Ders Adı Atıkların Geri Kazanım Teknikleri
Ders Kodu CKK-3207
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) ÖĞR. GÖR. DR.MELDA BAŞBUĞ ÇANCI
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Atık kavramı ve gerikazanımın önemi. Atık yönetimi ve atık yönetim planının oluşturulması.Yasal düzenlemeler. Gerikazanım uygulanmazsa oluşabilecek çevresel sorunlar.Plastik, kağıt, metal, ahşap, cam, tekstil ve organik atıkların gerikazanımı ve kullanım alanları.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Geri kazanımın önemini anlatarak,atık yönetimi ve geri kazanılabilir atıklar ile tehlikeli atıklar hakkında bilgi vermek.Yasal düzenlemeler ve çevresel sorunlar hakkında bilgi vermek.
No Dersin Kazanımları  
1 Çevre kirliliğine neden olan sorunları ve sonuçları kavramak
2 Geri kazanılabilir maddeleri, ambalaj malzemelerini ve geri kazanım metodlarını kavramak
3 Geri kazanımla ilgili yönetmelikler ile geri kazanılabilir atıkları ilişkilendirmek
4 Geri kazanımın çevresel ve ekonomik yararlarını özümser
5 Atık Yönetimi ile ilgili bilgi birikimi kazanmak
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Atık kavramı ve gerikazanılabilir atık türleri
  Ön Hazırlık: Ders notu
2 Geri kazanımın önemi ve sıfır atık kavramı
  Ön Hazırlık: Ders notu
3 Atık yönetiminde sorumluluklar ve çevresel sorunlar
  Ön Hazırlık: Ders notu
4 Atık yönetimi ve atık yönetim planının hazırlanması
  Ön Hazırlık: Ders notu
5 Atık Yönetimi Yönetmeliği'nin incelenmesi
  Ön Hazırlık: Ders notu
6 Tehlikeli Atıklar
  Ön Hazırlık: Ders notu
7 Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmeliği'nin incelenmesi
  Ön Hazırlık: Ders notu
8 Sıfır atık uygulama aşamaları
  Ön Hazırlık: Ders notu
9 Kağıt atıkların geridönüşümü ve dönüşüm tesisi örneklerinin incelenmesi
  Ön Hazırlık: Ders notu
10 Plastik atıkların geridönüşümü ve dönüşüm tesisi örneklerinin incelenmesi
  Ön Hazırlık: Ders notu
11 Cam atıkların geridönüşümü ve dönüşüm tesisi örneklerinin incelenmesi
  Ön Hazırlık: Ders notu
12 Metal atıkların geridönüşümü ve dönüşüm tesisi örneklerinin incelenmesi
  Ön Hazırlık: Ders notu
13 Tekstil atıkların ve ahşap atıkların geridönüşümü ve dönüşüm tesisi örneklerinin incelenmesi
  Ön Hazırlık: Ders notu
14 Organik atıkların geridönüşümü ve dönüşüm tesisi örneklerinin incelenmesi
  Ön Hazırlık: Ders notu
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerileri kazanmak ve temel ve teknik bilgileri kullanabilme yeteneği sergilemek. 3
2 Çevre Koruma ve Kontrol Programında tanımlanan problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek. 3
3 Çevre Koruma ve Kontrol Programı ile ilgili çalışmaları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek. 2
4 Çevre koruma, optimum kaynak kullanımı ve sürdürülebilirlik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak ve sürdürülebilirlik ilkelerinin gereklerini uygulayabilmek. 5
5 Çevre Koruma ve Kontrol Programı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm bulma yeteneği kazanmak. 2
6 Temel bilgisayar kullanımının yanı sıra pratik uygulamalarda kullanılacak gerekli teknikleri, beceriyi ve deney tasarımlarını kullanma yeteneği sergilemek. 1
7 Çevre Koruma ve Kontrol Programı ile ilgili konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibi olmak. 4
8 Tesis işletimi ve tesis ve/veya proje yönetimi için gerekli becerileri kazanmak. 2
9 Çevre koruma bilincine sahip olmak. 4
10 Sistem, sistem bileşeni veya süreç tasarlama konuları hakkında bilgiye sahip olmak. 3
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 100
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 0
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 0
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu DERS NOTLARI HAFTALIK OLRAK ELEKTRONİK OLARAK ÖĞRENCİLERE VERİLECEKTİR.
Diğer Kaynaklar DERS NOTLARI HAFTALIK OLRAK ELEKTRONİK OLARAK ÖĞRENCİLERE VERİLECEKTİR.
Materyal
Dökümanlar DERS NOTLARI HAFTALIK OLRAK ELEKTRONİK OLARAK ÖĞRENCİLERE VERİLECEKTİR.
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer 1-MARTİN STEİNER, ULRİCH WİEGEL. KATI ATIK YÖNETİMİNİN TEMELLERİNE YÖNELİK REHBER KİTAP. EFLATUN YAYINEVİ, ANKARA,2009. 2-ELİF RABİA GÜNDÜZ.SIFIR ATIK.KARDEŞLER OFSET, KAYSERİ, 2019.
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri