Ders Adı Rölöve Uygulamaları
Ders Kodu MRE-3102
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 4
Dersi Veren(ler) Öğr.Gör.Elif Kengeralan Göksu
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Basit ögelerden başlayarak mekân kurgusunu anlamaya yönelik kroki çizimlerinin yaptırılması, basit ölçüm yöntemlerinin kavranması, öğrencinin ölçüm yapabilmesi ve öğrencinin rölöve çizimlerini yapılabilmesi hedeflenmektedir.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Öğrencilere; rölöve projesi çizimi için gereken teknik bilgi ve çizim becerilerini kazandırabilmek. Rölövesi yapılan tek bina ölçeğindeki rölöve çalışmasını hazırlamak, binadaki özgün kapı pencere, merdiven, merdiven korkuluğu gibi elemanların sistem detayları ve nokta detayları incelenmek ve böylece öğrenciye rölöve çalışması hazırlamanın yanında geleneksel detayların öğretilmesi amaçlanmaktadır.
No Dersin Kazanımları  
1 Tarihi ve kültürel yapıların korunması ile ilgili bilinç kazanma
2 Alanda kroki almak, ölçüm yapabilmek ve çizim araç gereçlerini etkin bir biçimde kullanabilmek
3 Hazırlanan krokileri 1/50 uygulama ölçeğinde rölöve projesi haline dönüştürebilme
4 Tarihi ve kültürel yapılarla ilgili literatür araştırması yapabilme
5 Tarihi ve kültürel yapıların rölöve raporlarını ve analitik rölövelerini hazırlayabilme
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Rölöve çıkarmanın amacı ve gerekliliğinin anlatılması , çizim gereçlerinin tanıtılması
2 Rölöve çalışmaları için oluşturulan gruplara gerekli bilgilerin verilmesi
3 Halihazırdaki bir geleneksel yapının rölövesini çıkarmak için öğrencilerin hazırladığı plan krokileri ve tavan planı krokilerinin incelenmesi
4 Halihazırdaki bir geleneksel yapının rölövesini çıkarmak için öğrencilerin hazırladığı kesit krokilerinin ve detay krokilerinin incelenmesi
5 Halihazırdaki bir geleneksel yapının rölövesini çıkarmak için öğrencilerin hazırladığı cephe krokilerinin ve vaziyet krokilerinin ve fotoğraf albümünün incelenmesi
6 Öğrenciler tarafından hazırlanan 1/50 ölçekli kat planları çizimlerinin incelenmesi
7 Öğrenciler tarafından hazırlanan 1/50 ölçekli kat planları çizimlerinin incelenmesi
8 Öğrenciler tarafından hazırlanan 1/50 ölçekli tavan planları çizimlerinin incelenmesi
9 Öğrenciler tarafından hazırlanan 1/50 ölçekli kesit çizimlerinin incelenmesi
10 Öğrenciler tarafından hazırlanan 1/50 ölçekli kesit çizimlerinin incelenmesi
11 Öğrenciler tarafından hazırlanan 1/50 ölçekli cephe çizimlerinin ve 1/200 ölçekli vaziyet planı çizimlerinin incelenmesi
12 Öğrenciler tarafından hazırlanan 1/20,1/10,1/5 ölçekli detay çizimlerinin incelenmesi
13 Öğrenciler tarafından hazırlanan rölöve raporlarının incelenmesi incelenmesi
14 Yapılan tüm çalışmaların sunum paftaları şeklinde hazırlanıp derse getirilmesi ve incelenmesi
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler, uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 1
2 Restorasyon alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek. 3
3 Restorasyon alanı ile ilgili tasarım ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 2
4 Röleve ölçülerini alabilme proje haline getirebilmek. 5
5 Restitüsyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek. 1
6 Restorasyon projesinin nasıl yapıldığını öğrenme ve proje haline getirebilmek . 1
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak. 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, internet teknolojileri, ofis-grafik-üretim yönetim yazılımlarını kullanabilmek. 1
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. 1
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak . 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılap Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 10 1 10
Ödevler 2 4 8
Sunum 0 0 0
Proje 1 10 10
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 8 5 40
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 134    
Dersin Akts Kredisi 4    
Ders Notu RÖLÖVE, M. BÜLENT ULUENGİN, YEM YAYINLARI TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON, ZEYNEP AHUNBAY, YEM YAYINLARI,
Diğer Kaynaklar RÖLÖVE, M. BÜLENT ULUENGİN, YEM YAYINLARI TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON, ZEYNEP AHUNBAY, YEM YAYINLARI,
Materyal
Dökümanlar RÖLÖVE, M. BÜLENT ULUENGİN, YEM YAYINLARI TARİHİ ÇEVRE KORUMA VE RESTORASYON, ZEYNEP AHUNBAY, YEM YAYINLARI,
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri