Ders Adı Sert Kabuklu Meyve Türleri
Ders Kodu YNŞ-003
Dersin Türü Zorunlu
Ders Biriminin Seviyesi Ön Lisans
Yıl 2
Dönem 3.Yarıyıl
AKTS 3
Dersi Veren(ler) Sultan Filiz GÜÇLÜ
Dersin Yardımcıları
Ders İşleme Biçimi Yüz Yüze
Önkoşul Dersleri
Dersin İçeriği Meyveciliğin Ekonomik Önemi, Ekolojik İstekleri, Çiçek Tomurcuğu ve Meyve Oluşumu, Meyvecilik Tekniği, Meyve Fidanı Yetiştiriciliği, Meyve Bahçelerinde Yıllık Bakım İşleri, Büyümeyi Düzenleyici Maddeler, Meyve Pomolojisi ve Önemli Meyve Çeşitleri, Meyve Ağaçlarının Beslenmesi, Meyve Ağaçlarının Budaması, Meyve Ürünlerinin Derim, Muhafaza ve Pazarlanması
Dersin Verildiği Diller Türkçe
Dersin Amacı Meyve türlerinin yetiştirme teknikleri konusunda temel bilgilerin öğretilmesi, Üretim teknikleri konusunda karşılaşılan sorunların ve çözüm yollarının öğretilmesi
No Dersin Kazanımları  
1 1. Meyveleri tanır ve öğrenir.
2 2. Meyvelerin insan beslenmesindeki önemini kavrar.
3 3. Meyvelerin ülke ekonomisi için önemini kavrar.
4 4. Türkiye Meyvecilik bölgelerini ve özelliklerini öğrenir.
5 5. Meyvecilik yetiştirme şekilleri ve ekolojik isteklerini öğrenir.
DERSİN KAZANIMLARI / PROGRAM YETERLİKLERİ İLİŞKİ MATRİSİ
DKPY1PY2PY3PY4PY5PY6PY7PY8PY9PY10PY11PY12PY13PY14PY15
1
2
3
4
5
5-Çok Yüksek İlişkili 4- Yüksek İlişkili 3-Orta İlişkili 2- Zayıf İlişkili 1-Çok Zayıf İlişkili 0-İlişkisiz
Hafta Konular  
1 Meyve türlerinin botanik sınıflandırılması, Ülkemiz meyveciliğinin bölgeler bazında irdelenmesi
  Ön Hazırlık: 1-30 sayfalar
2 Meyve yetiştiriciliğinde sıcaklık, nem, ışık, sis ve rüzgarların önemi, Meyvecilik açısından donlar ve önleme yolları, Meyvecilik açısından toprak yapısı
  Ön Hazırlık: 31-50. sayfalar
3 Meyve türlerinde çiçek tomurcuğu oluşumu, tomurcuk yapıları, fizyolojik ve morfolojik ayrım safhaları, çiçek tomurcuğu oluşumu üzerine etkili olan faktörler.
  Ön Hazırlık: 51-84. sayfalar
4 Meyvenin oluşumu, tozlanma ve döllenme, kısırlıklar ve uyuşmazlıklar, Meyve dökümleri ve meyve seyreltmesi, partenokarpi, apomiksis, periyodisiste
  Ön Hazırlık: 85-106 sayfalar
5 Meyve ağaçlarında çoğaltma tekniği, generatif ve vejetatif çoğaltma teknikleri
  Ön Hazırlık: 107-126 sayfalar
6 Çelikle çoğaltma, Aşı ile çoğaltma, Daldırma ile çoğaltma, Doku kültürü ile çoğaltma teknikleri
  Ön Hazırlık: 127-154 sayfalar
7 Meyve fidanı yetiştiriciliği
  Ön Hazırlık: 155-190 sayfalar
8 Meyve bahçelerinin kurulması, Meyve bahçelerinde yıllık bakım işleri
  Ön Hazırlık: 191-204 sayfalar
9 Büyümeyi düzenleyici maddelerin özellikleri (Oksinler, Stokininler, Gibberellinler, Etilen, Absizik Asit), Meyvecilikte kullanım alanları
  Ön Hazırlık: 205-282 sayfalar
10 Meyve çeşit bilgisinin amacı ve önemi, Meyveyi oluşturan organlar, Meyvelerin sınıflandırılması, Meyvelerde kalite özellikleri
  Ön Hazırlık: 283-302 sayfalar
11 Önemli meyve çeşitleri
  Ön Hazırlık: 303-372 sayfalar
12 Meyve ağaçlarının Beslenmesi, Köklerin fonksiyonları ve su dengesi, topraktaki besin maddeleri ve önemi
  Ön Hazırlık: 373-384 sayfalar
13 Meyve ağaçlarında budama ve terbiye şekilleri, Dikim budaması, verim budaması ve gençleştirme budaması
  Ön Hazırlık: 385-450 sayfalar
14 Meyve ağaçlarında derim, standardizasyon, ambalajlama, depolama ve pazarlama
  Ön Hazırlık: 451-480 sayfalar
No Bölüm Öğrenme Çıktısı Katkı Düzeyi
1 Çalışma ortamında sağlık ve iş güvenliğini sağlayacak bilgiyi kazanmak 5
2 Doğa sevgisini ve çevre bilincini öğrenmek 3
3 Korunacak alan ve türlerin tespitine katkı sağlamak 3
4 Yaban hayatı sahaları tespiti ve sınırlama çalışmaları konularında hizmet vermek 3
5 Yaban hayvanlarının envanterini yapmak 2
6 Yaban hayatı yaşam ortamlarının geliştirilmesi konusunda çalışmak 3
7 Yaban hayvanlarının hastalık ve ölüm etmenlerinin tespiti için örnek hazırlama çalışmalarına katılmak 3
8 Yaban hayvanlarının üretim çalışmalarında hizmet vermek 4
9 Popülasyonların durumunu, dağılımını ve düzenli olarak sürdürülmesini sağlama çalışmalarına katkı sağlamak 2
10 Özel avlakların yönetim ve denetleme konularında yeterli düzeyde bilgiye sahip olmak. 1
11 İl ve İlçe av komisyonlarının çalışmalarına katkı sağlamak 1
12 Güncel mevzuat ve uluslararası sözleşme bilgileri ve uygulamaları konularında bilgiye sahip olmak. 1
13 Mesleki teknolojik gelişmeler ve mesleki hizmet içi eğitim faaliyetler konularında gerekli beceriye sahip olmak. 1
14 Av, avcı ve avcılık; ilişkileri ve teknikleri hakkında yeterli bilgiye sahip olmak. 1
15 Atatürk ilkeleri konunda bilinçli ve İnkılâp tarihi konusunda bilgiye, iyi derecede Türkçe ve orta düzeyde İngilizce kullanım becerisine sahip olmak. 1
Yarıyıl İçi Çalışmaları Sayısı Katkı Payı
Ara Sınav 1 90
Kısa Sınav 0 0
Ödev 1 10
Devam 0 0
Uygulama 0 0
Labaratuvar 0 0
Proje 0 0
Atölye 0 0
Seminer 0 0
Arazi Çalışması 0 0
Sözlü sınav 0 0
Portfolyo 0 0
Doküman İncelemesi 0 0
Performans değerlendirme 0 0
Sunum 0 0
Alan Çalışması 0 0
Vaka Çalışması 0 0
Video Kaydı 0 0
Öz değerlendirme 0 0
Akran Değerlendirme 0 0
Eşleştirme Testleri 0 0
Çoktan seçmeli test 0 0
Kısa Cevaplı test 0 0
Kontrol listeleri 0 0
Dereceleme Ölçekleri 0 0
Zihin Haritalama 0 0
Araştırma yazısı 0 0
Çevrimiçi anket 0 0
Çevrimiçi Kısa sınav 0 0
TOPLAM 0
Yıliçinin Başarıya Oranı 40
Finalin Başarıya Oranı 60
TOPLAM 100
AKTS kredilerinin belirlenmesinde öğrenci işyükü anketlerinden faydalanılmaktadır.
Etkinlik Sayısı Süresi Toplam
Ders Süresi (Sınav Haftaları Hariç) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 1 14
Ödevler 1 10 10
Sunum 1 5 5
Proje 0 0 0
Laboratuar Çalışması 0 0 0
Arazi ya da Alan Çalışması 1 8 8
Ara Sınavlar 1 15 15
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
İşyükü Saati (30) 30
Toplam İşyükü / Saat 100    
Dersin Akts Kredisi 3    
Ders Notu Genel Meyvecilik Kitabı (Editörler: Prof. Dr. Resul GERÇEKÇİOĞLU, Prof. Dr. Şükriye BİLGENER, Prof. Dr. Arif SOYLU); Çeşitli kaynaklarla zenginleştirilmiş sunu
Diğer Kaynaklar Genel Meyvecilik (Prof. Dr. Sebahattin ÖZBEK)
Materyal
Dökümanlar Dönem başında kaynak ders kitabının temini, hazırlanan ders sunuların öğrencilere verilmesi
Ödevler Belli aralıklarla öğrencilerin ödevlendirilerek bir sonraki konuya hazırlanmalarını sağlamak
Sınavlar Belli aralıklarla birkaç soruluk sözlü küçük sınavlarla işlenen konuları hatırlatmak
Materyal Diğer
Planlanmış Öğrenme Faaliyetleri ve Öğretim Yöntemleri