Ders Adı Katı Atık Tesislerinin İşletimi
Ders Kodu CKK-3124
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 1
Dönem 2.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Ömer Erdoğan
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Katı atık depolama tesisleri, kullanılan ekipmanlar, depolamada oluşan sızıntı suyu yönetimi, depolama gazının toplanması ve kontrolü, kompost tesislerinin işletilmesi, tıbbi atık yakma tesislerinin işletilmesi, katı atık yakma tesislerinin işletilmesi, geri kazanım tesislerinin işletilmesi, aktarma istasyonlarının işletilmesi, personel eğitimi, iş güvenliği tedbirleri.
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Katı atık bertaraf tesislerinin işletilmesi konusunda bilgilendirmek.
No Dersin Kazanımları  
1 Katı atık bertaraf tesislerini tanıma
2 Katı atık tesislerinin tekniğine uygun işletilmesi
3 Personel eğitimi ve iş güvenliği tedbirleri
4 Katı atık tesislerinin tasarlanması ve planlanması.
5 Ekonomiye döndürülebilecek katı atıkların depolanması gereken katı atıklardan ayırma becerisi kazandırmak.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Katı atık tesislerine genel bir bakış
2 Aktarma merkezlerinin işletilmesi
3 Geri kazanım tesislerinin işletilmesi
4 Katı atık depolama tesislerinin işletimi, kullanılan ekipmanlar
5 Depolamada oluşan sızıntı suyu yönetimi, izleme kuyuları
6 Depolama gazının toplanması ve kontrolü.
7 Kompost tesislerinin işletilmesi, proses izleme ve kontrol çalışmaları
8 Kompost tesislerinin işletilmesi, proses izleme ve kontrol çalışmaları
9 Yakma tesislerinin işletilmesi, tıbbi atık ve katı atık yakma tesisleri
10 Katı atık işletme tesislerinde iş güvenliği tedbirleri ve personel eğitimi
11 Katı atık tesisleri ile ilgili mevzuatın incelenmesi
12 Katı atık tesisleri ile ilgili mevzuatın incelenmesi
13 Katı atık tesislerinden işletimine Türkiye’den örnekleri
14 Katı atık tesislerinden işletimine dünyadan örnekler
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan ve orta öğretim düzeyi üzerindeki dersler ile uygulama araç ve gereçleri ile desteklenen bir alandaki bilgi ve becerilere sahip olmak ve çevre kirlenmesi ve kontrolü programında temel kavramları kavradığını göstermek, 4
2 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilmek; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el ve/veya düşünsel becerileri kullanabildiğini göstermek, 4
3 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programı ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık bir biçimde anlatabilmek ve takım çalışması yapabilmek, 4
4 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini göstermek, 3
5 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programı ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm arama yeteneğini kazandığını göstermek, 3
6 Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirmek ve denetlemek 4
7 Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanabilmek (European Computer Driving Licence, Basic Level ) 4
8 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programı ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak, 3
9 Çevre kirlenmesi ve kontrolü programı ile ilgili konularda, iş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak. 4
10 İngilizce çevre ve çevre kirliliği ile ilgili güncel bilgi, kanun, tüzük ve yönetmelikleri takip etme, etkin iletişim kurma becerisini kazanma.- 3
11 Canlıların birbirleriyle ve çevreleriyle olan etkileşimleri çevre biliminin diğer bilim dalları ile ilişkileri önemli çevresel faktörler olan ışık, sıcaklık, su ve edafik faktörler, ekosistem, yaşam kuşakları (biyomlar) hakkında bilgi kazandırmak. 2
12 Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak 2
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 70
Kısa Sınav 0 0
Ödev 0 30
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Ödevler 1 10 10
Sunum 0 0 0
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 0 0 0
Ara Sınavlar 1 6 6
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 10 10
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 82    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu
Diğer Kaynaklar 1. Tchobanoglous, G., Theisen, H., Vigil, S. A., “Integrated Solid Waste Management”, McGraw Hill International Editions, 1993. 2. Epstein E.,"The Science of Composting" Technomic Publishing Co. Inc., 1997 3. Katı atıklar, Prof. Dr. Ertuğrul Erdin. Dokuz eylül yayınları 4. Atıksu Arıtma çamuru ve katı atık kompost örneklerinin analiz yöntemleri Prof. Dr. Günay Kocasoy Boğaziçi Yayınları.
Materyal
Dökümanlar
Ödevler
Sınavlar
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri