Ders Adı Mesleki Bilgisayar
Ders Kodu MRE-3104
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Elif Kengeralan Göksu
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Belirlenmiş olan projelerin her hafta aşama aşama mimari proje çizim standartlarına uygun olarak çizilmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Derste, mimari restorasyon mesleğinde kullanılacak temel programlardan olan AutoCad programı kullanılarak; mimari uygulama projeleri ve rölöve projeleri çizimlerinin standartları ve detayları ile öğretilmesi amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Bilgisayar destekli çizim becerilerini bir tasarım ve sunum aracı olarak öğrenme
2 Proje çizim becerisini geliştirebilme
3 Bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
4 Bireysel çalışma becerisi.
5 Bilgisayar programlarını kullanarak çeşitli ölçeklerde mimari projeler çizebilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dersin tanıtımı, ders içeriği hakkında tartışma ve öğrencilerle Autocad programının genel hatlarıyla tanıtılması.
  Ön Hazırlık: Yok
2 Etüt şeklinde olan bir çizimin AutoCad programı kullanılarak 1/50 ölçek standartlarına uygun plan çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
3 Etüt şeklinde olan bir çizimin AutoCad programı kullanılarak 1/50 ölçek standartlarına uygun plan çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
4 1/50 ölçek standartlarına uygun kesit çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
5 1/50 ölçek standartlarına uygun kesit çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
6 1/50 ölçek standartlarına uygun cephe çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
7 1/20 ölçek standartlarına uygun detay çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
8 Krokisi olan bir rölöve çalışmasının 1/50 ölçek standartlarına uygun plan çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
9 Krokisi olan bir rölöve çalışmasının 1/50 ölçek standartlarına uygun plan çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
10 Autocad programı kullanarak obje çizim çalışmaları.
  Ön Hazırlık: Yok
11 Krokisi olan bir rölöve çalışmasının 1/50 ölçek standartlarına uygun kesit çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
12 Krokisi olan bir rölöve çalışmasının 1/50 ölçek standartlarına uygun kesit çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
13 Krokisi olan bir rölöve çalışmasının 1/50 ölçek standartlarına uygun cephe çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
14 Krokisi olan bir rölöve çalışmasının 1/20 ölçek standartlarına uygun detay çizimlerinin yapılması
  Ön Hazırlık: Yok
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler, uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 1
2 Restorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek. 1
3 Restorasyon alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 1
4 Röleve ölçülerini alabilme proje haline getirebilmek. 3
5 Restitüsyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek. 3
6 Restorasyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek . 3
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 2
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis-grafik-üretim yönetim yazılımlarını kullanabilmek. 3
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak . 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 40
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 7 60
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 14 1 14
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 1 1
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 1 1
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 128    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu AutoCAD Çizim ve Uygulamaları, Hüseyin Benli, Nobel Akademik Yayıncılık
Diğer Kaynaklar AutoCAD Çizim ve Uygulamaları, Hüseyin Benli, Nobel Akademik Yayıncılık
Materyal
Dökümanlar AutoCAD Çizim ve Uygulamaları, Hüseyin Benli, Nobel Akademik Yayıncılık
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri