Ders Adı Restorasyon Projesi
Ders Kodu MRE-3201
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Elif Kengeralan Göksu
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Yöre ya da yakın çevresindeki bozulmaya uğramış koruması gerekli bir yapı yada yapı gurubunun rölevesinin çıkarılması, röleve raporu, röleve analizi, restitüsyon raporu, restitüsyon analizi restorasyon raporu ve restorasyon projesinin hazırlanması ile ilgili konuları içerir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Herhangi bir yapının belgelenmesinden başlayarak restorasyon projesine kadar olan süreçte yapılan çalışmaları gerçekleştirebilme.
No Dersin Kazanımları  
1 Mimari mirasın korunması bilincine sahip olmak
2 Röleve-restitüsyon-restorasyon projelerini hazırlamak
3 Araştırma, eleştirel düşünme ve takım çalışması becerileri elde etmek
4 Eski yapılarda kullanılan malzemelerdeki fiziksel ve kimyasal değişimleri açıklamak
5 Tasarım alanında geçmiş, bugün ve gelecek ilişkisini kurabilme yorumlayabilme becerisini kazanmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Derse giriş, çalışma gruplarının tespiti Çalışma konularının dağıtılması
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
2 Çalışma alanlarının görülmesi
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
3 Restitüsyon projesinin hazırlık çalışmaları, yapının özgün haline ait bilgi ve fotoğrafların toplanması.
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
4 Restorasyon Projesi Hazırlanma Esasları ve Süreci
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
5 Yapıların Tarihçelerinin Sözlü, Yazili ve Görsel Kaynakçalar Yardımıyla Bir Araya Getirilip Tartışılması
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
6 Dönemsel farklılıkların tespit edilmesi
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
7 Yapıların yerinde incelenmesi ve krokilerinin çizilip, ölçümlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
8 Hasar ve bozulma tespitlerinin gerçeleştrilip raporlanması
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
9 Analitik rölevelerin hazirlanmasi
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
10 Hasar ve bozulmalar ışığında önerilerin geliştirilip çalışılması.
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
11 Restitisyon denemelerinin tamamlanması
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
12 Restorasyon Projelerinin hazırlanması
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
13 Restorasyon Projelerinin hazırlanması
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
14 Restorasyon Projelerinin Poster ve sunumlarının teslimi
  Ön Hazırlık: 1. Restorasyon Projesi tezleri 2. AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler, uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 1
2 Restorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek. 2
3 Restorasyon alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 2
4 Röleve ölçülerini alabilme proje haline getirebilmek. 2
5 Restitüsyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek. 1
6 Restorasyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek . 1
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis-grafik-üretim yönetim yazılımlarını kullanabilmek. 1
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak . 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 60
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 4 5 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 116    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Restorasyon Projesi tezleri, Restorasyon projeleri AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
Diğer Kaynaklar Restorasyon Projesi tezleri, Restorasyon projeleri AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
Materyal
Dökümanlar Restorasyon Projesi tezleri, Restorasyon projeleri AHUNBAY, Z., Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon, Yem Yayınları, İstanbul, 1996.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri