1: Chapter 3: The entrepreneurship process , University of Pretoria, https://repository.up.ac.za/bitstream/handle/2263/24173/04chapter4.pdf?sequence=4, erişim 08.10.2020 Kaynak 2: Pretorius, M., Nieman, G. ve Vuuren, J.V. (2005). Critical evaluation of two models for entrepreneurial education An improved model through integration. Kaynak 3: Hisrich, R.D. ve Peters, M.P. (2002). Entrepreneurship, McGraw-Hill. Kaynak 4: Ardichvili, A., Cardozo, R. ve Ray (2003). A Theory of Entrepreneurial Opportunity Identification and Development. Journal of Business Venturing, 18(1), 105-123. Kaynak 5: Gruber, M., MacMillan, I. C. ve Thompson, J. D. (2008). Look before you leap: Market opportunity identification in emerging technology firms. Management Science, 54: 1652–1665. Kaynak 6: Baron, R.A. (2004). The cognitive perspective: a valuable tool for answering entrepreneurship's basic “why” questions Journal of Business Venturing, 19 (2) : 221-239. Kaynak 7: Bhave, M. P. (1994). A process model of entrepreneurial venture creation. Journal of Business Venturing, 9: 223-242. Kaynak 8: Rwigema, H and Venter, R. 2004. Advanced Entrepreneurship. Oxford University Press: Southern Africa. Kaynak 9: Jamnalal Bajaj Institute of Mgmt Studies , Entrepreneurship Mgmt (Ver 1.1 – 06.04.2007) Kaynak 10: Akdemir A. (2012). İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Ekin Kitabevi Yayınları Kaynak 11: Can A. ,2004, “İş Planı Değerlendirme Rehberi” KOSGEB Yayınları, Ankara
Diğer Kaynaklar Konuyla ilgili erişilebilen farklı kaynaklar ve yayınlar. Bazıları : Kaynak 1: Chapter 3: The entrepreneurship process , University of Pretoria, https://repository.up.ac.za/bitstream/handle/2263/24173/04chapter4.pdf?sequence=4, erişim 08.10.2020 Kaynak 2: Pretorius, M., Nieman, G. ve Vuuren, J.V. (2005). Critical evaluation of two models for entrepreneurial education An improved model through integration. Kaynak 3: Hisrich, R.D. ve Peters, M.P. (2002). Entrepreneurship, McGraw-Hill. Kaynak 4: Ardichvili, A., Cardozo, R. ve Ray (2003). A Theory of Entrepreneurial Opportunity Identification and Development. Journal of Business Venturing, 18(1), 105-123. Kaynak 5: Gruber, M., MacMillan, I. C. ve Thompson, J. D. (2008). Look before you leap: Market opportunity identification in emerging technology firms. Management Science, 54: 1652–1665. Kaynak 6: Baron, R.A. (2004). The cognitive perspective: a valuable tool for answering entrepreneurship's basic “why” questions Journal of Business Venturing, 19 (2) : 221-239. Kaynak 7: Bhave, M. P. (1994). A process model of entrepreneurial venture creation. Journal of Business Venturing, 9: 223-242. Kaynak 8: Rwigema, H and Venter, R. 2004. Advanced Entrepreneurship. Oxford University Press: Southern Africa. Kaynak 9: Jamnalal Bajaj Institute of Mgmt Studies , Entrepreneurship Mgmt (Ver 1.1 – 06.04.2007) Kaynak 10: Akdemir A. (2012). İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Ekin Kitabevi Yayınları Kaynak 11: Can A. ,2004, “İş Planı Değerlendirme Rehberi” KOSGEB Yayınları, Ankara
Materyal
Dökümanlar Konuyla ilgili erişilebilen farklı kaynaklar ve yayınlar. Bazıları : Kaynak 1: Chapter 3: The entrepreneurship process , University of Pretoria, https://repository.up.ac.za/bitstream/handle/2263/24173/04chapter4.pdf?sequence=4, erişim 08.10.2020 Kaynak 2: Pretorius, M., Nieman, G. ve Vuuren, J.V. (2005). Critical evaluation of two models for entrepreneurial education An improved model through integration. Kaynak 3: Hisrich, R.D. ve Peters, M.P. (2002). Entrepreneurship, McGraw-Hill. Kaynak 4: Ardichvili, A., Cardozo, R. ve Ray (2003). A Theory of Entrepreneurial Opportunity Identification and Development. Journal of Business Venturing, 18(1), 105-123. Kaynak 5: Gruber, M., MacMillan, I. C. ve Thompson, J. D. (2008). Look before you leap: Market opportunity identification in emerging technology firms. Management Science, 54: 1652–1665. Kaynak 6: Baron, R.A. (2004). The cognitive perspective: a valuable tool for answering entrepreneurship's basic “why” questions Journal of Business Venturing, 19 (2) : 221-239. Kaynak 7: Bhave, M. P. (1994). A process model of entrepreneurial venture creation. Journal of Business Venturing, 9: 223-242. Kaynak 8: Rwigema, H and Venter, R. 2004. Advanced Entrepreneurship. Oxford University Press: Southern Africa. Kaynak 9: Jamnalal Bajaj Institute of Mgmt Studies , Entrepreneurship Mgmt (Ver 1.1 – 06.04.2007) Kaynak 10: Akdemir A. (2012). İşletmeciliğin Temel Bilgileri, Ekin Kitabevi Yayınları Kaynak 11: Can A. ,2004, “İş Planı Değerlendirme Rehberi” KOSGEB Yayınları, Ankara
Ödevler
Sınavlar 1 vize ve 1 final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri