Ders Adı Malzeme Kimyası
Ders Kodu MRE-3116
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Mutlu İrem Tuncer
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Madde ve özellikleri ,Atomun yapısı ve periyodik cetvel ,Elementler, iyonlar ve bileşikler , Kimyasal bağlar ,Mol kavramı ve Avogadro sayısı, Kimyasal tepkimelerin denkleştirilmesi ,Çözeltiler ,Kimyasal hesaplamalar ,Asitler ve bazlar. Geleneksel yapı malzemelerinin fiziksel ve kimyasal özellikleri , Sıva-harç ve taş analizleri ,Konservasyon ve restorasyonda kullanılan kimyasallar.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Genel kimya hakkında temel bilgi vermek, tarihi binaların korunması ve restorasyonunda kullanılan kimyasalların özelliklerini ve geleneksel yapı malzemeleri ile konservasyon ve restorasyon uygulamalarında kullanılan malzemelerin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin,bunların çevre ile etkileşimlerinden kaynaklanan kimyasal bozulma süreçlerinin,bozulma türü ve etmenlerinin teşhis edilmesine yönelik alan incelemeleri ve basit laboratuvar deneylerinin öğretilmesi, koruma alanında kullanılan ileri malzeme analiz ve test yöntemlerinin tanıtılması
No Dersin Kazanımları  
1 Malzeme kimyası, element ve bileşikler, kimyasal formüller ve reaksiyonlar, periyodik tablo ve tablodaki yerleri konularında temel prensipleri
2 Metaller ve alaşımları
3 Polimer kimyası
4 Seramik kimyası
5 Kimyasal bağ çeşitlerinin etkisini ve kompleks yapılı malzemelerin özellikleri
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dersin içeriği, yöntemi ve önemi
2 Atomik yapı ve atomlar arası bağlar
3 element, bileşik, molekül vb. temelkavramlar
4 Periyodiktabloveözellikleri
5 Mol kavramı
6 Bileşikisimlendirme, inorganikveorganikkimyanınmalzemeaçısındankarşılaştırılması
7 Restorasyonkimyasalları I: asitler-bazlar, tuzlarvemimarimalzemelerileetkişimi, bozulmalar
8 Restorasyonkimyasalları II: yapıştırıcılar, çözücüler, uçucular.
9 Restorasyonkimyasındaörnek alma işlemleri, taş, metal veahşapnumunehazırlama
10 Optikincelememetodları, mikroyapılar
11 Restorasyonkimyasındakimyasalincelememetodları I: XRF, ICP, AAS
12 Restorasyonkimyasındakimyasalincelememetodları II: UV spektroskopisi, FTIR
13 Mimariyapıörneklerindeolayçalışmalar-I
14 Mimariyapıörneklerindeolayçalışmalar-II
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler, uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 3
2 Restorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek. 4
3 Restorasyon alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 5
4 Röleve ölçülerini alabilme proje haline getirebilmek. 5
5 Restitüsyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek. 4
6 Restorasyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek . 4
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis-grafik-üretim yönetim yazılımlarını kullanabilmek. 2
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 5
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak . 5
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 0 0
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 0 0 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 0 0 0
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 84    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Malzeme Kimyası
Diğer Kaynaklar
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri