Ders Adı Cephe ve Taş Temizliği
Ders Kodu MRE-3122
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör. Arda Atmaca
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Geleneksel Anadolu mimarisinde kagir yapı malzemelerinin tarihçesi, üretimi, türleri, kullanım yer ve şekilleri konusunda öğrenciyi bilgilendirmek. Uygulamaya konu olacak yapı-yapı grubu bünyesinde bulunan kagir malzemede meydana gelmiş deformasyonların tespiti ve onarma önerilerinin geliştirilmesi sürecini kapsar. Uygulama düzeyinde yapılan tespitlerin analiz-değerlendirilme-koruma önerileri geliştirme çalışmalarını içerir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Kagir yapıların - yapı parçasının varlığını devam ettirebilmesi için, fiziki verilerini tespit ederek malzemesine ilişkin her türlü belgeleme-sağlamlaştırma, koruma önerileri geliştirme. Geleneksel Anadolu mimarisinde kagir yapı malzemeleri ve bunların korunması ve onarımı üzerine uygulamalar.
No Dersin Kazanımları  
1 Taş malzemenin ayırt edilebilmesi yeteneğinin kazanır
2 Taşın bozulma ve temizlenme aşamalarına ilişkin bir çok yöntemin kullanılabilmesi ve fikirlerin öne sürülmesi yeteneği kazanr.
3 Güncel temizleme ve onarım konularında donanım sahibi olur.
4 Restorasyon aşamasında kullanılan malzemeler hakkında bilgi edinilir.
5 Mimari yapılar hakkında bilgi kazanılır.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Yapı Malzemesi olarak taşın incelenmesi Taş mimari hakkında genel termineloji bilgisi
2 Taşın kaynağı ve oluşum süreci
3 Taş kaynakları ve çeşitliliği
4 Taş malzemenin bozulma sebepleri
5 Taş malzemede atmosferik olayların etkileri
6 Tuz ve nemin taş üzerinde mekanik ve kimyasal etkieri
7 Taş malzemede temizlik aşamaları
8 Taş malzemede temizlemenin tahribat sonuçları
9 Taş malzeme temizliğinde kullanılan teknikler
10 Taşın Restorasyonu
11 Taşın Konservasyonu
12 Mimaride taşın yeri ve kullanımı
13 Taş yapıların genel olarak tanımı ve incelenmesi
14 Alan çalışması çevredeki taş yapıların incelenmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler, uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 1
2 Restorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek. 4
3 Restorasyon alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 4
4 Röleve ölçülerini alabilme proje haline getirebilmek. 1
5 Restitüsyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek. 1
6 Restorasyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek . 1
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis-grafik-üretim yönetim yazılımlarını kullanabilmek. 1
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak . 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 1 30
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 106    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. Gedik, İsmet, Genel Jeoloji, Karadeniz Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi yayınları, Trabzon, 1985. 2. Ketin, İhsan, Genel Jeoloji, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1982.
Diğer Kaynaklar 1. Gedik, İsmet, Genel Jeoloji, Karadeniz Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi yayınları, Trabzon, 1985. 2. Ketin, İhsan, Genel Jeoloji, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1982.
Materyal
Dökümanlar 1. Gedik, İsmet, Genel Jeoloji, Karadeniz Üniversitesi Mühendislik Mimarlık Fakültesi yayınları, Trabzon, 1985. 2. Ketin, İhsan, Genel Jeoloji, İstanbul Teknik Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 1982.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri