Ders Adı Mimarlık ve Sanat Tarihi II
Ders Kodu MRE-3108
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Arda Atmaca
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Demir Çağı'nda Anadolu'nda yaşayan uygarlıkların kültürü, sanatı ve tarihi.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Anadolu'nun uygarlık tarihini kronolojik bir sıra içinde incelemek.
No Dersin Kazanımları  
1 Anadolu Uygarklılarının tanıma
2 Anadolu Uygarklılarını kronolojik olarak sıralayabilme
3 Anadolu Uygarlıklarının belirleyici özelliklerinin anlaşılması
4 Anadolu Uygarklılarını kronolojik olarak sıralayabilme
5 Anadolu Uygarklılarını kronolojik olarak sıralayabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Geç Hitit Kent Devletleri.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
2 Geç Hitit Sanatı.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
3 Melitene, Gurgum ve Sakçagözü Kent Devletleri.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
4 Kargamış. Şamal, Karatepe ve Tell Halaf Kent Devletleri.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
5 Geç Hitit Sanatının Batı Sanatına Etkileri.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
6 Frig Uygarlığı.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
7 Lidya Uygarlığı.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
8 Karia Uygarlığı.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
9 Pisidia Bölgesi.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
10 Urartu Uygarlığı.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
11 İonia Bölgesi.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
12 Aiolis Bölgesi.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
13 Urartu - Assur ve Kuzey Suriye İlişkileri.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
14 Terminoloji.
  Ön Hazırlık: Ders Notları-Arda Atmaca.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler, uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 5
2 Restorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek. 3
3 Restorasyon alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 4
4 Röleve ölçülerini alabilme proje haline getirebilmek. 3
5 Restitüsyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek. 4
6 Restorasyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek . 2
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 3
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis-grafik-üretim yönetim yazılımlarını kullanabilmek. 2
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 3
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak . 4
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 20 20
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 30 30
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 134    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu Karul, N. (2012). Arkeoatlas. İstanbul: Doğan Kitap. Akdeniz, G. (2016). Tarihönesi ve İlk Çağ Mimarlığı. İstanbul: İdeal Yayınları. Mutlu, B. (2016). Mimarlık Tarihi Ders Notları I, İstanbul: Mimarlık Vakfı İktisadi İşletmesi Yayınları. Seton, L., Müller H. W. ve Martin R. (2004). Ancient Architecture. ABD: Electra.
Diğer Kaynaklar Karul, N. (2012). Arkeoatlas. İstanbul: Doğan Kitap. Akdeniz, G. (2016). Tarihönesi ve İlk Çağ Mimarlığı. İstanbul: İdeal Yayınları. Mutlu, B. (2016). Mimarlık Tarihi Ders Notları I, İstanbul: Mimarlık Vakfı İktisadi İşletmesi Yayınları. Seton, L., Müller H. W. ve Martin R. (2004). Ancient Architecture. ABD: Electra.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri