Ders Adı Mikrodenetleyici Tabanlı Kontrol
Ders Kodu ENR-3118
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İbrahim GENÇ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi, çevre birimleri (ADC,DAC,PWM,POR,TIC,EEPROM, SPI.) ve senkron ve asenkron haberleşme, çoklu işlemci ağı. Endüstriyel uygulama projeleri Çeşitli çevre birimlerin uygulamalarda kullanımı Proje geliştirme ve analiz çalışmaları
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi ve çevre birimlerinin görülmesi, farklı kesme kaynaklarının kullanılabilmesi, problem çözüm algoritmalarının geliştirilmesi, çoklu işlemci haberleşme gerçekleştirilebilme yeteneklerinin geliştirilmesi.
No Dersin Kazanımları  
1 1) Gelişmiş mikrodenetleyici mimarisi tanımak
2 2) Yeni çevre birimlerinin kullanılabilmesi
3 3) Kod güvenliğinin sağlanabilmesi
4 4) Farklı kesme kaynakları kullanabilme yeteneğinin gelişmesi
5 5) Problem çözüm algoritmalarının geliştirilmesi
6 6) Senkron , asenkron seri haberleşme ve çoklu işlemcili ağ kurabilme
7 7) İşaret dönüşümleri ve modülasyon gerçekleyebilmek
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
6
7
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Gelişmiş mikrodenetleyici
2 Analog-Dijital çevre birimi ve modları (ADC)
3 Dijital -Analog çevre birimi (DAC)
4 Darbe-genişlik modulasyon çevre birimi ve modları (PWM)
5 Watchdog zamanlayıcı ve yazılım güvenliği
6 Dahili veri belleği eeprom kullanımı
7 Picbasic ile Mikrodenetleyici programlama
8 Zamanlayıcı ve Sayıcı Uygulamaları
9 Seri haberleşme uygulamaları
10 Seri haberleşme uygulamaları
11 Kesme tabanlı program geliştirme
12 ADC ve DAC kullanımı
13 Adım motor uygulamaları
14 LCD gösterge uygulaması
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 5
2 Elektrik enerjisi üretim iletim ve dağıtımı (EEÜİD) sistemlerinde tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek 4
3 EEÜİD sistemleri konusundaki tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek 3
4 EEÜİD alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 4
5 EEÜİD ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek 4
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 2
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak 3
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 4
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak 1
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 50
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 1 50
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 80    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu 1. PIC16F84A datasheet 2. PIC microcontroller : architecture, programming, and applications, www.microchip.com 3. PicBasic Pro ile programlama Orhan Altınbaşak 4. PicBasic Pro uygulamaları Engin Bereket Metin Bereket http://www.microchip.com/
Diğer Kaynaklar 1. PIC16F84A datasheet 2. PIC microcontroller : architecture, programming, and applications, www.microchip.com 3. PicBasic Pro ile programlama Orhan Altınbaşak 4. PicBasic Pro uygulamaları Engin Bereket Metin Bereket http://www.microchip.com/
Materyal
Dökümanlar 1. PIC16F84A datasheet 2. PIC microcontroller : architecture, programming, and applications, www.microchip.com 3. PicBasic Pro ile programlama Orhan Altınbaşak 4. PicBasic Pro uygulamaları Engin Bereket Metin Bereket http://www.microchip.com/
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri