Ders Adı Bilgisayar Destekli Çizim
Ders Kodu ENR-3112
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. İbrahim GENÇ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği CAD, CAM temel kavramları, AutoCAD ekranı ve menüler, bu programda çizim ve tasarım yapma.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Bilgisayar destekli çizim ve tasarım (CAD) konularındaki temel unsurları öğrenerek iki boyutlu çizimler için AutoCAD komutlarını kullanarak çizim yapabilmek ve yapılan çizimleri kaydedebilme ve daha önce yapılan çizimler üzerinde değişiklikler yapabilmek, Bunlara dayalı olarak Tasarımı en uygun Teknik kurallara göre yapabilmeleri amaçlanmıştır
No Dersin Kazanımları  
1 Mesleki alandaki uygulamalar için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanabilen öğrenciler yetişecektir.
2 Dersi alan öğrenciler analitik düşünmeye ve çizim programları konusunda genel bir yeterliliğe sahip olacaklardır.
3 Bilgisayar ortamında makine elemanlarını ve montaj resimlerini çizer.
4 ölçümlendirme yapabilir
5 temel komutları öğrenir
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Dosya uzantıları, resim ve çizim dosyaları arasındaki farklar, CAD ve CAM'in anlamları, kullanım alanları ve meslekte çizimin yeri ve önemi
2 Çizim programının arayüzü, araçların konumları, programa ait dosya işlemleri (Dosya saklama, dosya açma, farklı formatta gönderme)
3 Çizim alanına hakimiyet kazanma, yaklaşma, uzaklaşma, kaydırma. Draw menüsü araçlarının kullanımına giriş.
4 Draw menüsü araçlarının kullanımına devam. Draw menüsü araçlarıyla uygulamalar.
5 Modify menüsü araçlarının kullanımı. Modify menüsü araçlarıyla uygulamalar.
6 Katmanlar konusunda genel bilgilendirme. Çizim programlarında katmanın önemi. Çizim programlarında katman özelliğinin kullanımı. Katmanların filtrelenmesi.
7 Blok nesnelerine giriş. Blok nesneleri oluşturma, düzenleme.
8 Blok nesnelerine aksiyonlar ekleme ve esnek blok nesneleri oluşturma.
9 Blok nesneler konusunda uygulamalar.
10 Çizimlere ek açıklama ekleme boyutların ve açıların gösterimi.
11 Parametrik menüsüne giriş, kullanım alanları, geometrik ve boyutsal sınırlamalar ve uygulamaları
12 Çalışma alanına harici dosyaların getirilmesi ve bu dosyalardan yararlanarak çizim yapma.
13 Serbest çizim teknikleri ve resimden elde edilen çizimlerin gerçek boyutlara ve orantılı boyutlara getirilmesi.
14 Sunuma uygun çıktıların alınması.
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler-uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve o alandaki temel kavramları kavradığını göstermek. 2
2 Elektrik enerjisi üretim iletim ve dağıtımı (EEÜİD) sistemlerinde tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek 1
3 EEÜİD sistemleri konusundaki tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek 3
4 EEÜİD alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek. 1
5 EEÜİD ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek 2
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 1
7 Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak 1
8 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanabilmek 4
9 Alanı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak 1
10 Alanı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak 1
11 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 60
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 40
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 5 5
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 5 5
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 94    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar Laboratuvar Bilgisayarları
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar Uygulamalı Arasınav ve Uygulamalı Final sınavı
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri