Ders Adı Etkili ve Başarılı İletişim
Ders Kodu MRE-3126
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Abdullah KOÇER
Dersin Yardımcıları -
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği İletişim tanımı, önemi, süreci ve araçları, iletişim türleri, teknikleri ve dinleme becerileri, tepki verme ve empati, olumlu ve olumsuz iletişim, sözlü ve sözsüz iletişim, yazılı ve etkili iletişim, kişiler arası iletişim ve iletişimi etkileyen etmenler, kişiler arası iletişim sorunları ve problem çözmede uygun yolları kullanma, iletişim engelleri ve grafik ve görsel araçlar, iş hayatında iletişim.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kişilerarası iletişim, iletişim türleri ve teknikleri, iletişim engelleri, sağlıklı iletişim ile ilgili yeterlilikleri kazandırmak ve kişisel ve sosyal yaşam ile ilgili hukuki hak ve sorumluluklar hakkında bilgi sahibi olunmasını sağlamaktır.
No Dersin Kazanımları  
1 Etkili ve başarılı iletişim becerilerini kazanmak, iletişim engelleri ve çözüm yollarını kavramak.
2 Kendini açmanın faydalarını ve risklerini farkeder, özür dileme ve affetme tekniklerini uygular
3 İletişimi engelleyen savunma mekanizmalarını kullanmaz, açık iletişimi sağlayan davranışları gösterir, psikolojik savunma mekanizmalarını bilir
4 Benlik kavramının beklentilerimiz üzerindeki etkilerinin farkına varır, olumlu ve olumsuz benliğe sahip kişileri ayırt edebilir
5 Çevresindeki insanların ve kendi iletişim stilinin farkına varır olumsuz yanlarını güçlendirir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 İletişim tanımı ve önemi
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
2 İletişim süreci ve araçları
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
3 İletişim türleri, teknikleri ve dinleme becerileri
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
4 Tepki verme ve empati
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
5 Olumlu iletişim
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
6 Olumsuz iletişim
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
7 Sözlü iletişim
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
8 Sözsüz iletişim
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
9 Yazılı ve etkili iletişim
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
10 Kişiler arası iletişim ve iletişimi etkileyen etmenler
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
11 Kişiler arası iletişim sorunları ve problem çözmede uygun yolları kullanma
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
12 İletişim engelleri
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
13 Grafik ve görsel araçlar
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
14 İş hayatında iletişim
  Ön Hazırlık: Haftanın konusu ile ilgili internet üzerinde genel bir araştırma yapılmalıdır.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler, uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 4
2 Restorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek. 1
3 Restorasyon alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 2
4 Röleve ölçülerini alabilme proje haline getirebilmek. 1
5 Restitüsyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek. 1
6 Restorasyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek . 1
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis-grafik-üretim yönetim yazılımlarını kullanabilmek. 1
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 5
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak . 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 96    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1) Mısırlı, İ., Genel ve Teknik İletişim, Detay Yayıncılık, 2013 2) Genel ve Teknik iletişim, Tutar. H., Yılmaz. M. K., Eroğlu. Ö. O 3) Genel İletişim, Çağlar. İ. ve Kılıç. S. Nobel Yayıncılık,Ankara 2012. 4) Megep ders notları, Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri, iş hayatında iletişim, Ankara, 2014. 5) Dalkılıç, A.,İletişimde iletişim, Elma Yayınevi 6) İletişim Becerileri, McKay, M., Davis, M., Fanning, P., HYB,Basım yayın, Ankara, 2012
Diğer Kaynaklar 1) Mısırlı, İ., Genel ve Teknik İletişim, Detay Yayıncılık, 2013 2) Genel ve Teknik iletişim, Tutar. H., Yılmaz. M. K., Eroğlu. Ö. O 3) Genel İletişim, Çağlar. İ. ve Kılıç. S. Nobel Yayıncılık,Ankara 2012. 4) Megep ders notları, Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri, iş hayatında iletişim, Ankara, 2014. 5) Dalkılıç, A.,İletişimde iletişim, Elma Yayınevi 6) İletişim Becerileri, McKay, M., Davis, M., Fanning, P., HYB,Basım yayın, Ankara, 2012
Materyal
Dökümanlar 1) Mısırlı, İ., Genel ve Teknik İletişim, Detay Yayıncılık, 2013 2) Genel ve Teknik iletişim, Tutar. H., Yılmaz. M. K., Eroğlu. Ö. O 3) Genel İletişim, Çağlar. İ. ve Kılıç. S. Nobel Yayıncılık,Ankara 2012. 4) Megep ders notları, Halkla İlişkiler Ve Organizasyon Hizmetleri, iş hayatında iletişim, Ankara, 2014. 5) Dalkılıç, A.,İletişimde iletişim, Elma Yayınevi 6) İletişim Becerileri, McKay, M., Davis, M., Fanning, P., HYB,Basım yayın, Ankara, 2012
Ödevler
Sınavlar Vize ve Final
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri